Nettisivulinkki erinomaisella kokonaisuudella tarvittaisi

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
Digiaika

Nettisivulinkki erinomaisella kokonaisuudella tarvittaisi

Viesti Kirjoittaja Digiaika »

Olen tehnyt likipitäen kaikki omalta osaltani ja nyt tarvittaisi toimivaa digitaalitekniikkaa/tekijöitä.
Eli minulla on mielenkiintoisesta reissusta ulkomailla erinomaisia kuvia ff kennolla otettuja ja hyvät reissutekstit tapahtumille.

Mitä suositellaan? Voisiko joku lähteä tekemään? Tarvitsisin seuraavanlaisen systeemin/tallennuspaikan/toteuttajan.
Pienimuotoisen unelman toteuttajan.

- Olisi yksi selkeä linkki ”URL” minkä voisi lähettää e-mailiin tms.
- Ko.linkin kun avaisi aukeaisi automaattisesti saman tien määrittelemäni kuvajärjestys/kuvakoko ja omaa tekstiä halutusti väleissä. Layoutin haluaisin itse säätää kuvien ehdoilla. Siis esim. kaksi kuvaa rinnakkain ja tekstiä alla ja taas kaksi kuvaa rinnakkain ja tekstiä. Välillä voisi olla yksi kuva tai neljän kuvan kollaasi. Layoutin haluaisin tosiaan itse päättää mieleiseksi.
- Kun rullaillessa hiirellä tarinaa eteenpäin jonkun kuvan kohdalla klikkaisi – aukeaisi siitä alkuperäinen täysikokoinen kuva, (tai suunnilleen katseltavan näyttöruudun kokoinen, miten määritellään ja paras) jotta lukija näkisi kaikki yksityiskohdat tarkasti. Linkistä avautuvassa reissuraportissa olisi siis muuten vähän pienemmät kuvaleveydet esim.600 pix tai miten nyt määrittelen.
- Täyden kuvan aukaisun jälkeen pääsisi helposti samaan kohtaan takaisin ja jatkamaan tarinaa sulavasti eteenpäin. Esim. esc näppäimellä.
- Reissu oli pitkä ja tapahtumarikas eli gigoja kertyy varmasti useita alkuperäisistä kuvista. Näyttäisi olevan tiedostokoko 2.9 Gt alkuperäiskuvista.
- Reunan/pohjaosan väri valokuvien ulkopuolella voisi olla vaalean harmaa tai valkoinen tai joku persoonallisesti säädettävissä oleva. Todennäköisesti suuren osan tarinaa layout pysyisi aika yksinkertaisena eli kaksi kuvaa rinnakkain ja tekstiä. Pieni vaihtelu tietysti lukijalle rikkaus.

Dokumentissä vaatimuksia ei ole siis aivan tolkuttoman paljoa loppuviimein ole, joten onnistuisiko tämä jollain tavalla.

Toiveena olisi, että kovalla laadulla voisi tehdä, mielellään ajatuksella niin, että kun kuvaa klikkaisi saisi auki alkuperäisen kuvan. Mielellään maksaisin tästä koko systeemistä.

Mainoksia en haluaisi pyörimään sivulle enkä mitään ylimääräistä vaan vain sen minkä määrittelen etukäteen itse. Eli reissudokumentin kuvat ja tekstit that's all! Tietenkin tekijä linkkinsä osoitteen perusteella saisi pientä jatkuvaa mainosta – jos niin ajattelee ja ei minulla tule todellakaan äkkiseltään mitään sitä vastaan, päinvastoin. Hyvästä spesiaalityöstä bonusta.

Edellä mainituista vaatimuksista voidaan toki pakon edessä joustaa, mutta mielellään mahdollisimman moni noista muutamista ranskalaisista viivojen kohdista olisi hyvä toteutua.

Tekemäni reissut olisi sen verran yleishyödyllisiä myös lukea, että olisi hienoa saada ne näkyville,
julkaista niin kuin päässäni on kuva – olisi nautittavaa varmasti kaikille lukea. Päivän jos kahdenkin piristys. Miksipä ei siis tehtäisi tätä, hieno pysyvä muisto vielä jäisi. Kiitoksia Paljon jo Etukäteen jos onnistuu. Ystävällisin terveisin Juha H
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
ntman

Re: Nettisivulinkki erinomaisella kokonaisuudella tarvittais

Viesti Kirjoittaja ntman »

Olen muutaman vuoden käyttänyt https://exposure.co/" onclick="window.open(this.href);return false; nimistä palvelua ja siitä pro versiota. Tuo palvelu täyttää melkolailla nuo kaikki vaatimukset. Tarinat on helppo tehdä palvelun editorilla (tukee myös pelkkiä kuva gallerioita). Tarinoihin voi ladata täyden resoluution kuvia, ei mainoksia eikä menetä tekijänoikeuksia mihinkään. Kannattaa selailla sieltä niitä tarinoita ja kokeilla ilmaista tiliä aluksi. Olen ollut tyytyväinen kyseiseen palveluun.
Pan

Viesti Kirjoittaja Pan »

Kuvat.fi on helppo ja suomenkielinen (tai lontooksikin), kuviin saa myös copyright-tekstin. Mutta sivuston rakenne kanttaa miettiä huolella teki sen minne tahansa.
Digiaika

ntman kirjoitti:Olen muutaman vuoden käyttänyt https://exposure.co/" onclick="window.open(this.href);return false; nimistä palvelua ja siitä pro versiota. Tuo palvelu täyttää melkolailla nuo kaikki vaatimukset. Tarinat on helppo tehdä palvelun editorilla (tukee myös pelkkiä kuva gallerioita). Tarinoihin voi ladata täyden resoluution kuvia, ei mainoksia eikä menetä tekijänoikeuksia mihinkään. Kannattaa selailla sieltä niitä tarinoita ja kokeilla ilmaista tiliä aluksi. Olen ollut tyytyväinen kyseiseen palveluun.
Hei,

Kiitos paljon tästä ntman, vaikuttaa fiksulta. Tutustun jahka työltäni ehdin. Edelleen on voimassa tuo alkuperäinen teksti eli itse en ole kovia bittimiehiä ja olisi paras jos joku muu tekisi ne osuudet ja minä maksaisin. Terveisin Juha
poweri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja poweri »

Tuossa yksi vaihtoehto
https://hakusana.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
kuka ampus? Who's shooting?

6D&EosM|EF 100 IS L F2,8|EF 16-35 F4 IS|EF 24-105 L|EF 50/1.4|EF 70-200 2,8 L II |HELIOS|EF Extender X2 III|EX 580 II|EX 430 II|YN 560|YashicaFX-D|Yashica FX-3|Benro|Mannfrotto|Sirui|And a bunch of other sh*t....
Digiaika

poweri kirjoitti:Tuossa yksi vaihtoehto
https://hakusana.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Isot Kiitokset poweri, todella Isot, tämä oli ensimmäinen mistä laitoin nopsan kyselyn.
Terveisin Juha
Digiaika

Päivitys: Kuusipäiväinen viikko töitä takana ja aika hengähtää ainakin päivä, jos ei aivan pakottavaa ytyä taas pukkaa. Pyytelemäni dokkari on siis teossa ja Kiitoksia todella todella paljon foorumilaisille, kun saatu homma etenemään! Pitkän aikaa tekijää odottaneena omin silmin nähtynä – noin puolivälissä on. Yes.
Nöyrät Kiitokseni. Pysytään kuulolla.
Vastaa Viestiin