Sigma art 70mm f2,8 Macro

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Vastaa Viestiin
Matti_JH
Viesti:

Sigma art 70mm f2,8 Macro

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Tuollaista veikkailee.

Kuva

Isompi kuva tästä
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
rolsen

Re: Sigma art 70mm f2,8 Macro

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Pientä nillitystä ollut tarkennusmekanismista ja myös ei sisäisestä tarkennuksesta. Eikös tuo ole toisaalta hyvä makroilussa, että 70mm on oikeasti 70mm myös siellä 1:1 päässä. Mielenkiintoinen kakkula joka tapauksessa, tällä vois korvata tuon vanhan EF-S 60:n.
arn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arn »

Tämä polttoväli ja nimenomainen objektiivi kiinnostaa macroksi FE-kiinnityksellä. Jos vain tarkennus on kohtuullisen nopea.
Alex

Viesti Kirjoittaja Alex »

arn kirjoitti:Tämä polttoväli ja nimenomainen objektiivi kiinnostaa macroksi FE-kiinnityksellä. Jos vain tarkennus on kohtuullisen nopea.
Kaikkea ei voi saada, hyvä makro (1:1) on aina suhteellisen hidas tarkentamaan. Samaten sisäisessä tarkennuksessa ei kierre riitä millään.

Jos nyt olisi yhtä terävä kuin vanha 150/2.8 (ei IS) niin olisin varsin tyytyväinen.
Primet rulaa!
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

Alex kirjoitti: Jos nyt olisi yhtä terävä kuin vanha 150/2.8 (ei IS) niin olisin varsin tyytyväinen.
Sigmat on kaikki yksilöitä. Ihan sama mitä se maksaa, niin se on joko hyvä tai huono kappale.
Terävä yksilö, sellainen missä mikään reuna ei ole pehmeä, on ihan tuurista kiinni.
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

T71 kirjoitti:
Alex kirjoitti: Jos nyt olisi yhtä terävä kuin vanha 150/2.8 (ei IS) niin olisin varsin tyytyväinen.
Sigmat on kaikki yksilöitä. Ihan sama mitä se maksaa, niin se on joko hyvä tai huono kappale.
Terävä yksilö, sellainen missä mikään reuna ei ole pehmeä, on ihan tuurista kiinni.
Sigmat on nykyisin parempia yksilöitä kun minkään muun valmistajan rodun edustajat. Varsinkin Artit.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
arn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arn »

Alex kirjoitti:Kaikkea ei voi saada, hyvä makro (1:1) on aina suhteellisen hidas tarkentamaan. Samaten sisäisessä tarkennuksessa ei kierre riitä millään.
Canonin 100mm f/2.8L macro ainakin on aika pirun vikkelä, sekä hyvä.
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

temama kirjoitti:
T71 kirjoitti:
Sigmat on nykyisin parempia yksilöitä kun minkään muun valmistajan rodun edustajat. Varsinkin Artit.
Tarkoitatko näitä suunnitteluvikaisia ART:teja, joista irtoaa koko objektiivin perä hissukseen?

https://www.youtube.com/watch?v=gEBpq1_sYo0" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.youtube.com/watch?v=OuqlCy8zIx0" onclick="window.open(this.href);return false;

Siinähän on ns vaihdettava bajonetti, mutta se irtoaa ihan itsestään.

Oikeasti nämä Sigmat on useasti rikkinäisiä joko mekaanisesti tai optisesti ja Sigman takuuhuolto on vielä huonompi kun Sonylla ja se on TOSI HUONO.
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

T71 kirjoitti:Oikeasti nämä Sigmat on useasti rikkinäisiä joko mekaanisesti tai optisesti ja Sigman takuuhuolto on vielä huonompi kun Sonylla ja se on TOSI HUONO.
Olen suht tarkka yksilöiden suhteen oli sitten Nikonin tai Canonin omaa tuotantoa tai mikä muu valmistaja vain.

Itse olen hankkinut nyt neljä Sigman Art-sarjan objektiivia, kolme uutena ja yhden käytettynä. Kaikki tasalaatuisia yksilöitä eikä mitään vikoja ole ilmennyt. Todennäköisyyslakien mukaan mulla on sitten käynyt todella hyvä tuuri...!

-Sakke
--------
Aves!
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

Sakke_K kirjoitti:
T71 kirjoitti:Oikeasti nämä Sigmat on useasti rikkinäisiä joko mekaanisesti tai optisesti ja Sigman takuuhuolto on vielä huonompi kun Sonylla ja se on TOSI HUONO.
Olen suht tarkka yksilöiden suhteen oli sitten Nikonin tai Canonin omaa tuotantoa tai mikä muu valmistaja vain.

Itse olen hankkinut nyt neljä Sigman Art-sarjan objektiivia, kolme uutena ja yhden käytettynä. Kaikki tasalaatuisia yksilöitä eikä mitään vikoja ole ilmennyt. Todennäköisyyslakien mukaan mulla on sitten käynyt todella hyvä tuuri...!

-Sakke
Ostin 2 ART:tia ja tuli 2 reunasuttua.
En oppinut kerrasta ja joskohan kolmas kerta olis jo ehjä?
Pitää varmaan vielä yrittää?
M1O

Viesti Kirjoittaja M1O »

Ei sinun kannata enää kolmannella yrittää, keksi jotain muuta.

Aiheeseen, mitä tällaisella polttovälillä pääsääntöisesti porukat kuvaa, itse pidän turhan lyhyenä öttimönninkäisiin, perhosiin jne. joita itse tulee kuvattua?

Sigman ART laseja 24, 35 ja 50 omistaneena, kokemukset on olleet hyviä, vaikka kaikkeen epäolennaiseen, pois kuvaamisesta, onkin kiinnittänyt aivan liikaa huomiota.
niffe

Viesti Kirjoittaja niffe »

Sigman 150-millinen APO ilman vakaajaa teki tosiaan kaunista jälkeä. Eikä vain pelkästään terävyydessä, vaan olihan se värien puhtauskin poikkeuksellinen. Käyttö oli sitten kuitenkin aika rajoittunutta, koska tarkennus oli hidas muotokuviin ja terävyyttäkin oli siihen tarkoitukseen liikaa.
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

M1O kirjoitti: Aiheeseen, mitä tällaisella polttovälillä pääsääntöisesti porukat kuvaa, itse pidän turhan lyhyenä öttimönninkäisiin, perhosiin jne. joita itse tulee kuvattua?
Eikös tämä ja sisäisellä tarkennuksella varustettu 90-100mm makro ole aika vastaavia polttoväliltään siinä 1:1 hujakoilla? Tämä vaan on halvempi ja kevyempi.
Itselle kelpaisi lyhyempi 1:1 menevä makro kanssa paremmin ja toisaalta uusi hyvälaatuinen 180-200mm makro kun jostain vielä ilmestyisi...
rolsen

M1O kirjoitti: Aiheeseen, mitä tällaisella polttovälillä pääsääntöisesti porukat kuvaa, itse pidän turhan lyhyenä öttimönninkäisiin, perhosiin jne. joita itse tulee kuvattua?
Kasvikunnan tuotteet, sammalet, jäkälät, kivet, sienet jne. Onhan noita sovellutuksia. Itselläni on 60, 65, 105 ja 150mm makrot, lisäksi vielä yksi mikroskooppioptiikka. Lyhyemmän makron saa myös näppärästi loittorenkaalla hieman suuremmalle suurennussuhteelle kuin nuo pitemmät. 60mm loitonnus 36mm renkaalla on kuitenkin suhteessa aika paljon eri juttu kuin 100mm loitonnus saman verran. Itse kyllä odottelen mielenkiinnolla tämän uuden Sigman suorituskykytestejä.
rolsen

T71 kirjoitti: Oikeasti nämä Sigmat on useasti rikkinäisiä joko mekaanisesti tai optisesti ja Sigman takuuhuolto on vielä huonompi kun Sonylla ja se on TOSI HUONO.
Ensimmäisen Sigma 150/2.8 vakaajattoman osto oli kyllä yksi farssi. Ensimmäinen oli pehmeä täydellä aukolla, toinen ja kolmas epäkeskoja (mikä hitto se decentered oli suomeksi..), vasta neljäs oli timangia kaikin tavoin ja sen pidin sitten pitkään.
Tuon jälkeen kaikki Sigmat ovat olleet hyviä suoraan paketista. Tällä hetkellä on kaksi vakaajamakroa ja kaksi ARTia käytössä.
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

Yllättävän hyvin 70mm riittää ötökkäkuviin... lopulta ero esim. 100mm makroon on pieni. Lähelle joutuu menemään molemmilla. Riippuu sitten ötökästä miten se reagoi lähelle tunkevaan tötteröön, mutta todella arkoihin lajeihin ei tehoa kuin 150mm + telejatke tai 70mm ja koko päivä aikaa :-)

Muutenhan 70mm on miellyttävä käyttää eli pienikokoinen ja kevyt. En kyllä tiedä tästä ARTin keveydestä.
--------
Aves!
Vastaa Viestiin