Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
aikaarska

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Oikeasti kalustoa ei tarvitse vaihtaa niin usein kuin mitä varmaan suurin osa tämänkin foorumin jäsenistä tekee. Jos siis ajattelee puhtaasti valokuvien käyttötarkoitusta. Video-hommat ovat vähän eri asia.
Mutta kalustorumba kuuluu kait osana tätä harrastusta. Sellaista välineurheilua. Välistä on mukava kuvata erillaisilla kameroilla.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Koomista on se, että usea peilittömän perään huuteleva äänitorvi profiloituu sellaiseksi katukuvaajan tapaiseksi otukseksi eikä silti ole Leicaa laukussa. Rangefinder osuu nopeammin kuin Zony 35/2.8.
Matti_JH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Maffer kirjoitti:No mitä nauttimista niissä on ollut? Suurin dilemma on ollut ja tulee olemaan kuvauspaikalle pääseminen ajoissa olkoot aihe mikä tahansa. Siinä ei lasinpala muuta mitään.
Peukku.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

mremonen kirjoitti:
habannaama kirjoitti:Vuoden loppuun mennessä tämänkin foorumin myyntiosio natisee liitoksistaan kun vannoutuneimmatkin peili-ff diggarit vaihtavat kilvan kamppeitaan CanNikon uutukaisiin, hieroen kalustorunk* känsäisiä kätösiään.
Mikäli nyt oikein olen tulkinnut näitä aiempia kirjoituksia, niin johan ne on fotomonzat ja muut huutaneet hoosianna peilisateen alla.

BTW. miksi muuten vuoden loppuun mennessä peilittömään vaihtaminen muuttuu kalustorunk*, kun se tähän asti on ollut visionäärien kaukonäköisyyttä?

Ymmärrän habannaaman viestin niin, että myös CaNikon-uskonsa tähän saakka säilyttäneillä on silloin kädet ruvella - toistaiseksihan se on ymmärretty vain meidän Sonyyn / Fujiin / Olympukseen jne. vaihtaneiden ongelmaksi.

Olen myös ollut lukevinani joidenkin viesteistä käsityksen, että kaikkein kaukonäköisintä on liittyä D850 odototusjonon jatkoksi. Ettei vain olisi ollut itse mremonen joka noin on antanut ymmärtää...
emerik

Viesti Kirjoittaja emerik »

Maffer kirjoitti:Koomista on se, että usea peilittömän perään huuteleva äänitorvi profiloituu sellaiseksi katukuvaajan tapaiseksi otukseksi eikä silti ole Leicaa laukussa. Rangefinder osuu nopeammin kuin Zony 35/2.8.
Huhupuheet dc:ssä väittävät että se on liian raskas jos vaikka pyöräilee. Autossakin sen kuljettaminen on niin ja näin. Kävelyä en uskalla ajatella edes..
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

emerik kirjoitti:
Maffer kirjoitti:Koomista on se, että usea peilittömän perään huuteleva äänitorvi profiloituu sellaiseksi katukuvaajan tapaiseksi otukseksi eikä silti ole Leicaa laukussa. Rangefinder osuu nopeammin kuin Zony 35/2.8.
Huhupuheet dc:ssä väittävät että se on liian raskas jos vaikka pyöräilee. Autossakin sen kuljettaminen on niin ja näin. Kävelyä en uskalla ajatella edes..
ootte asian ydimessä!!!

Varsinkin henkisesti nämä kaikki peililäpsyt ja Leicatukset ovat aivan ylivoimaisen raskaita kapineita! alkaa jo masentaa kun miettiikin sitä aikaa kun niitä piti vielä kanniskella paikasta toiseen!
nykyisin minä kannan mielummin vaikka 2kg peilitöntä setuppia kun 1kg dslr roinaa! tiedänpähän ainakin, että kannan viimeisinä uutta hightechiä mukana, enkä mitään museotavaraa.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

temama kirjoitti: nykyisin minä kannan mielummin vaikka 2kg peilitöntä setuppia kun 1kg dslr roinaa! tiedänpähän ainakin, että kannan viimeisinä uutta hightechiä mukana, enkä mitään museotavaraa.
Tällaiset temaman kaltaiset välineurheilijat on valmistajille korvaamaton apu, suorastaan elinehto. Iso peukku temamalle! :)
Jos vaikka Sonyn uusin peilitön menee ihan metsään, niin kaikki maailman temamat kuitenkin ostaa varaston pois. Niillä rahoilla on sitten hyvä suunnitella parempi malli.
temama

T71 kirjoitti:
temama kirjoitti: nykyisin minä kannan mielummin vaikka 2kg peilitöntä setuppia kun 1kg dslr roinaa! tiedänpähän ainakin, että kannan viimeisinä uutta hightechiä mukana, enkä mitään museotavaraa.
Tällaiset temaman kaltaiset välineurheilijat on valmistajille korvaamaton apu, suorastaan elinehto. Iso peukku temamalle! :)
Jos vaikka Sonyn uusin peilitön menee ihan metsään, niin kaikki maailman temamat kuitenkin ostaa varaston pois. Niillä rahoilla on sitten hyvä suunnitella parempi malli.
enpäs!! mä en ole mikään kevytkenkäinen hempsankeikka lyyli. mummon perintökullilla ostin legendaatisen A7Rkakosen, enkä päivääkään ole katunut. Elämäni kallein kamerahankinta silloin, ja paras! Vilpittömästi.
ei tartte selitellä A7ÄrrKakonen on vaan niin hyvä.ei varmaan ole tarvetta päivittää vielä muutamaan vuoteen. eikä oo kyllä perintökultiakaan enää. täytyy varmaan säästellä joka kuukausi 70€ sivuun, niin 3 vuoden kuluttua voin hankkia jonkun Sony tekemän uuden kulttikameran sitten.
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

temama kirjoitti:mummon perintökullilla ostin legendaatisen A7Rkakosen
Isoisäs ja isoäitis oli kunnon miehiä, mutta sinusta tuli tommoinen välinehinkkari.
habannaama

Viesti Kirjoittaja habannaama »

T71 kirjoitti:
Isoisäs ja isoäitis oli kunnon miehiä, mutta sinusta tuli tommoinen välinehinkkari.
Ovat hekin jotain välineitä hinkanneet kun temama päivänvalon nähnyt...

Hmmm, 70 € syrjään 36 kk:n ajan, liekö niillä roposilla saumaa ökysonyyn ?
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
Matti_JH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

temama kirjoitti:
emerik kirjoitti:
ootte asian ydimessä!!!

Varsinkin henkisesti nämä kaikki peililäpsyt ja Leicatukset ovat aivan ylivoimaisen raskaita kapineita! alkaa jo masentaa kun miettiikin sitä aikaa kun niitä piti vielä kanniskella paikasta toiseen!
nykyisin minä kannan mielummin vaikka 2kg peilitöntä setuppia kun 1kg dslr roinaa! tiedänpähän ainakin, että kannan viimeisinä uutta hightechiä mukana, enkä mitään museotavaraa.
Itse taas diggailen kun laukussa on pari kameraa akut täynnä ja muistikortit tyhjinä, pari sopivaa optiikkaa, autossa tankki täynnä ja tietää että saa viettää illan/aamun/yön kuvaillessa, kävellessä, haistelemassa metsän tuoksua, katsellessa taivaan värejä... Ja mihinkään ei ole kiire. Voi vaikka istahtaa kosken reunaan ja juoda kupin kahvia. Tai sitten jättää kameraromut kotiin, ottaa perhovapa olalle...
temama

T71 kirjoitti:
höh. pöllö. etkö tiedä, että Sonyn kameravehekeet ovat nykypäivän kultaa!!!??

https://www.youtube.com/watch?v=eAFRWQgwet0" onclick="window.open(this.href);return false;

Sillä tiedän, että sisimmässään jokainen peililäpsyhörhö haluaisi laulaa näitä sanoja;

Mä vannon, ja vannon, ja vannon
huomenna sekoiluni päättyy
mut ehkä tiedät.
Mä jatkan, ja jatkan, ja jatkan
kunnes mun DSLR laukee
ja jättää mut

Rakas onnea matkaan,
sinä ansaitset kultaa.
(chorus; peilittömii)

Hei älä ikinä enää
yhdenkään ihmisen anna.
Sua kohdella niinkuin mä kohtelin,
dissata sonya - ja sua.
(chorus; peilittömii)

Älä rakasta ketään,
joka voi olla niin julma.
Mä tiedän että mä loukkasin,
loukkasin ja haavoitin sua.
(chorus; peilittömii)
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

temama kirjoitti:
T71 kirjoitti:
höh. pöllö. etkö tiedä, että Sonyn kameravehekeet ovat nykypäivän kultaa!!!??
Kullasta en mitään tiiä, mutta ite sanoit ostanees kameran mummon perintökullilla.
Onko sulla eestiläinen isoäiti, jolta perit täytettyjä lintuja vai mitä?
temama

T71 kirjoitti:
Kullasta en mitään tiiä, mutta ite sanoit ostanees kameran mummon perintökullilla.
Onko sulla eestiläinen isoäiti, jolta perit täytettyjä lintuja vai mitä?
Sony peilitön= painonsa arvosta kultaa, käyttöarvoa. mummi olis ylpee miten hienosti sijoitin tympeetä jalometallia hienostuneeseen valonsäteiden taltioimisvälineeseen! Kulta kaapissa ei paljon elämälle anna, mutta valokuvausharrastus kunnon välineillä antaa.

Pöllö on sellainen dorkan oloinen lintu joka pyörittelee päätä, mulkoilee muka tärkeänä kaikenlaisia yksityiskohtia ja päästelee huhuuu ääniä, niin että foorumit raikaa.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Täh? Sony peilitön = painonsa verran kameraa.
harri_s

Viesti Kirjoittaja harri_s »

Markkina ainakaan ei kaikilta osin ole vielä varma hautajaisten päivämäärästä.

https://www.dpreview.com/news/768243603 ... ll-tanking" onclick="window.open(this.href);return false;

Muuttuu varmasti kun tulee muuhunkin kuin teknologiademoiluun soveltuvia peilittömiä saataville :D :D
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

nomad kirjoitti:Olen myös ollut lukevinani joidenkin viesteistä käsityksen, että kaikkein kaukonäköisintä on liittyä D850 odototusjonon jatkoksi.
Ei kai siellä mitään jonoa enää ole? En tosin ole seuraillut skeneä, mutta eiköhän kaikilla D850:n haluaneilla jo sellainen ole noin isossa kuvassa.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

harri_s kirjoitti:Markkina ainakaan ei kaikilta osin ole vielä varma hautajaisten päivämäärästä.
Joopa. Mutta ei hätää, kyllä tämäkin valeuutinen meille selitetään oikein päin.
Muuttuu varmasti kun tulee muuhunkin kuin teknologiademoiluun soveltuvia peilittömiä saataville :D :D
Joo, aikahan sen näyttää kuinka nopea tuo muutos sitten lopulta on. Vertailu sähköautoon - vaikka itse sitä olenkin täällä käyttänyt - ei toimi ihan 1:1, kun sähköautoilta puuttuu infra. Kameran osalta sitä ongelmaa ei ole.

Muistaako / tietääkö kukaan kuinka nopea oli muutos videopuolella HDV-nauhasta muistikortteihin? Siinähän on aika lailla samaa analogiaa: nauhakoneiston vaatima tila ja valmistuskustannukset olivat tähtitieteelliset verrattuna muistikorttitekniikkaan. Kauanko meni, että viimeinen nauhavehje katosi markkinasta? Nauha vielä rajoittti formaatin HDV-tasoiseksi, joten siltäkin osalta se oli huonompi ratkaisu.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
M1O

Viesti Kirjoittaja M1O »

Nii. Peili jyrää myynneissä kun valtamerkeillä ei täydenkennon vaihtoehtoja ole, aika luonnollista.
Vastaa Viestiin