Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
temama kirjoitti:Joo. Ans kattoo tosiaan. Nää vuodot voi ihan yhtä hyvin olla jonkun innokkasn fanyboytsin yli fantasiointia. Varsinkin toi mountti vertailu.
Kauampa jaksoit olla hiljaa. Ottaako ihan sydämestä, jos Nikon tuo peilittömän?
Ihan yhtä vahvalla tai heikolla pohjalla nämä ovat kuin sonyalpharumosrillakin. Niitähän olet tänne totena tunkenut.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
--- blogi
Kyllähän kahteen milliin sovittaa jo vaikka herra ties mitä. Eihän siinä tarvi olla mountin ulkopuolella kuin se pari milliä. Loput lasista menee sinne sisään. Loxiat olisi juuri niitä mitä kannattaa adaptoida. Kolon suuruus se enemmän pissii silmille kuin tuo 2mm.
Ja miettikääs miten Zeiss nimeää tulevat Z-lasit? .ZZ Top Elvis -mallisto :O
Jos Zeissillä on tarpeeksi ballseja niin Loxiat tulee Nikonillekin ilman adapterisähellystä.
temama kirjoitti:Joo. Ans kattoo tosiaan. Nää vuodot voi ihan yhtä hyvin olla jonkun innokkasn fanyboytsin yli fantasiointia. Varsinkin toi mountti vertailu.
Kauampa jaksoit olla hiljaa. Ottaako ihan sydämestä, jos Nikon tuo peilittömän?
Ihan yhtä vahvalla tai heikolla pohjalla nämä ovat kuin sonyalpharumosrillakin. Niitähän olet tänne totena tunkenut.
mitä ihemettä? turpa kiinnikö täällä pitäis olla??!! lupasin vaan ottaa huikkasen rauhallisemmin kaikennäköisiin kameramaailman ilmiöihin liittyen. en olla turpa kiinni, mutta kuten aina [toisin kun eräät] minä olen turpa kiinni henkilöön menevien solvauksien suhteen. näin ollen en aio kihmetellä sen enempää, että mikä helevetti sua Remoska oikein vaivaa. olen huomannut nimittäin hienoista takakireyttä, mutta se siitä. toivon, että kaikki hyvin.
mitä tähän huhuiltuun Z-orro mounttiin tulee, niin melkoisen mitättömistä lähteistä tätä hommaa on nyt kursittu kasaan. esim tämä; https://nikonrumors.com/2018/01/18/a-qu ... ount.aspx/" onclick="window.open(this.href);return false;
vain jonkun random Nikonisti Eerikki Kalabrossin omaa piirtelyä & hahmotelmaa, pohjana huhuillut speksit, ei siis pohjana edes mitään varmaa.
Mutt tälläistähän tää on kun ollaan vain huhuilu astella. Katellaan miten homma kehittyy.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa!Vîta est tempus optimum homini
Maffer kirjoitti:Kyllähän kahteen milliin sovittaa jo vaikka herra ties mitä. Eihän siinä tarvi olla mountin ulkopuolella kuin se pari milliä. Loput lasista menee sinne sisään. Loxiat olisi juuri niitä mitä kannattaa adaptoida. Kolon suuruus se enemmän pissii silmille kuin tuo 2mm.
Ja miettikääs miten Zeiss nimeää tulevat Z-lasit? .ZZ Top Elvis -mallisto :O
Jos Zeissillä on tarpeeksi ballseja niin Loxiat tulee Nikonillekin ilman adapterisähellystä.
nimenomaan. ihan pitää olla mounttiin tehdyt lasit, ei 2milliin kummoisia adaptereita tehdä, ei ainaskaan mitään sähkökontakteja.
manuaalilasit saattaisivat mennäkin.
sinänsä ei mitään uutta, sonyyn ja muihin peilittömiin on saanut adapterilla kiinni jo lähes mitä vaan, vuosia. ja sonylla ja olympuksella on sentään IBIS, jolla saa vakautettua kaikki maailman objektiivit! että on huikkasen Niikkonilla pähkäiltävää vielä.
mielenkiintoista nähdä mihin Sigman ballsit on kallellaan. Nimittäin Sigmahan ei ole saanut juuri mitään aikaisexi Sony E mountille, mutta jos nyt tulee samantien jollekin Niikkonin uudelle mountille Sigman laseja, niin se jos mikä on jo persiistä!!
Huonoja uutisia Temama ja Nomad! Canon pöhisee taas jostain suuremmasta julkkarista ja kuviakin - siis sellaisia hyvännäköisen kameran kuvia oli näytillä? Miten käy nyt yhden ominaisuuden ihmeiden? Tuliko tehtyä kallis virheinvestointi? Eiks ole stressaavaa? =)
niffe kirjoitti:Huonoja uutisia Temama ja Nomad! Canon pöhisee taas jostain suuremmasta julkkarista ja kuviakin - siis sellaisia hyvännäköisen kameran kuvia oli näytillä? Miten käy nyt yhden ominaisuuden ihmeiden? Tuliko tehtyä kallis virheinvestointi? Eiks ole stressaavaa? =)
jos se jopa kino, ja jos samaa tasoa kuin 6Dm2 kuvanlaadultaan, niin tosiaan hätää.
Sitäpaitti Canonin olemassaoleva M-mountti ei tue juurikaan apsc sensoria isompaa kennoa (major mistake, btw), joten kyllä sieltä täytyy tulla vähintään uusi N-mountti kinolle!! hubaa! elämme jännittäviä aikoja.
onneksi tein oikein ja valitsin aikoinaan sonyn, ei tartte stressata loputtomassa kierteessä että mitäköhän sieltä toivottavasti tulisi seuraavaksi!!
ruutu kirjoitti:Onneksi on vähän kaikkea, niin löytyy niin kameramerkkiä niin ykköspallilta kuin muiltakin sijoilta :-D https://www.dpreview.com/news/096665691 ... mirrorless" onclick="window.open(this.href);return false;
Juuh, täytyy nyt muistaa että toi on vaan JAPANIN lista.
Mut kuitenkin. Sonin ei missään tapauksessa pidä unohtaa edullisia apsc peilittömiä KINO kameroiden kanssa puuhatessa. Arvelen, että soni on taas panostamassa näihin pikkukroppeihin myös, nyt on lyhyessa ajassa tullut pari uutta lasia taas croppiin ja ilmeisesti joku halpa A5x00 runko, myös A6700 huhu on ja jopa A7000.
Elämme mielenkiintoisia aikoja! Kameramaailmassa ei ole ikinä rauhallista, vaikka itse toiminta, eli valokuvaus on melko rauhallista puuhaa. Ristiriitaista?! Lol.
En nyt kyllä minäkään jaksa uskoa, että Nikon liittoutuisi jotenkin Fujin kanssa. Ainakaan siksi, että saisivat Fujin lasit käyttöönsä. Business on kuitenkin myös objektiivien myymisessä, ei pelkissä rungoissa.
Mulle henk.koht. riittäisi tulevassa peilittömässä se, että F-mount -lasit toimisivat yhtä hyvin (tai huonosti, kuten täällä on todistettu) kuin peilivehkeissäkin. Eihän niitä vanhoja F-mount -laseja ole pakko ajaa sen CDAF:n pohjalta, vaan ainoastaan sen kenno-PDAF:n. Osumatarkkuus olisi samaa luokkaa kuin nyt.
Sitten aikanaan tulisivat Z-mount -lasit, joihin voisi vaihtaa pikkuhiljaa tarpeen mukaan. Jossain laajiksissa se tarkennuksen osuminen ei nyt ole ihan niin millin päälle, kuin vaikkapa 135/1.4:ssä tms. Ja ainahan on mahdollista tarkentaa manuaalisesti, kun se peilittömissä on niin helppoa ja mukavaa.
Itse asiassa enemmän kuin F-mount -lasien sopivuudesta, niin olen huolissani EVF-toteutuksesta. Sen on syytä olla erinomainen.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
--- blogi
ruutu kirjoitti:Onneksi on vähän kaikkea, niin löytyy niin kameramerkkiä niin ykköspallilta kuin muiltakin sijoilta :-D https://www.dpreview.com/news/096665691 ... mirrorless" onclick="window.open(this.href);return false;
Näinpä. Mihinkähän se Sonyn ylivoima ja markkinadominanssi katosi?
--- blogi
Näinpä. Mihinkähän se Sonyn ylivoima ja markkinadominanssi katosi?
onkohan sitä dominanssia japanissa edes ollut? Toi listahan koskee Japanin sisämarkkinoita.
Ja dominanssia?! Toki niin. jos kategoriassa KINOPEILITTÖMÄT, niin soni olis ollut ehdoton kunkku, eikö? siitähän tässä on ollut kymysys ja kuuma puhe viimeiset muutamat vuodet, lähinnä Sonin kinopeilittömät.
mulle ylläri kuitenkin tossa Jaappanin listassa Canon peilittömien sijoitus cropeissa. Siitäkin näkee melko selvästi, että Japanilaisill on ihat omat kuviot. Kuka jaksaa ostella Canonin M peilittömiä, mutta kun todella tietämätön karvahattuporukka.
何?! それは素晴らしい、素晴らしいです!使いやすいです! 私のように。 ムーミンのようなM!canon M = M =moomin jee muumimama, temama, mumimamamoomin-uuuha-aaah teemama - temamaaama,muumin tuubin.
Missä tahansa kun lukee Sony niin siitä on roketti rollannut pari viime vuotta. Asiasta toiseen, pöljää tuoda taas yksi kinaripeilitön lisää. Tulisi sentään joku järkevä 4:3 formaatti muttei kuitenkaan sitä kroppi-645 kokoa vielä.
Sen sijaan että peiliä kuopattaisiin, niin susipaska 3:2 pitäisi haudata. Videokameraosaston voi pitää erikseen.
temama kirjoitti:
Ja dominanssia?! Toki niin. jos kategoriassa KINOPEILITTÖMÄT, niin soni olis ollut ehdoton kunkku, eikö? siitähän tässä on ollut kymysys ja kuuma puhe viimeiset muutamat vuodet, lähinnä Sonin kinopeilittömät.
mulle ylläri kuitenkin tossa Jaappanin listassa Canon peilittömien sijoitus cropeissa. Siitäkin näkee melko selvästi, että Japanilaisill on ihat omat kuviot. Kuka jaksaa ostella Canonin M peilittömiä, mutta kun todella tietämätön karvahattuporukka.
Japanin markkinat ovat valokuvausalan toiseksi suurimmat markkinat.
temama kirjoitti:
Japanin markkinat ovat valokuvausalan toiseksi suurimmat markkinat.
mitä meinaat? siis valtioiden välillä vai? vai mitä muita markkinoita tarkoitat? mikä se suurin markkinaalue on?
asuuhan Jaappanissa pilvin pimein populaa, mutta vaikea niellä näin ihan kättelyssä, että Japanissa myydään enemmän järkkäreitä vuodessa, kun EUssa (yhteensä) tai jenkeissä. Niin tai näin, on melko selvää, että Japanissa on omat juttunsa, eikä niitä voi suoraan verrata mihinkään. Jos siellä Canon on kova juttu, niin se ei oikeastaan kerro muusta kun että Canon brändinä myy hyvin siellä.
Nikon on ollut kuvalaadullisesti jo kauan Canonin edellä (siitä läksien kun alkoivat käyttää sonin kennoja). Canon on hyvä optiikan valmistaja, ja kameroissakin tietyin varauksin, mutta kennojeb osalta on jäänyt junnaamaan, ja pahasti. 6dm2 oli paha pettymys. sen OLISI PITÄNYT olla varustettu PAREMMALLA KENNOLLA! tuollaisena se vaan on muistomerkki siitä miten pahasti caanon jäänyt sonin ym kennovalmistajien jalkoihin.
niffe kirjoitti:Huonoja uutisia Temama ja Nomad! Canon pöhisee taas jostain suuremmasta julkkarista ja kuviakin - siis sellaisia hyvännäköisen kameran kuvia oli näytillä? Miten käy nyt yhden ominaisuuden ihmeiden? Tuliko tehtyä kallis virheinvestointi? Eiks ole stressaavaa? =)
Sitäpaitsi se mitä Canon (tai Nikon) julkaisee tänä vuonna on mielekästä ostettavaa vasta joskus parin vuoden päästä kun objektiivivalikoima on riittävä, eikä runko ole enää mk1 vaiheessa. Enkä muutenkaan täysin luota siihen, että nämä peilikamerafirmat lähtisivät täyskennoisiin peilittömiin ilman ketunhäntää kainalossa. Sonylla on motivaatio tehdä mahdollisimman hyvä peilitön, mutta CaNikon miettii koko ajan, että kuinka optimoisi markkinan peilittömien ja peilinläpsyttimien kesken. Liian hyvä peilitön on vaarallinen koska se kertoo, että tuotannossa vielä olevat peilikamerat on vanhanaikaisia.
Sensijaan muista syistä meinasi hiukan hikeä pukata Sonyn kanssa. Olin reissussa ja jättänyt minulla vielä olevan laina A9:n (kahvan kanssa) kamerareppuun pariksi päiväksi. Sitten piti yhtä tilaisuutta hiukan kuvata joten ei kun kamera esiin! Ainoa huono asia, että olin jättänyt Sonnyyn virrat päälle ja akku (ne kummatkin kahvassa olleet) olivat tietenkin aivan kuolleita. Auch...
Onneksi olin jossain mielenhäiriössä kotoa lähtiessä heittänyt laukun tyhjään koloon E-M1 mk2:n ja 12-40mm normizoomin. Homma tuli ihan ok hoidettua myäs Olylla. Jos ei aivan pimeässä tarvitse kuvata niin hyvä m43 kamera on oikeastaan paras mahdollinen laite näiden käyttökuvien ottamiseen.
Maffer kirjoitti:Saa siihen sen virransäästön päälle. Sieltä se löytyy sekavista valikoista.
Epäilen että tuo syö huikan akkua nukahtaessaankin. Tai sitten laukaisinnappi oli repussa hiukan puristuksissa. Joskus aikoinaan tyhjensin myös D700:n akun samalla tavalla.
Maffer kirjoitti:Saa siihen sen virransäästön päälle. Sieltä se löytyy sekavista valikoista.
Epäilen että tuo syö huikan akkua nukahtaessaankin. Tai sitten laukaisinnappi oli repussa hiukan puristuksissa. Joskus aikoinaan tyhjensin myös D700:n akun samalla tavalla.
juuh. virransäästö vaan päälle, tosin nykyisin noista löytyy niitä miinoja joista ei välttämättä ota selvää, kuten meikäläisellä on kokoajan lentokonetila päällä, paitsi että tykkään maapalloa saastuttavista lentsikoitsa niin kovin, mutta se blokkaa tehokkaasti myös kaikenkarvaiset langattomat yhteydet, jotka syö virtaa.
nomad kirjoitti:Sensijaan muista syistä meinasi hiukan hikeä pukata Sonyn kanssa. Olin reissussa ja jättänyt minulla vielä olevan laina A9:n (kahvan kanssa) kamerareppuun pariksi päiväksi. Sitten piti yhtä tilaisuutta hiukan kuvata joten ei kun kamera esiin! Ainoa huono asia, että olin jättänyt Sonnyyn virrat päälle ja akku (ne kummatkin kahvassa olleet) olivat tietenkin aivan kuolleita. Auch...
Läksin tänään kaupungille a6000:n kanssa. Tarkistin lähtiessä akun ja varausta oli 60%. Kun pääsin keskustaan, akku oli tyhjä. Virrat olivat jääneet päälle. Onneksi olin pakannut kolme vara-akkua mukaan.
Peilikamera voi olla koko päivän päällä ilman että akku tyhjenee. Mutta senhän me kaikki jo tiesimmekin.
nomad kirjoitti:A9 valikot ei muuten ole mitenkään erityisen sekavat
Niihin täytyy tutustua viimeistään Kuva&Kamerassa keväällä. Ainakin noiden kroppisonien valikot ovat tuhannen sekavat. Mutta hyvä, jos muutosta on tullut.
--- blogi