temama kirjoitti:Maffer kirjoitti:Kumisaapaskorporaatio ei tiedä mitä osastot A, B ja C tekevät. Yksi tekee ergonomisia videokameroita, toinen kennoja, kolmas demolaitteita, neljäs ZX-T Compact .B5V.2 variantteja ja pleikkareita neljästi vuodessa. Synergiaa ei ole. Koomisesti pleikkareita löytyy slimmiä, normaalia ja ties mitä pro-malleja, mutta kamerat on ja pysyy samassa muotissa eri spekseillä.
olen ihan sonyn 'compact' sarjan älyluurien fani!! Täyttä suorituskykyä kompaktissa koossa! Mulla on nyt menossa jo kolmas tän sarjan luuri. Uusimpana Xperia XZ2 Compact. Jos rehellisiä ollaan niin kuvanlaatukin on erittäin hyvä. Luurien kuvanlaadulliset erot paremmassa luokassa on niin pieniä, ettei niistä kyllä kannattaisi nostaa hirveetä älämölöä. Kuitenkin jos haluat kuvata oikeasti laadukasta fotoa, valitset isokennoisen järkkärin!
Soni on tehnyt hienoa työtä peilittömissä järkkäreissä.Isona firmana Sonylla on oma tyyli jolla se tekee tavarata markkinoille, se ei kumartele hetkellisten virtausten mukaan tosta vaan, vaan sillä on oma visio. Joskus visio on ehkä hieman kömpelö alussa, mutta usein jalostuu lopulta sellaiseksi tuotteeksi jota jokainen haluaa, ja moni lähtee kopioimaan!
Mulla meni usko hra temama:aan, vai Sonyn luureissa hyvä kuva, heh.
No ei vaineskaan, eihän nuo erot nyt maailmaa mullistavia ole jos vetää sen tiukan rajan ja pitäytyy siinä että kännykkä on someräpsyjä varten ja kaikki muu vähäkään vakavampi kuvaaminen tapahtuu järjestelmäkameralla, eli ei edes yritä repiä siitä kännystä kaikkea irti.
(tarkistin frendiltä sen Sonyn luurin ja juurikin tuo sama, eli XZ2 compact)
Mutta jos mennään niiden kännykameroiden kuvallisen sielunmaiseman ytimeen, jossa niitä tarkastellaan hieman kriittisemmin, niin auttamattomasti Sony on tippunut laadullisesti (siis kamerapuolella) pahimpien kilpailijoidensa laadusta, se nyt on fakta.
Vaikken Sonyn kameraa omistakaan, niin kuitenkin kameramaailman eri tuulahdukset kun sydäntä liki kun kerran "alan harrastaja" olen, eli kaikkea käytännössä tulee testailtua ja alaa seurattua niin kyllä mun on pakko yhtyä hra temama:n kommenttiin siinä, että Sony:lla on oma visio mistä se pitää kiinni ja jota se sitten jalostaa omien näkemystensä mukaan. Kaikkia ei voi eikä pidäkään miellyttää, makuja meillä kaikilla suuntaan ja toiseen ja mielestäni varsinkin näillä uusimpien sukupolven tuotteillaan Sony näyttänyt miten tehdään ff-peilitön, missä varsinaisesti ei ole yhtään heikkoa kohtaa ja mielestäni sellainen on tänä päivänä melko kova suoritus.
Nikon ja Canon pyrkivät samaan ja vaikka varmasti ovat hyviä tuotteita ja herättävät mielenkiintoa, niin tasalaatuisesta suorituksesta voidaan olla montaa mieltä...
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.