aikaarska kirjoitti:
Nyt ollaan sellaisessa pisteessä mihin ei ikinä olisi pitänyt joutua. Ainakin mitä tulee järkevään huoltoketjuun. En tiedä kuinka paljon asiakkaan kommunikaatiotyyli on vaikuttanut juttuun, mutta nyt suosittelisin hoitamaan koko jutun sen Sonyn Berliinin toimiston kautta...
Tää meni jo alussa pieleen, kun sanoin suoraan tälle ns kamerateknikolle niistä älyttömistä linssipölyväitteistä, että "ota yhteyttä Carl Zeissin asiakaspalveluun". Mun mielestä se vaan ei ole ammattimaista keksiä tekosyitä sille, ettei tarvitse puhdistaa asiakkaan kameran kennoa.
Tällä ns kamerateknikolla on ollut aikaa kirjoitella sivukaupalla täyttä potaskaa, mutta yhtä kennoa se ei ole viitsinyt puhdistaa. Uskoakseni ne tekee Infocaressa tätä tahallaan, jotta näitä tapauksia voidaan pidentää ja laskuttaa Sonya tai asiakasta aina vaan lisää.
Mitä tulee Berliinin toimistoon, niin sieltä on turha pyytää muuta apua, kun toimittamaan viestiä eteenpäin. Ne valittelee siellä kädet pystyssä, etteivät voi tehdä mitään. Sonylla ei ole yhtään mitään kontaktia tällaisiin ongelmatilanteisiin. Ei yhden yhtä henkilöä voida nimetä, jos kysyy kuka on vastuussa yhtään mistään.
aikaarska kirjoitti:Ehkäpä kannattaa jopa ehdottaa, että kamera lähetettäisiin tarkistettavaksi ja huoltoon Saksaan. Vedota siihen, että asian hoitaminen venynyt ja ei tuottanut toivottua lopputulosta vaikka kamerasssa on selvästi vikaa asiakkaan mielestä.
Kysyin sitä Saksan huoltoa ja Sonyn asiakastuki antoi ensinnäkin väärän huollon yhteystiedot tai ainakin se huolto vastasi, että he eivät hoida tätä kameraa.
Lisäksi asiakastuki kieltää laitteen toimittamisen Saksan huoltoon.
Voin siirtää kirjat hetkeksi Saksaan ja saan sen silloin sinne huoltoon, joten sitä kautta se onnistuu.
aikaarska kirjoitti: Ja tottakai testikuvat jotka selvästi osoittavat vikaa, olisi hyvä saada laitettua ladattavaksi johonkin sellaiseen palveluun mihin voi ladata originaalit kuvatiedostot.
Tämä onkin jännä juttu, kun tämä ns kamerateknikko on selittänyt moneen kertaan, että minun ottamilla kuvilla ei ole mitään arvoa todisteina.
Ne osoittaa kuulemma sen, mitä pidän ongelmana, mutta ei ne todista sitä, että kamerassa olisi mitään vikaa.
Jos siis 10:llä eri objektiivilla otetaan kuvia ja kaikissa on sama vika, niin huollossa se ei todista mitään. Tämä asettaa aika kovat laatuvaatimukset sille, että yrittäisi todistaa kamerassa olevaa hankalampaa vikaa, jos sitä ei selvässäkään tapauksessa suostuta tunnustamaan.