kohan kirjoitti:nsamppa kirjoitti:
Se varmaan painuu sinne 3k+ kategoriaan ja sinne ei mun budjettia saa taivutettua ei millään. Sen sijaan toi hieman vajaa 2k käytetty A7SII vs hieman reilu 2k A7III on jo paljon kinkkisempi kysymys. Tossa kun on niin huikeat ominaisuudet. Tosin äärimmäisellä mielenkiinnolla odotellaan A7SIII:a. Etenkin sen hintaa nyt tämän jälkeen.
Todennäköisesti uusi A7SIII on A7III kanssa samanlainen still kuvien osalta eli 24 Mpix kenno ja nopea tarkennus mutta video on suuri kysymys mitä uutta sieltä löytyy. 4k fps on varmaan suurempi mutta kuinka paljon ja mitä muuta kivaa löytyy.
Hinta on kuitenkin yli 3k€.
RAW videota on varmaan turha odottaa, mutta jos 10 bittistä stufaa sais niin olisihan siinäkin jo. Sonyn tapauksessahan sitä ei voi koskaan tietää. Voi tulla täydestä pannukakusta täydelliseen kermakakkuun ja kaikkea siltä väliltä.
Mutta takas otsikon kameraan. Tämmönen tuli vastaan:
https://adobe.ly/2tVpK8O" onclick="window.open(this.href);return false;
Huomiota. 100fps näyttää olevan 100M ja se on perinteisesti tarkoittanut fullHD:ta. Lisäksi siinä ei ole kroppia kun taas A7SII:ssa on aikamoinen 2.2 kroppi. Ennenkaikkea se vaikutti olevan aika pirun skarpin näköistä kuvaa. Verrokkina vaikka A6500, missä 100fps oli mulle vähän pettymys. Kestänee myös vähän ISO karkkipussilla piipahdusta paremmin.
4K + 25 fps ei kroppia. Oikein mukava.
Slomo-matskut saa näkymään suoraan kamerassa. Tää on aivan pirun mukava juttu ja ollu aika rasittavaa aiemmissa versioissa ku se ei oo toiminu noin. Tai sit en oo vaan osannu. Huippu juttu tuo.
Tarkentaminen videoissa on vaan aikamoinen hyppäys. Kosketusnäyttö, nopea seuranta, kuvan säilyminen tarkkana manuaalisessa tilassa jne. Noi on kovia juttuja noi. Ainakin mulle.
IBIS vaikuttaa todella tehokkaalta. Yllättävän hyvin se vakauttaa kävellessä. Yleensä pidän mahdottomana kuvata ilman gimbalia liikkuessa, mut tota olis todella kiva päästä koklaamaan.
Toi kamera vaan jaksaa hämmästyttää.
Vielä jos vertaa A7SII:een, on tossa 24mpix kennossa iso etu kroppaaminen videossa. Voi clear image zoomilla lähes portaattomasti kropata ja tarvittaessa vaihtaa nappia painamalla (mitä sitäkään ei ole 2.generaation kameroissa) kroppimodeen ja jatkaa clear image zoomilla. Matsku pysyy siltikin 4K resoluutioisena! Sitähän 16-35 linssistä tuli entistä käyttökelpoisempi.