Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
nomad kirjoitti:En tiedä voiko huollon toimintaa muuten kritisoida kuin, että toteaa sen olevan tuommoista. Yleinen taso ilmeisesti. Muistelen että D600:n puhdistaminen oli tulokseltaan aika samanlaista. Erona tuolloin oli kuitenkin se, että Nikonin huolto "testasi" kameraa pari kertaa muutaman tuhannen kuvan time lapsella :-) Olisko 3-4000 kuvaa otettu kullakin kerralla.
Siitä voisit reklamoida, että huollon pitää toimittaa Suomesta ostettuun kameraan selvitykset suomen kielellä. Jos valittaa haluat, niin tuo olisi aika selvä keissi.
Nikonissa taisi olla öljyongelma, jota ne yritti toistaa tai kuivattaa? Tuon ymmärtäisin kyllä.
Sitä taas en ymmärrä, että etsimällä etsitään asiaa, jolla asiakkaasta saadaan maksaja.
Nyt mulla on Sonyn kanssa 3 casea edelleen aukia ja parhaillaan viestitellään puolin ja toisin, mutta hitaasti tämä etenee.
Nikonille kamalan vaikea myöntää virheensä. Tämä siitäkin huolimatta, että keskustelupalstat kaikkialla maailmassa oli täynnä täysin yhdenmukaista raporttia kennon likaantumisesta. Siis hiukan eri asia kuin sinulla - olet enemmän lonely rider :-)
T71 kirjoitti:Onneksi en ehtinyt kilauttaa kymppitonnia laseihin, kun se alkaisi tässä vaiheessa jo ketuttaa.
Sonyn optiikat on suhteessa parempia kuin kamerat. Kestävä perustelu FE-järjestelmän hankkimiseen löytyy nimenomaan sieltä bajonetin etupuolelta.
Jaaha, nomadi on selvästi ristiretkellä uuden tuotemerkin puolesta :D Ennen kaikki oli niin hyvin vain ja ainoastaan Nikonilla. Nyt on ilmeisesti pelipaita vaihtunut ja mielipiteet päivitetty netistä :D
onneksi kaikki miehen elämässä ei ole niinkun avioliitto. voi vaihtaa, hyvällä omallatunnolla. nauttia. vaika olis ollut kuinka perushyvä ja uskollinen kumppani, niin kamerahommissa voi vaihtaa nuorempaan simpsakkaan ja sexikkääseen!! vanhakinjo nuortuu. se on elämää pojat!!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa!Vîta est tempus optimum homini
niffe kirjoitti:Jaaha, nomadi on selvästi ristiretkellä uuden tuotemerkin puolesta :D Ennen kaikki oli niin hyvin vain ja ainoastaan Nikonilla. Nyt on ilmeisesti pelipaita vaihtunut ja mielipiteet päivitetty netistä :D
Ristiretkestä on tiedä, mutta totean Nikonista, että kamerat on parempia kuin optiikat :-)
niffe kirjoitti:Jaaha, nomadi on selvästi ristiretkellä uuden tuotemerkin puolesta :D Ennen kaikki oli niin hyvin vain ja ainoastaan Nikonilla. Nyt on ilmeisesti pelipaita vaihtunut ja mielipiteet päivitetty netistä :D
Toivotaan nyt ettei nikon/canon julkaise mitään hyvää peilitöntä, ettei nämä hörhöt saa päähänsä taas myydä kameransa. Nyt on hyvä tilanne kun nämä kaiken maailman sekopäät löytyy yhden merkin alta.
niffe kirjoitti:Jaaha, nomadi on selvästi ristiretkellä uuden tuotemerkin puolesta :D Ennen kaikki oli niin hyvin vain ja ainoastaan Nikonilla. Nyt on ilmeisesti pelipaita vaihtunut ja mielipiteet päivitetty netistä :D
Toivotaan nyt ettei nikon/canon julkaise mitään hyvää peilitöntä, ettei nämä hörhöt saa päähänsä taas myydä kameransa. Nyt on hyvä tilanne kun nämä kaiken maailman sekopäät löytyy yhden merkin alta.
Kateellisimmat eivät ole vielä toipuneet edellisestäkään vaihdosta, heidän puolesta vilpittömästi toivon että CaNikon pysyy poterossaan vielä pitkään.
niffe kirjoitti:Jaaha, nomadi on selvästi ristiretkellä uuden tuotemerkin puolesta :D Ennen kaikki oli niin hyvin vain ja ainoastaan Nikonilla. Nyt on ilmeisesti pelipaita vaihtunut ja mielipiteet päivitetty netistä :D
Toivotaan nyt ettei nikon/canon julkaise mitään hyvää peilitöntä, ettei nämä hörhöt saa päähänsä taas myydä kameransa. Nyt on hyvä tilanne kun nämä kaiken maailman sekopäät löytyy yhden merkin alta.
Dc.netin keskustelut kertovat toista: hörhöjä löytyy joka lähtöön. Paitsi että onko Pentax-keskustelu kuollut?
Alla Sonyn päätös koskien kolmen kameran takuuhuoltoa.
----------- 29.3.2018 klo 16.03 ----------------------
Hei XX (asiakkaan nimi)
Kiitos kärsivällisyydesta tapauksenne käsittelyn ajan.
Tässä vastauksemme huoltamon kanssa keskusteluamme.
Huoltamo on suorittanut useita testejä ja he ovat päätelleet, että kuvamateriaalissa oleva pöly on objektiivipölyä, eikä anturipölyä.
Teknikko on pystynyt todistamaan tämän analysoimalla teidän lähettämät kuvat.
Tarkastuksen ja puhdistuksen jälkeen anturit on tarkistettu pölyn tarkastamisen yhteydessä, eikä tällä alueella ole anturipölyä.
Asiasta on myös ollut puhetta teidän puoleltanne, että objektiivi jota käytätte (ei Sonyn objektiivi) on pölyinen.
Kuvien perusteella joita olette toimittaneet, on huolto todennut, että näkyvä pöly on linssipölyä eikä anturipölyä.
Huoltamon päätös ja Sonyn lopullinen päätös kyselyyn liittyen on, että missään kolmesta kamerasta ei ole vikaa tai toimintahäiriöitä ja että pölyä koskeva ongelma liittyy käytettyyn objektiiviin, eikä itse kameroihin.
Valitettavasti me emme pysty antamaan enempää lisäapua tämän asian osalta, ja pidämme huoltamon päätelmää lopullisena kaikkien kolmen osapuolen kannalta.
Teidän tulee olla yhteydessä suoraan Infocareen saadaksenne päivitystä kameran palautusajasta, jota ette ole vielä saanet takaisin huollosta.
Ystävällisin terveisin,
XX (asiakaspalvelijan nimi)
Sony Asiakastuki http://www.sony.fi/support/fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Sony Europe Limited, Suomen sivuliike
Plaza Business Park Loiste, Äyritie 20, FIN-01510 Vantaa, Finland
Miksei mikään huolto/reklamointiketjun taho koskaan kokeile ottaa testikuvaa?
Se on asia, jota olen ihmetellyt ihan muiden merkkien kohdalla.. Vähän tutkaillaan kameraa ja asiakkaan antamaa kuvaa ja sen jälkeen päätellään käyttäjän virheeksi.
zone6 kirjoitti:Se vinokennoinenkaan ei ollut kenno vinossa?
Miksei mikään huolto/reklamointiketjun taho koskaan kokeile ottaa testikuvaa?
Se on asia, jota olen ihmetellyt ihan muiden merkkien kohdalla.. Vähän tutkaillaan kameraa ja asiakkaan antamaa kuvaa ja sen jälkeen päätellään käyttäjän virheeksi.
No tuossa se viesti nyt on. Kaikki kunnossa. Päätös lopullinen.
Kaikki Sonyn kamat menee myyntiin, mitä en saa palautettua liikkeisiin.
Tässä alla tuo sampan A7III ketjuun linkittämä video. Liittyy tämänkin ketjun aiheeseen niin sopivasti.
Kyseisen A7III kameran omistajan kennolla oli jotakin jännää ja mietintä on kovaa, että puhdistaako itse vai ei.
T71 kirjoitti:Tässä alla tuo sampan A7III ketjuun linkittämä video. Liittyy tämänkin ketjun aiheeseen niin sopivasti.
Kyseisen A7III kameran omistajan kennolla oli jotakin jännää ja mietintä on kovaa, että puhdistaako itse vai ei.
Ja liike hoiti homman hienosti, mutta miksei meillä Suomessakin asiat voisi toimia näin?
kyllä täällä suomessa homma hoituu. on esimerkiksi Rajala, ja stadin postitalossa toimiva Fokann huolto, erittäin pätevää kaveria duunissa. putsaa myös sonin kennot. kaikkii menee hyvin jos ei rupee viilaamaan pilkkua jähmeän ison firman kanssa.
tiedätkös, oletko miettinyt. meitä on paljon onnellisia ja tyytyväisi soni kinopeilitön kuvaajia!!
pitäiskö sun tarkistaa asennettasi, ja ryhtyä vaan valokuvaamaan niillä kameroillasi ihan onnellisena.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa!Vîta est tempus optimum homini
temama kirjoitti:
pitäiskö sun tarkistaa asennettasi, ja ryhtyä vaan valokuvaamaan niillä kameroillasi ihan onnellisena.
Kun 100mm lasilla kuvan oikeassa reunassa tarkennus on 50 metrissä ja kuvan vasemmassa reunassa 1000 metrissä, niin siinä pitää olla tosi positiivinen ihminen, että jaksaa olla asiasta onnellinen.
Pitää laittaa nyt viikonloppuna viestiä ja kysellä missä se vinokennoinen runko on.
Lähetin sen huoltoon 1.3.2018 ja eikä siitä ole sen jälkeen kuulunut pihaustakaan. Oletus oli, että huolto katsoisi rungon vikaa uudelleen, mutta ilmeisesti se oli turha toive.
Pidän täysin epäammattimaisena tuota Sonyn toimintaa enkä voi minäkään suositella kyseisen yrityksen tuotteita tämän kokemuksen perusteella.
Se on ikävä yllätys, kun olet jo laittanut ison kasan rahaa kiinni uuteen merkkiin ja sitten joku täysin brändiin kuulumaton huoltoliike pääsee jumalan asemaan ja alkaa sanella takuupolitiikkaa ja miten sitä noudatetaan. Ja Suomen Sonyn sivuliike on tämän amatöörijoukon mielikuvituksen armolla.
Ei näin.
Isot pojat kertoivat, että pöynpuhdistuksella varustetuissa kameroissa pölyä voi myös eksyä sinne sensorihampurilaisen väliin, jolloin sen poistaminen on melkoisen hankalaa.
Ehkä skidii malttia olis voinu tohon kärkeen ottaa. Siis ennen ku poistaa kolmea (?) runkoa ja sitten vasta vunteeraa futiiks systeemi ittelleen.
Ei tossakaan hommassa ihan kaikki täsmää. Tällä foorumilla aika paljon sonyilla kuvaavia on ja onhan toi touhu aika kirkas poikkeus massasta. Joko todella surkea viuhka tai sitten jotain muuta. Onhan sillä Lanierillakin aina hyvä meno...
Ja eiks ton voi riitauttaa? Kuluttajan suoja systeemi mikä ikinä nyt olikaan. Eiks tuolla vapaan sanan puolella ollu just yks touhu viety kko:een asti. Sinne vaan jos jumalat kiristää.