Miten edetä varusteiden suhteen?

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
niko_a

Re: Miten edetä varusteiden suhteen?

Viesti Kirjoittaja niko_a »

emerik kirjoitti:
ivanovits kirjoitti:Sisätilojen lisäksi tykkään kuvata maisemia ja vanhoja rakennuksia. Myös henkilö-/katukuvaus kiinnostaisi. Mitä linssiä suosittelisitte?

e. korjattu merkki
Noista varmaan lähtisin miettimään:

Nikon 16-85mm 2.8-4 VR
Nikon 20mm 1.8
Sigma 18-35mm 1.8

Henkilökuvaus/katukuvaus nyt onnistuu noilla ja myös vanhoilla, mutta ehdotetaan nyt ainakin klassista 85mm 1.8. Mutta myös ihan makroa voi käyttää kuten uutta sigman 70mm. Tai sitten ihan Tamron 45mm 1.8. Mutta kuten todettu sulla on tuohon jo ihan välineet nykyisellään.
Sisätilassa parempia ovat 20mm tai 24mm rippuen sitä miten ahdas on tilat. 24 on yleenssä riitä (FX kameralla). Voit kokeilla zuumilla katsotaen mitä poltoväli käytät enemmään. Ja myös zuumilla voit katsoa käätevasti mitä ne oikeasti on ennen kun vaihdat zuumilta primeen, näin että ne poltovalit mitä haluasit tai toiset neuvo tule tutuksi. Maisemia tulevat hyvin myös 24 millisella kuten myös 35 ja 50 lla. Ja niin eteenpäin. :) Mutta alunperin 24mm on pohjalinssi. Myös henkilökuvat ahdassa tilassa kätevästi tehty 24mm:lla linsilla.

Henkilokuvaus ja katukuvaus. Tässä voit parja pelkastan 50mm (DX) tai klassista 85 (FX) linsilla. Jos haluat ota kuviakohteen etäisyydestä häiritsemättä häntä, tarvitset jotain 70-200. Siksi se on tärkeä reportage-linssi.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
niko_a

Re: Miten edetä varusteiden suhteen?

Viesti Kirjoittaja niko_a »

Kysyit : " Mitä linssiä suosittelisitte? "

Mielestäni kaikki alkaa poltovälistä. Sinun on (1) selvitettävä, kumpi on paras, ja projekttisi (eli tavoitte), habbit, kukkaro ja motiivit (tyyli ja kokemustaso) ratkaisevat lopun. Joskus unohdetut linssit ajan myötä saavat parempaa vetoomusta ja uutta käyttöä, se on totta.

Sitten (2) tarkastelet budjettisi. Sitten päätät, haluatko uuden tai käytetyn linssin. Ostan molemmat. Käytössäni valitsen erittäin huolellisesti. Wänhät Nikkor objektiivit ovat parhaiten Japanista. Sinun täytyy saada todella mukava ja vähän käytetty yksikkö, jos haluat kunnollista laatua. Olen kuullut vanhoista linsseistä, jotka olivat optisesti vain täydellisiä, mutta näyttivät erittäin rumailta, niin voimakkaasti käytettyjä. En henkilökohtaisesti osta näitä, ellei todella halvalla. Käytän linssejä hyvin varovasti ja huolehdin niistä. Sama odottan ihmisiltä, ​​joista ostan.

Kun olet asettanut itsellesi kysymyksen, siirryt kolmanteen vaiheeseen ja valitset oikean linssi tarpeesi mukaan. Jotkut monikäyttöyksiköt toimivat hienosti, esimerkiksi Nikkor 24-120 F4 on todella mukava linssi, jolla voi tehdä kaikki tehtävät, jotka olet kirjoittanut. Se kattaa 24-35 (40) aluen maisemin varten, keskialuen muotokuvien varten ja lyhyttä teleä että voit käyttä katukuvauksessa vapaasti.
Haluaisin kuitenkin kuvata myös sisätiloissa tapahtumia, jolloin 35mm on liian ahdas ja kittilasi kaipaisi hieman enemmän valovoimaa. Olen miettinyt vaihtoehdoiksi noita Sigman Art-malleja (20mm ja 24mm, 1:1.4 -linssejä) tai vaihtoehtoisesti Nikonin 20mm/1:1.8, joka olisi huomattavasti kevyempi. Tuo Sigman zoomi on jo liiankin painava, eikä sitä tee mieli kanniskella ympäriinsä, siksi noiden Sigmojen paino mietityttää (665g ja 950g).
Sigman artit ovat hyviä ja sopii erinomaisesti. Tamronin uudet vakajaalla varustettu linsseja ovat kevyempi (!) ja sopisi sinulle parhaillan.

Terveisin, Nik

P.S.

Pidän myös vänhöistä taloista, maisemista ja ihmisistä. Anna minulle aikaa katsella kuvia. Minulla on eri objektiivit ja valitan intuitiivisesti linssit jokaiselle projektille. Kerron sitten, mitkä linssit on käytetty. Joskus palaan paikkaan ja kuvataan sen uudelleen muilla objektiivilla tai kameralla. Joskus käytän vanhempia Nikon-objektiiveja joidenkin ominaisuuksien vuoksi. Haluaisin mielelläni näyttää kuvia. Luulen, että se ei koskaan lopeta tämän lajitteluprojektin, joten aloitan parhaiten sen, mitä minulla on juuri nyt. Olen tehnyt joitakin vanhoja taloja huhtikuussa ja tehnyt useita maisemia toukokuussa. Haluaisin tietää, onko sinä mielenkiintoinen katsoa niitä vai voin lähettää linkin tänne.
Vastaa Viestiin