VAG AXL

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Kääkkä
Viestit: 1042
Liittynyt: Huhti 07, 2012 21 : 41

VAG AXL

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Jotakin closeuppeja volkkarin AXL 2,5tdi myllystä.
Tämä vuosi siis menny reissupakua rakentaessa. Tavaratila alkaa olee loppusilausia vaille valmis mutta konepuoli alko piiputtaa lämpimien kelien saavuttua.
Tähän mennessä tehty jakopää, pumpun hihnan vaihto ja pumpun ajotus, venttiilikopan tiiviste, nokka akselin takapään stefa, muovioksa jäähytysjärjestelmään sylinterikanteen, laturi, lohkolämppärin o rengas.

Viimesimpänä tein itseopiskeluna turbo remontin. Malli Garrett Gt20v. Päittäis ja pää laakeroinnin uusinta ja akselitiivisteet. Samalla vnt johdinsiivikön putsaaminen uuninpuhistus aineella. Tuokin olis kannattanu jo vaihtaa uuteen kuluman takia mutta ois menny tilaushommiks ja sain pelaamaan hyvin ainaki toistaseks.

Seuraavana listalla suutin remontti. Savupiipusta tupruttaa sinistä rajusti lämpösenä tällein kesällä ainakin. Turbon korjaus ei auttanu ja oireet on niin kumallisia niin ennen koneeseen puuttumista suuttimet pois luvusta.

Parit räpsyt remonteista sigman 50 millisellä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jopisalo
Viestit: 979
Liittynyt: Joulu 02, 2016 17 : 04

Re: VAG AXL

Viesti Kirjoittaja jopisalo »

tervehdys.
Ei kuitenkaan voiteluöljyä syö? Nuorenamiehenä tultiin Lapista kleinbussilla tyyliin 70km ja kolme desiä öljyä lisää. 1200 kuutioinen bensakone.
Kääkkä
Viestit: 1042
Liittynyt: Huhti 07, 2012 21 : 41

Re: VAG AXL

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Ei se normaalia enempää minun mielestä lounasta. Välillä täytyy kyllä pari pisaraa lorauttaa mutta ei niin paljoa että selittäs tommosen määrän pöllytystä.

Oijoi :D Oliko oikeen legendaarinen ilmajäähy versio? Vai olikos noista takamoottorisista edes nestejäähy mallia olemassa? En ole noihi vanhempiin tölkkeihin perehtyny ollenkaan.
jopisalo
Viestit: 979
Liittynyt: Joulu 02, 2016 17 : 04

Re: VAG AXL

Viesti Kirjoittaja jopisalo »

tervehdys
Olihan tuo, -64 vuosimallia 32 vetelää hevosvoimaa, 2kilometrin suoralla myötätuulessa 105....
Enkka oli kun tultiin Kaunispäältä alas vapaalla, puolimäessä oli mittari tapissa 120...
Oli sillain helppohuoltoinen kun otti takalevyn pois, muistaakseni neljä tai kuus ruuvia - ja kone neljällä- ja laittoi koneen alle pukin niin sai auton työntää koneen päältä pois. Neljästi tuon tempun tein.
Siinä oli kanssa semmoinen sisustus että siihen sai kahdelle petin ja parioven toisessa puolikkaassa oli klaffipöytä. - Ei ollu oikein kunnon kuvaa biilistä , tuosta rajasin silloisen kihlatun pois, diasta skannattu.
Tolosjoella, Saariselän kyljessä. Vuosi tuosta niin oltiin aviossa ja edelleen...
https://drive.google.com/file/d/1XBFne8 ... sp=sharing" onclick="window.open(this.href);return false;
JL Anttola

Re: VAG AXL

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Jopisalon kuvan rajauksesta tuli mieleen yksi tuttava. Hän esitteli vaimonsa aina, että entinen tyttöystävä, nykyinen vaimo, ja tuleva leski. Vitsiksi kait oli tarkoitettu, valitettavasti toteutui aivan liian varhain tuo viimeinenkin osio, kun kaverin pumppu petti ennen kunnollista keski-ikää.

Eikös volkkari tehnyt sitä takamoottorista vielä pitkään golf-aikakaudella golfin dieselillä, mikä oli jo vesijäähdytteinen? Oliko niissä pitkät letkut ja syyläri keulassa, vai miten lie; en ole ite ollu koskaan volkkarimies. Mitä nyt pittää vaimon polo kaivaa tallista, jos aikoo arkena johonkin mennä autolla, kun se on ominu kiijan työmatkakulkimekseen. Ja nuo vanhat - varsinkin junakeulaiset ja varsinkin kaikki retkeilymallit, kunkkuna tehastekoinen retkimalli sonnenglasse-aurinkoikkunoilla - ovat nousseet kulttilaitteiksi kait tään päivän vw-harrastajien keskuuvessa?

JL Anttola

EDIT: Vielä paremmin topiikkiin. Voisit kääkkä laittaa kuvia sekä remontista että retkipelin sisustuksesta, olisi mukava nähdä käsistään osaavan kaverin ratkaisuja, myös kuvaajan kannalta eli miten kulkee kamerakalusto messissä?
Kääkkä
Viestit: 1042
Liittynyt: Huhti 07, 2012 21 : 41

Re: VAG AXL

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Joo nuo tommoset kaappari ovelliset junakeulat taitaa olla nykysin jo aika kalliita autoja. Ei montaa taia suomessa olla.
Nykysin tuntuu olevan myös muotia viritellä uuempaa vw dieseliä ja räväkämpää bensa konetta vaikkapa t3:iin.

Tuolla on kaikki autoon liittyvät räpsyt: https://www.flickr.com/photos/kaakka/al ... 3504864625" onclick="window.open(this.href);return false;

Parit poiminnat tähän vielä pyynnöstä :)

Tavaratila purettuna
Kuva

Eristeet seinillä osittain ja lattian reiät paikattu.
Kuva

Lattialle finnfoam, solumuovi ja laminaatti.
Kuva

Omavalmiste mööpeli/sähköpääkeskus.
Kuva

Pari viikkoa vanha räpsy. Tuohonkin tullu jo kaikennäköstä lisäks kuvan jälkeen.
Kuva

Seuraavaks sitten sähköjen kimppuun. Töistä romulavalta melkeen 30 kiloa johtosarjaa ynnä muuta sähkökaapelia ja niistä kuorimaan. Säästö alkaa ässällä niinkun sanotaan. 25 neliöistä kaapelia latausjännitteelle, siitä haarotus poppi vehkeille, älyrotusrele, päävirta katkasija siihen vielä varmuuden vuoks. Kattolamput ynnä muut nippelit vedän tolle katkasija paneelille.
Vastaa Viestiin