jaava kirjoitti:T71 kirjoitti:Samalla Infocare ilmoitti, että he eivät enää keskustele minun kanssani huolloista, kun pyysin heitä ottamaan yhteyttä Zeissin tekniseen tukeen ja kysymään kuka munasi 100mm Makro Planarin suunnittelun niin raskaasti, että terävyysalue lipsahti objektiivin sisään.
Minusta kummankaan osapuolen ei pitäisi sortua tällaiseen retoriikkaan. Ei varsinkaan huollon asiakaspalvelun!
Eikö tästä pitäisi tehdä reklamaatio ainakin Sony:n Euroopan tai maailmanlaajuiseen huolto-organisaatioon. Ja jos tällaiset jutut alkaa leviämään, niin markkinointikin saattaisi olla kiinnostunut.
Lähetin kyllä ihan asiallisesti Carl Zeiss AG:n kameraosaston yhteystiedot ja pyysin soittamaan ja kysymään sieltä teknistä tietoa siitä näkyykö Makro Planarin linsseillä oleva pöly kuvissa. Ja lisäksi pyysin kysymään sen kuka on munannut tuon Planarin suunnittelun, jos näkyy. Teknikko ilmoitti siihen, että ei soita ellen maksa siitä, viesti on alla.
Kerroin sinne ihan rehellisesti aiemmin, että objektiivissa on pölyä. Se on normaalimpaa, kuin että ei olisi. Joka hemmetin käyttäjän linsseillä on pölyä. Sitä on etulinssillä ja takalinssillä ja sisälläkin ja se ei lähde blowerilla mihinkään, koska se on kiinnittynyt lasiin. Ja se ei vaikuta kuviin. Nyt he ovat saaneet päähänsä, että makroni on joku imuri ja saastutti koko kameran. Jostain ne on saaneet myös päähänsä, että jotakin olisi jostain irti ja siksi ehkä terävyysalue vinossa tai sitten tämä on vaan jotain muminaa. Näiden tarkoitusperistä on vaikea saada tolkkua. lukekaa itse. Selittelyn makua.
Infocare Sweden kirjoitti:
I’m not going to call Zeiss unless You actually pay me to do so, I do not work for free and that is way out of my duties but I can tell You right away that there is nothing wrong with the construction of Your lens. If it is infested with dust, have loose lenses or shifted lenses due to damages it is not the constructors fault but the handling of the user.
If You use a damaged lens and that causes damages to the camera the warranty is actually void.
So if You use a camera with a lens full of dust that appears in the pictures or on the cameras sensor it is a self-inflicted problem.
Edelleen syytetään käyttäjää ja objektiivia, mutta nyt siten, että sieltä lasin sisältä varisee pölyä sensorille.
Typerää tässä on se, että puhdistan objktiivit aina ennen kiinnittämistä blowerilla, jos niissä näkyy yhtään pölyä ja usein muutenkin. Kun taas linssipinnassa on hienojakoisia pilkkuja, on niitä turha poistaa, kun ne ei vaikuta mihinkään eikä irtoa.
Ja kamera nro 1 ei siis mene takuuseen ja kamera numero 2 ei mene sekään. End of story.
Tullut puhtaana ja lähtenyt puhtaana, mutta hemmetisti pitää vängätä, että mistä se pöly on sinne kuvaan joutunut. Samoin myyjäliike lähetti Infocaren huoltoraportin, jonka mukaan pöly on objektiivin takalinssissä, jos oikein ymmärsin. Tässä lukee, että mitään ei löytynyt ja toisaalla, että löytyi. Palaneen käry haisee jokaisen nenään...
Infocare Sweden kirjoitti:
The A7M2 with serial number xxxxxxx came in from Scandinavian Photo for dust or oil on the sensor.
We found nothing and it was returned.
We were Two technicians, well experienced that looked at Your camera and there was no dust when we got it or when it left us.
If there is dust in the lens You’ve used it is highly possible that the lens is the culprit and if there appears dust on the sensor, which is most probable, it will not be within warranty since the lens in that case has infected the camera. That’s not covered by warranty.
This camera is returned since we found no problems with it and You got it free of charge. That’s sorted out. End of story.
Scandinavianphoto tekee nyt seuraavan moovin, koska kamera on siellä ja odottaa työntekjää, joka käy ottamassa sillä testikuvat ja sitten jatketaan. Liike lähettää tämän casen Sonyn Ruotsin yhteyshenkilölle tutkittavaksi ja pyysi tarkkoja tietoja kuvausjärjestelyistä ja mallikuvia. Niitä se tulee saamaan. Kyseinen firma on siitä hyvä, että asiaa voi oikeasti selittää puhelimessa ja sitä voidaan selvittää Ruotsissa infocaren kanssa. Rivien välistä alkaa vaikuttaa, ettei tuossa huollossa ole kaikki ihan okei.