Njoo. Onhan tuossa kyllä paljon pointtiakin, mutta muutama välihuomio täältä tähän väliin.
T71 kirjoitti:
Kirjoitin 9.1.2018 siitä, että Sony mitätöi takuun ilman perusteltua syytä, jos kenno puhdistetaan Suomessa.
Sony muutti käytäntöä 11.4.2018.
Siinä sulle sisältöä.
Pointsit himaan tästä jos tää eeppinen taistelu on tosiaan se syy käytännön muuttamiseen. Sitähän emme saa ikinä mistään tietää. Faktaa lienevät vain nuo päivämäärät.
T71 kirjoitti:Kirjoitin 15.2.2018 miten Sony A7II rungossani on kenno vinossa ja se lähti huoltoon.
Sonyn huolto osoitti todelliset karvansa ja tilanne on edelleen auki.
Sonyn huolto on eri asia kuin Sonyn valtuuttama huolto / Sonyn mandaatilla toimiva huolto. Tiedä sitten onko vain semantiikkaa, mutta näin se vain on.
T71 kirjoitti:Sisältöä on tulossa, jos jaksat odottaa vielä muutaman päivän... viikon... kuukauden?
Vaikka tässä ketjussa on myös asiaakin ollut, niin vääjämättä on mielestäni tietynlainen pohjavire/motivaatio ollu koko ajan läsnä. Lähtien ketjun nimeämisestä.
T71 kirjoitti:Otathan huomioon, että en saanut kuvattua kameralla melkein 10 viikkoon ja nyt tilanne on taas ns päällä ja voin vastata tuohon huollon epäasialliseen käytökseen ja ammattitaidottomaan toimintaan.
Yksi huomio taas liittyy tuohon huollon (väitettyyn) epäasialliseen käytökseen tai ammattitaidottomuuteen. Nythän ainoa mikä on ollut nähtävissä, on väitetyt huollon vastaukset. Vastapuolen asiallisuudesta ei kukaan tiedä mitään, eikä niiden vastaustenkaan todenperäisyyttä voi taata mitenkään. Internet kun on tuonut mukanaan tämän "totuuden jälkeisen ajan" näin trendikkäästi ilmaistuna. Nykyajan henki on vain tämmöinen että kaikkeen faktaan tulee suhtautua "faktana".
T71 kirjoitti:Sitäpaitsi minusta on ihan asiasisältöä kertoa siitä mikä kaikki menee oikeasti persiilleen, kun tällaisen kameran joutuu viemään takuuhuoltoon.
Tästä taas sen sijaan olisi huomioitavaa se että kyseessä on yksi ainoa tapaus, mihin vielä liittyvät nuo em. tekijät. On vähintäänkin kyseenalaista väittää että näin tulee varmasti käymään jokaisen kameran ja huoltoon lähettäjän kanssa kun kameran joutuu viemään huoltoon.
Esimerkkinä että kiikutin yhden A7RII:n kennon puhdistukseen Rajalaan viime viikolla. Jos sen kanssa menee kaikki kohdallani tuubiin, ei se kerro sitä että kaikkien kameroiden ja kaikkien huoltoon lähettäjien kanssa kaikki menee tuubiin.