Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
tn1krr kirjoitti:
Jos Nissineihin lähtee niin ottaisin i60:n: siinä on paremmin ruutia, "salamazoomi" 200 mm asti ja sisäinen Nissin Air-järjestelmän radiovastaanotin. Lähtee alle 250 Eur. Air 1 kontrolleri on myös mukavan halpa eli alle satasen. Mulla on Nissin Air 1, i60 ja pari Di700A:ta. Air 1 järjestelmän ainut suurempi huono puoli on rear sync:in puuttuminen radiolla käytettäessä.
Air 1 toiminee muuten myös i40 kanssa. Selailin nettiä, ja näin näyttäisi olevan. Laitoin tänään tilaukseen pelkän Air1 conrollerin.
Ei toimi. i40:n wireless toiminnot ovat optisia eli se toimii ihan ok slavena jos sulla on optinen Sony-järjetelmän masterina toimiva salama kamerassa.
Kaikissa salamoissa, jotka toimii Air 1 (tai lähiviikkoina tulevan uudemman/hifimmän Air 10s) kontrollerin kanssa on "a" tyyppinimen lopulla eli i60a, Di700a. eli Eli joko Air R receiver tilaukseen tai Air 1 peruutukseen, Air 1 ja i40 eivät keskenään juttele.
tn1krr kirjoitti:
Jos Nissineihin lähtee niin ottaisin i60:n: siinä on paremmin ruutia, "salamazoomi" 200 mm asti ja sisäinen Nissin Air-järjestelmän radiovastaanotin. Lähtee alle 250 Eur. Air 1 kontrolleri on myös mukavan halpa eli alle satasen. Mulla on Nissin Air 1, i60 ja pari Di700A:ta. Air 1 järjestelmän ainut suurempi huono puoli on rear sync:in puuttuminen radiolla käytettäessä.
Air 1 toiminee muuten myös i40 kanssa. Selailin nettiä, ja näin näyttäisi olevan. Laitoin tänään tilaukseen pelkän Air1 conrollerin.
Mistään en löytänyt, että i40 toimisi itsenäisesti lähettimen kanssa etänä.
Nämä i60 ja i40 on aika pippurisia paketteja kokoon nähden ja tykkään tuosta i40 takapaneelin selkeydestä. Salama on kuitenkin mulle sekä liian iso, että liian pieni.
Samoin näissä laajin valaisukulma on 24mm ja ei löydy mainintaa miten se leviää diffusorien kanssa.
Pieniä salamoita ei paljoa ole ja tuo Sonyn HVL-F20M on yksi harvoja, mutta toi hinta...
Sonista voi siirtyä poiskin eikä mene eurot hukkaan. Päin vastoin, rahaa säästyy kun ei tarvi arpoa adaptereiden, narujen ja muiden turhakkeiden kanssa.
No, siinä tapauksessa Godox Xpro -S ja TT-685 II tai Godox 860 Ving II, kunhan ensin mainittu julkaistaan (huhujen mukaan pian - ihan lähipäivinä). Voit sillä aikaa tutstua vaikka Canonin Xpro -kaukolaukaisimen spekseihin. Se on selkeä ja käytännöllinen. Godoxin palikoilla voi myös käyttää erilaisia salamoita ristiin rastiin eri merkkiympäristöissä jopa TTL-tuella ja manuna nyt kumminkin. Ei tarvitse sitten hankkia kaikkea uutta ensi kerralla, jos tulet katumapäälle ;)
tn1krr kirjoitti:
Ei toimi. i40:n wireless toiminnot ovat optisia eli se toimii ihan ok slavena jos sulla on optinen Sony-järjetelmän masterina toimiva salama kamerassa.
Kaikissa salamoissa, jotka toimii Air 1 (tai lähiviikkoina tulevan uudemman/hifimmän Air 10s) kontrollerin kanssa on "a" tyyppinimen lopulla eli i60a, Di700a. eli Eli joko Air R receiver tilaukseen tai Air 1 peruutukseen, Air 1 ja i40 eivät keskenään juttele.
Totta. Näin se vaikuttaisi kuitenkin olevan.Kiitos lisätäsmennyksestä. Netissä oli vähän epäselvää tietoa asiasta, mutta i40 salama tarvitsee tosiaan Air R receiverin jos sitä haluaa käyttää Air 1 commanderin kanssa.
En kuitenkaan peru Air 1 commander tilausta...Hommaan joko tuo Air R receiverin tai sitten i60 salaman toiseksi langattomaksi...Jos hankin i60 salaman, niin sitten käytän tarvittaessa i40:sta sen kanssa optisen laukaisun avulla.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Maffer kirjoitti:Sonista voi siirtyä poiskin eikä mene eurot hukkaan. Päin vastoin, rahaa säästyy kun ei tarvi arpoa adaptereiden, narujen ja muiden turhakkeiden kanssa.
Pitäis olla sellainen Sony-vatulointi-pack, jossa olis ne tavanomaiset Ping-Pongit, pussillinen adaptereita ja sitten parit Contax N 24-85 ja 100mm 2.8 Sonnarit ja muutama musta hevonen päälle, niin vois ostaa, kokeilla ja myydä helvettiin seuraavalle uhrille.
... mutta kun ei oo ja mä haluan sen 100mm sonnarin.
Kertokaas joku viisaampi, että saako A7II jostain nappulasta sen suurennoksen tarkennuksen avuksi, jos käyttää sirutonta adapteria, jota kamera ei tunnista?
nsamppa kirjoitti:Pikanapin taakse sen saa ainakin. Muutenhan kameran voi olla vaikee hiffaa milloin halutaan suurennella ja milloin ei.
Juu, johonkin pikanappiin "Focus Magnification". R2:ssa silloin itsellä moinen oli suosin C2-nappia tähän tarkoitukseen, oli jotenkin luontevan oloinen käyttää tuohon.
T71 kirjoitti:Kertokaas joku viisaampi, että saako A7II jostain nappulasta sen suurennoksen tarkennuksen avuksi, jos käyttää sirutonta adapteria, jota kamera ei tunnista?
Joo, saahan sen. Itse olen ohjelmoinut napin C2 tarkennuksen avuksi. Toimii näppärästi etusormella siinä laukaisimen vieressä.
Ja C1 napin olen muuten laittanut vaihtamaan EVF ja takanäytön välillä... Eli joskus jos automaattinen tunnistus-sensori toimii liian ärhäkästi (ja sammuttaa takanäytön kun etsimen sensorin edessä on muka jotakin) niin tuolla C1:llä voi sitten nopeasti pakottaa pelkän takanäytön (tai vaihtoehtoisesti EVF:n) päälle.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Kiitoksia. Meni C3 napin taakse, kun siinä on se suurennos (kuvake) jo oletuksena, niin muistaa sen helpommin ja sen saa siitä peukalolla heti päälle ja laukaisimesta etusormella pois, niin tämähän alkoi sujua.
Sitä en tiedä mitä noihin muihin nappuloihin kannattaa ohjelmoida, kun näyttökin tuntuu tässä yksilössä tajuavan milloin olla päällä ja milloin ei.
Blogissa uusi haastis tarjolla Sony-kuvaajille. Tällä kertaa haastattelussa helsinkiläinen Pasi Markkanen, jonka kohteena on Helsinki ja sen monimuotoisuus.
Auttakaapas viisaammat sony-tietäjät miestä hädässä :).
Minulla tekisi mieli kokeilla Sonyn järjestelmää ensimmäistä kertaa, varsinkin kun nuo vanhempien runkojen hinnat on laskeneet.
Tällä hetkellä olen katsellut kahta eri runkoa, A7S sekä A7mkII, molempia kun saa alle 1500€. Olen yrittänyt vertailuja tehdä, toisessa parempi iso-herkkyys ja toisessa taas kuvanvakain jne jne.
Onko näissä mitään muuta mitä pitäisi tietää ja että mikä saattaisi kallistaa valinnan toiseen?
Kuvauskohteita on maisemat, ihmiset sekä katukuvaus. Videointia en nyt älyttömästi harrasta, välillä pieniä klippejä sieltä sun täältä.
pexi85 kirjoitti:Auttakaapas viisaammat sony-tietäjät miestä hädässä :).
Minulla tekisi mieli kokeilla Sonyn järjestelmää ensimmäistä kertaa, varsinkin kun nuo vanhempien runkojen hinnat on laskeneet.
Tällä hetkellä olen katsellut kahta eri runkoa, A7S sekä A7mkII, molempia kun saa alle 1500€. Olen yrittänyt vertailuja tehdä, toisessa parempi iso-herkkyys ja toisessa taas kuvanvakain jne jne.
Onko näissä mitään muuta mitä pitäisi tietää ja että mikä saattaisi kallistaa valinnan toiseen?
Kuvauskohteita on maisemat, ihmiset sekä katukuvaus. Videointia en nyt älyttömästi harrasta, välillä pieniä klippejä sieltä sun täältä.
Eli kumman valitsisit näillä tiedoilla ja miksi?
A7 II. Oikein hyvä ja varmasti moneen taipuva kenno (riittävästi pikseleitä ja hyvä ISO), vakaaja sekä ehkä tärkeimpänä reilusti parempi AF.
Samaa mieltä nimimerkki Miksus:n kanssa. Jos on video isossa osassa turaamista, niin menis toisin päin. Valokuvauksessa ehkä ainoat edut A7S:n suuntaan on korkeampi ISO:n sieto ja että sen saa äänettömäksi.
No ihan varmaan tulee A7III ja kakkosten hinta romahtaa, kun mulla on 2 kpl uusia A7II runkoja huollossa. Tai sitten ei romahda, vaan kolmonen maksaa taas sen 2000e.