TiRy kirjoitti:Mielenkiinnolla olen seurannut ja seuraan jatkossakin ketjua, kun omat kuvaustottumukset hoitaisin helposti peilittömällä Sonyllä. Tällä hetkellä kakkoskamerana a6000 ja ei sen kanssa touhuamista kyllä kuvaamiseksi voisi sanoa. Satunnaiseen näppäilyyn ok. Olen kans joskus synkkinä hetkinä miettinyt, josko laittaisi Nikonit kiertoon ja Sonyt taloon vaihtelun vuoksi, mutta optiikkapuolessa saisi tehdä ilmeisesti melkoisia kompromisseja. Jos ei kompromisseja, niin seteleitä saisi senkin edestä latoa pöytään.
Mukava kun joku muu toimii koekaniinina ja raportoi siitä tänne :)
Löysin näemmä menneisyyden itseni täältä samoilla asioilla, mistä ajattelin taas jatkaa :D
Eli lainataanpa ketjua taas:
Onko A7-sarjalaisille muuta natiivia 24-70 2-8:a tarjolla kuin GM? 2.8-normizoomista on tullut mun kuvauksissa elinehto. Tamronin ykkösmalliin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen suht pienen fyysisen koon ja hämmästyttävän kuvanlaatunsa takia. Tuolla on arvoa about 500-600 markkaa. Löytyykö Sonylle vastaavaa?
Mitkään mun kuvaustottumukset ei nykysin puolla peilillisen systeemin ylläpitoa, mutta saisinko lähellekään vastaavaa settiä (käytettynä pitkälti) samaan hintaluokkaan Sonyltä? Tarvittavat kamppeet, jotka pitäisi korvata olisi;
D810
15mm 2.4
24-70 2.8
35mm 1.8
85mm 1.8
2x SB800
Vähimmillään tarvitsen rungon (A7mk3) lisäksi tuon zoomin, jonkun ultralaajiksen (Samyang 2.8 löytyy E-mountille?), potrettilasin ja vähintään yhden salamin. Kiinnostusta ei ole mihinkään Otuksiin tai räppilaseihin sijoittaa, joten hyvän keskitason kamppeilla jatketaan. Kuvanlaadusta ei olisi tarkoitus tinkiä, kennon aiheuttaman downgraden tiedostan.
TL;DR Saako 3500-4000 eurolla minkäännäköistä järjestelmää Sonyltä? Runko olisi todennäköisesti A7mk3.