Tästä oli jossakin juttua, että ainakin Canon 5DS ja 5DSR malleissa ei saisi käyttää lainkaan bloweria, koska se pöly todellakin menee sinne suojalasin alle ja siellä on ja pysyy.iomix kirjoitti:Isot pojat kertoivat, että pöynpuhdistuksella varustetuissa kameroissa pölyä voi myös eksyä sinne sensorihampurilaisen väliin, jolloin sen poistaminen on melkoisen hankalaa.
SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)
-
- Viestit: 3601
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
-
- Viestit: 3601
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Kahden rungon osalta olen sopinut myyjäliikkeen kanssa, että odotetaan Sonyn vastaus ja puretaan sitten kauppa, jos Sony ei suostu vaihtamaan tuotetta virheettömään.nsamppa kirjoitti: Ja eiks ton voi riitauttaa? Kuluttajan suoja systeemi mikä ikinä nyt olikaan. Eiks tuolla vapaan sanan puolella ollu just yks touhu viety kko:een asti. Sinne vaan jos jumalat kiristää.
Nythän Sony kiistää nuo viat kokonaan, joten ei jää muuta vaihtoehtoa.
-
- Viestit: 22641
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Ei kun ongelmat kielletään ja rungot ovat ehjiä huollon mielestä. Mitenkä toimitaan?mremonen kirjoitti:No, se kaivaa hyllystä sen kolmannen runkonsa, ensimmäinen on matkalla Ruotsiin ja toinen matkalla Ruotsista.Maffer kirjoitti:Niin mitenkä se homma meneekään kun kuvaushommista elävä särkee Soninsa?
-
- Viestit: 6502
- Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
- Paikkakunta: Vantaa
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Sehän me varmaan saadaan kohta lukea täältä jos arvon nimimerkki T71 pitää dcnetin kansan kartalla. Muutenhan tohon kysymykseen on aika vaikee saada vastausta kun se on jo lähtökohtaisesti niin tarkasti rajattu.
Showreel:
https://vimeo.com/814152881
https://vimeo.com/814152881
-
- Viestit: 10655
- Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Niin ja ammattimiesten hommat dissataan täysin yhden foorumilaisen skriivamisen perusteella?Maffer kirjoitti:Ei kun ongelmat kielletään ja rungot ovat ehjiä huollon mielestä. Mitenkä toimitaan?mremonen kirjoitti:No, se kaivaa hyllystä sen kolmannen runkonsa, ensimmäinen on matkalla Ruotsiin ja toinen matkalla Ruotsista.Maffer kirjoitti:Niin mitenkä se homma meneekään kun kuvaushommista elävä särkee Soninsa?
Jos on kolmesta varaa valita, niin kyllä fixu valokuvaaja olisi porrastanut huoltorumbaa edes niin, että aina on yksi kamera hallussa millä kuvata. Tässä on nyt vähä sellanen meininki päällä, että oikein tekemällä tehdään joku ceissi mistä purnata.
en tiedä asian koko totuutta, eikä varmaan saa koskaan tietää, niin en myöskään jatka epäilemistä. sekään ei ole reilua tältä pohjalta.
toivon kuitenkin, että jos T71 on vilpittömin mielin liikenteessä, niin pitää uskonsa siihen että toden totta, hänellä on vielä tulevaisuudessa soni jolla voit kuvata ilman epäilystä että täydellisyyden tavoittelu ei mene vituralleen ainakaan kennopölyjen takia!!
koska se hyvin todennäköisesti mahdollista, sen voi todistaa tuhannet & tuhanne sony kuvaajat ympäri planeettaa.
jäätyneiden sotureiden mentaliteetilla ettiäpäin.
https://www.dpreview.com/news/883803830 ... al-habitat" onclick="window.open(this.href);return false;
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viestit: 674
- Liittynyt: Helmi 26, 2018 16 : 46
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Maffer kirjoitti:Ei kun ongelmat kielletään ja rungot ovat ehjiä huollon mielestä. Mitenkä toimitaan?mremonen kirjoitti:No, se kaivaa hyllystä sen kolmannen runkonsa, ensimmäinen on matkalla Ruotsiin ja toinen matkalla Ruotsista.Maffer kirjoitti:Niin mitenkä se homma meneekään kun kuvaushommista elävä särkee Soninsa?
Jospa odotetaan että joku näillä leipänsä tekevä ilmoittautuu, aika yksittäisiä tapauksia on tällä foorumilla ollut, ja kaikki mitä ilmeisimmin harrastelijapohjalta...
-
- Viestit: 6502
- Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
- Paikkakunta: Vantaa
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Hep. En tosin friikkuna mutta näillä tuotan matskut kyllä. Hyvin futivat.M1O kirjoitti: Jospa odotetaan että joku näillä leipänsä tekevä ilmoittautuu, aika yksittäisiä tapauksia on tällä foorumilla ollut, ja kaikki mitä ilmeisimmin harrastelijapohjalta...
Showreel:
https://vimeo.com/814152881
https://vimeo.com/814152881
-
- Viestit: 674
- Liittynyt: Helmi 26, 2018 16 : 46
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Tarkoitan nimenomaan ongelmien osalta. Hyvin on itsellänikin kaikki malliversiot toimineet, että huollosta ei kokemusta.
Tosin kennoa saa blowerilla aina silloin tällöin puhallella.
Tosin kennoa saa blowerilla aina silloin tällöin puhallella.
-
- Viestit: 6502
- Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
- Paikkakunta: Vantaa
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Juu. Ei vielä mitään sen suurempaa häsmiikkiä tullu mistä ei olis selvinnyt. Eiköhän niitäkin tule vastaan.M1O kirjoitti:Tarkoitan nimenomaan ongelmien osalta. Hyvin on itsellänikin kaikki malliversiot toimineet, että huollosta ei kokemusta.
Tosin kennoa saa blowerilla aina silloin tällöin puhallella.
Kyllä mä ennen jokaista keikkaa tarkastan huolellisesti kennot ja puhaltelen puhtaaksi. Samoin linssit myös puhtaaksi. Sitten valmiiksi oikeat linssit nokille ja jos tarvii vaihtaa, niin äärimmäisen huolellisesti se touhu. Kyllä niillä on jo aika paljon ongelmia saanu vältettyä.
Showreel:
https://vimeo.com/814152881
https://vimeo.com/814152881
-
- Viestit: 3601
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Minkä ammattimiesten?temama kirjoitti: Niin ja ammattimiesten hommat dissataan täysin yhden foorumilaisen skriivamisen perusteella?
Mulla on näyttää lausunto, jonka mukaan ne ei ole ammattitaitoisia ja enkö mä jo ne näyttänyt täälläkin?
Kuuttajansuojalaki edellyttää, että ostaja tekee kohtuullisessa ajassa ilmoituksen tavaran virheellisyydestä ja olen näin tehnyt ja vaatinut Sonya vaihtamaan tavaran virheettömään. Sony ei tätä kuitenkaan suostu tekemään, koska väittää, ettei mitään vikoja olekaan.temama kirjoitti:Jos on kolmesta varaa valita, niin kyllä fixu valokuvaaja olisi porrastanut huoltorumbaa edes niin, että aina on yksi kamera hallussa millä kuvata. Tässä on nyt vähä sellanen meininki päällä, että oikein tekemällä tehdään joku ceissi mistä purnata.
Näitä viallisia kamoja ei saa jäädä kotiin hieromaan, vaan ne pitää vaihtaa ehjiin viipymättä, ettei mene koko mahdollisuus ohi suun.
Jotenkin vaikuttaa siltä, että pitää ihan keksimällä keksiä vikaa siitä miten olen toiminut. Lain mukaan pitää tehdä näin ja niin olen tehnyt.
-
- Viestit: 12556
- Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
- Paikkakunta: Keuruu
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Nettiostoksen voi palauttaa 2-3 viikon sisään (riippuen myyjän säännöistä) ilman selityksiä kauppiaalle. Miksi tapella valmistajan kanssa ollenkaan. Ota toinen kamera hyllystä ja pari testikuvaa kennopölystä ettei sekin ole likaunen.T71 kirjoitti: Kuuttajansuojalaki edellyttää, että ostaja tekee kohtuullisessa ajassa ilmoituksen tavaran virheellisyydestä ja olen näin tehnyt ja vaatinut Sonya vaihtamaan tavaran virheettömään. Sony ei tätä kuitenkaan suostu tekemään, koska väittää, ettei mitään vikoja olekaan.
Näitä viallisia kamoja ei saa jäädä kotiin hieromaan, vaan ne pitää vaihtaa ehjiin viipymättä, ettei mene koko mahdollisuus ohi suun.
Jotenkin vaikuttaa siltä, että pitää ihan keksimällä keksiä vikaa siitä miten olen toiminut. Lain mukaan pitää tehdä näin ja niin olen tehnyt.
-
- Viestit: 3601
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Juuri näin kannattaa menetellä. Nyt se ei onnistunut tuon Sonyn Cashbackin takia, kun kamera ehdittiin jo rekisteröidä. Olisi pitänyt koekuvata se ensin.kohan kirjoitti:Nettiostoksen voi palauttaa 2-3 viikon sisään (riippuen myyjän säännöistä) ilman selityksiä kauppiaalle. Miksi tapella valmistajan kanssa ollenkaan. Ota toinen kamera hyllystä ja pari testikuvaa kennopölystä ettei sekin ole likaunen.T71 kirjoitti: Kuuttajansuojalaki edellyttää, että ostaja tekee kohtuullisessa ajassa ilmoituksen tavaran virheellisyydestä ja olen näin tehnyt ja vaatinut Sonya vaihtamaan tavaran virheettömään. Sony ei tätä kuitenkaan suostu tekemään, koska väittää, ettei mitään vikoja olekaan.
Näitä viallisia kamoja ei saa jäädä kotiin hieromaan, vaan ne pitää vaihtaa ehjiin viipymättä, ettei mene koko mahdollisuus ohi suun.
Jotenkin vaikuttaa siltä, että pitää ihan keksimällä keksiä vikaa siitä miten olen toiminut. Lain mukaan pitää tehdä näin ja niin olen tehnyt.
Tuo A7R3 taas ostettiin kaupan tiskillä ja se ei ollut silloin etäkaupan sääntöjen piirissä.
Objektiiveja en osta enää lainkaan ilman palautusoikeutta, mutta sama koskee näemmä näitä runkojakin. Tyhmänä ja Canoniin tottuneena ei tullut mieleenkään, että nämä on kaikki vaihtokamaa.
-
- Viestit: 3601
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Täydellinen farssi lähestyy kliimaksiaan.
Jätin 1.3.2018 vinokennoisen A7 II rungon huollon tiskille ja käskin lähettämään sen takaisin, koska Infocare väitti sen olevan kunnossa.
Eilen kuulin, että kamera oli lähtenyt takaisin vasta 26.3.2018, koska huolto odotti UPS:in rahtikirjaa, jonka ilmeisesti Sony Finland järjesti tavoitteenaan nopeampi kuljetus. Mahtavaa.
Infocare oli ilmoituksensa mukaan liittänyt palautetun kameran mukaan kuvan, joka todistaa, että kamera oli speksien mukainen.
Nyt selitys muuttui taas.
Tällä kertaa kamera on kulemma tullut heille sisään väärällä vikaselitteellä.
Teknikko väittää, että kamera on rekisteröity "pilkkuja kuvissa" selitteellä.
Miten siitä on silloin voitu lähettää kuva, jonka mukaan se on kunnossa, kun kenno oli täynnä likaa!!?? Tässä kamerassa oli kenno vinossa, jonka luojan kiitos huomasin juuri ennen kuin aloitin itse puhdistamaan kennoa.
Kenno on vinossa. Tarkennus kuvan oikeassa laidassa on lähempänä kuin tarkennus vasemmassa laidassa.
Aiemmmissa viesteissä Infocare kiistää, että kameran kenno olisi vinossa.
Olen lähettänyt Sony Finlandille viestin, jossa vaadin saada jonkun asiantuntijan ns langanpäähän.
Tuo aiempi viesti, jolla Sony mitätöi kolmen kameran takuun oli allekirjoitettu VAIN ETUNIMELLÄ, eli en tiedä kuka sen oli kirjoittanut.
Nyt tämä huoltomies siis luulee, että kuva on pehmeä toisesta reunasta. Kohta saan varmaan kameran takaisin, koska kuvahan on terävä molemmista reunoista, mutta toki eri kohdista.
Jätin 1.3.2018 vinokennoisen A7 II rungon huollon tiskille ja käskin lähettämään sen takaisin, koska Infocare väitti sen olevan kunnossa.
Eilen kuulin, että kamera oli lähtenyt takaisin vasta 26.3.2018, koska huolto odotti UPS:in rahtikirjaa, jonka ilmeisesti Sony Finland järjesti tavoitteenaan nopeampi kuljetus. Mahtavaa.
Infocare oli ilmoituksensa mukaan liittänyt palautetun kameran mukaan kuvan, joka todistaa, että kamera oli speksien mukainen.
Nyt selitys muuttui taas.
Tällä kertaa kamera on kulemma tullut heille sisään väärällä vikaselitteellä.
Teknikko väittää, että kamera on rekisteröity "pilkkuja kuvissa" selitteellä.
Miten siitä on silloin voitu lähettää kuva, jonka mukaan se on kunnossa, kun kenno oli täynnä likaa!!?? Tässä kamerassa oli kenno vinossa, jonka luojan kiitos huomasin juuri ennen kuin aloitin itse puhdistamaan kennoa.
Vikaselitteessä lukee näin:Infocare Sweden kirjoitti: SO If I understand You correctly, the case that is on its way, the one with the tilted sensor the first time it was here, the A7M” with S/N xxxxxxx wich is registered with the fault description Spots in the pictures… now has the main problem that the pictures are unsharp at one edge.
Kenno on vinossa. Tarkennus kuvan oikeassa laidassa on lähempänä kuin tarkennus vasemmassa laidassa.
Aiemmmissa viesteissä Infocare kiistää, että kameran kenno olisi vinossa.
Olen lähettänyt Sony Finlandille viestin, jossa vaadin saada jonkun asiantuntijan ns langanpäähän.
Tuo aiempi viesti, jolla Sony mitätöi kolmen kameran takuun oli allekirjoitettu VAIN ETUNIMELLÄ, eli en tiedä kuka sen oli kirjoittanut.
Nyt tämä huoltomies siis luulee, että kuva on pehmeä toisesta reunasta. Kohta saan varmaan kameran takaisin, koska kuvahan on terävä molemmista reunoista, mutta toki eri kohdista.
-
- Viestit: 3601
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Infocaresta ilmoitettiin juuri, että valokuvissa olevat virheet (kuten vino terävyystaso) eivät ole todisteita siitä, että kamerassa olisi mitään vikaa!
Eli jos kuvissa on terävysalue vinossa, koska kenno on vinossa, niin sitä ei voi todistaa esittämällä siitä kuvia. Vikoja koskevien kuvien lähettäminen on kuulemma ajan hukkaa.
Eli jos kuvissa on terävysalue vinossa, koska kenno on vinossa, niin sitä ei voi todistaa esittämällä siitä kuvia. Vikoja koskevien kuvien lähettäminen on kuulemma ajan hukkaa.
-
- Viestit: 12118
- Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
- Viesti:
-
- Viestit: 6168
- Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Yllättyneitä sonyn huollon paskuudesta on vain tekeme, m10 ja nsamppa.. :D
-
- Viestit: 3601
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Kyllä mä olen yllättynyt.emerik kirjoitti:Yllättyneitä sonyn huollon paskuudesta on vain tekeme, m10 ja nsamppa.. :D
Soitin ja kysyin saisinko jonkun oikean asiantuntija yhteystiedot. Jonkun, joka on Sonylla töissä.
Ei saa. Kaikki reklamaatiot menee Infocareen, myös se, jos reklamoi Infocaresta.
Tulos->
Purin Sony A7R III rungon kaupat myyjäliikkeen kanssa.
Koekuvasin vielä lähtiessä sensorin rinkulat Sony FE 90mm makrolla ja näkyy paremmin kuin millään.
-
- Viestit: 10655
- Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Niin jooh, jos kuvat eivät ole todiste, niin ainakin se voi olla merkki siitä että kenno on vinossa. täten huollon pitää katsoa onko kenno vinossa. tollanen infogay ei ainakaan tee asioita helpommaksi välissä.T71 kirjoitti:Infocaresta ilmoitettiin juuri, että valokuvissa olevat virheet (kuten vino terävyystaso) eivät ole todisteita siitä, että kamerassa olisi mitään vikaa!
Eli jos kuvissa on terävysalue vinossa, koska kenno on vinossa, niin sitä ei voi todistaa esittämällä siitä kuvia. Vikoja koskevien kuvien lähettäminen on kuulemma ajan hukkaa.
mutta oikeesti, varmaan kenenkään takuujuttuja ei ole puitu täällä näin monen sivun verran??!! T71 kaikki sonit on ollut jotenkin enemmän tai vähemmän ongelmmallisia olevinaan (pölyä) , ja tää kyseinen vinokennoinen siis käytetty kamera jo alunperin.
kun tätä juttua on puitu näin monen sivun verran, niin olisi kiva tietää miten muiden foorumssin jäsenten Sony huollot ovat menneet, saisi huikkasen perspektiiviä!
Onko joku joutunut huollattamaan sonin peilitöntä? Milloin? Ja millainen kokemus oli?
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viestit: 3601
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
Sony ei sitten vastaa Suomessa lainkaan tai mitenkään Sonyn kameroiden tai objektiivien takuuhuollosta.
Sonyn arvio perustuu vain ja ainoastaan Infocafen näkemykseen.
Kysytty ja vahvistettu.
Jos siis ostaa reunasutun Sony objektiivin, niin se kannattaa ostaa vain liikkeestä, jossa on täysi palautusoikeus. Rajalan tiskiltä ei kannata ostaa yhtään Sonya, jos haluaa saada varmasti ehjän ja hyvän. Rajalasta ostettu viallinen objektiivikin menee aina Ruotsiin huoltoon, vie monta viikkoa ja tulee suurella todennäköisyydellä korjaamatta takaisin.
Sonyn arvio perustuu vain ja ainoastaan Infocafen näkemykseen.
Kysytty ja vahvistettu.
Jos siis ostaa reunasutun Sony objektiivin, niin se kannattaa ostaa vain liikkeestä, jossa on täysi palautusoikeus. Rajalan tiskiltä ei kannata ostaa yhtään Sonya, jos haluaa saada varmasti ehjän ja hyvän. Rajalasta ostettu viallinen objektiivikin menee aina Ruotsiin huoltoon, vie monta viikkoa ja tulee suurella todennäköisyydellä korjaamatta takaisin.
-
- Viestit: 10655
- Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12
Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun
ÄLÄ LEVITÄ VIRHEELLISTÄ TIETOA !!T71 kirjoitti:Sony ei sitten vastaa Suomessa lainkaan tai mitenkään Sonyn kameroiden tai objektiivien takuuhuollosta.
Sonyn arvio perustuu vain ja ainoastaan Infocafen näkemykseen.
Kysytty ja vahvistettu.
Jos siis ostaa reunasutun Sony objektiivin, niin se kannattaa ostaa vain liikkeestä, jossa on täysi palautusoikeus. Rajalan tiskiltä ei kannata ostaa yhtään Sonya, jos haluaa saada varmasti ehjän ja hyvän. Rajalasta ostettu viallinen objektiivikin menee aina Ruotsiin huoltoon, vie monta viikkoa ja tulee suurella todennäköisyydellä korjaamatta takaisin.
Tuollainen rasistinen mustamaalaaminen on kiellettyä. Rajala varmasti vastaa takuuasioista. Et myöskään voi vetää mitään lopullisia johtopäätöksi oman hyvin rajallisen takuuhuolto rumbasi perusteella!
Täysi palautusoikeus on tietty aina hyvä asia, varsinkin objektiiviasioissa. Ja tämä ei koske vain mitään Sony objektiiveja vaan muutenkin!! Sonyn objektiivit ovat muutenkin tilastollisesti keskivertoa parempaa kamaa, luin taannoin jonkun jutun siitä.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini