niffe kirjoitti:
Ai vielä harmaammalle? No kerropa miten. Voihan noita kortteja uittaa vaikka kuinka paljon, kun niissä ei ole sähköjä ja väkisinkin syntyy mielleyhtymä, että nyt on kameranvalmistaja, jonka tuotteilla voi hakata vaikka kiviaitaa p****ksi.
P.S. Täällähän oli jo aikaisemminkin keskustelua Sonyn markkinoinnista, kun julkaisivat Xperia Z1:t IP 68-luokitettuina ja markkinoivat niitä kuvilla ja videoilla, joissa Xperia oli käynnissä akvaariossa. Ostettiin pojalle sellainen ja poika demosi heti tuoretta IP-68-luuria laittamalla sen keittiön hanan alle. Luuri kuoli siihen paikkaan. Laitettiin silica-geeliä pussiin ja vuorokaudeksi kuivumaan. Kun se lähti käyntiin, ei vesitiiviyttä kokeiltu enää uudelleen. Googlaamalla selvisi heti, että eivät ne mitään kestäneet vettä loppupeleissä, mutta Sony ei perääntynyt markkinoinnissaan alentamaan luokitusta, vaikka myönsikin, ettei ole suositeltavaa kastella puhelinta.
No esimerkiksi minkälainen mielleyhtymä vaikka tästä tulee:
https://youtu.be/BshSmo_rRII" onclick="window.open(this.href);return false;
(Se oli kevennys. Ei tässä tarvitse hermoja kiristellä.)
Mutta siis esim nää faktoilla flirttailevat speksit, minkä itsekin mainitsit. (Mut luuri ite hanan alle? Ei.)
Asiaan. Eiks se ollu joku nimeltä mainitsematon saksalainen autonvalmistaja joka tovi sitten jäi nalkkiin huijauksesta, missä testausten ajaksi laitettiin autoon eri ohjemisto/säädöt/whatever että saatiin spekseihin nätit päästölukemat. Todellisuus oli aika paljon rumempi.
E. Pakko vielä mainita nää ”nämä on kuvattu tällä kännykällä” mainokset. Kai te ootte nähny minkälaisia systeemejä niiden ympärille on rakennettu, miten valaisu on hoidettu ja kaiken niiden keskellä on pikkupikku känny millä se on kyllä oikeastikin kuvattu. Melko mielleyhtymä markkinointia sekin.
Lisäksi vaikka kaiken maailman tv-shopin hilavitkuttimet, ”hiukset rupee kasvaa kybällä” tv-mainokset, K-kauppias käy ite poimimassa porkkanaa lähipellolta jne. Maailma on pullollaan tota kamaa.
Kun Sony julkaisee kestävän ja vedenpitävän muistikortin ja sen jälkeen viet Sonyn telkkaris ja pleikkaris pihalle sateeseen ja ne hajoaa, on siitä turha markkinointia syyttää. Omassa päässäs on toi ”kaikki Sonyt kestää sadetta” mielleyhtymä syntyny. Ehkä markkinointi on sitä halunnut, ehkä ei. Markkinointi on markkinointia.
Edelleen. Mun mielestä Sony on julkaissut sarjan nopeita muistikortteja, mitkä kestää niiden sanojen mukaan enemmän runtua kuin tavalliset muistikortit. Se mitä tarkoittaa kestävyys verrattuna muihin muistikortteihin, mikä on ”tavallinen muistikortti”, on jokaisen sitten punnittava itsekseen. Ja jos se kuva muistikortista sateessa synnyttää mielihalun viedä kamera sateeseen, niin se on jokaisen oma asia. Mä kattelen rauhassa mitä noi muistikortit vois mulle tarjota ja mihin hintaan ja pidän kamerani kuivassa.