Minuakin ihmetyttää, että K3II on jo tavallaan poissa valikoimista, vaikka kyllähän sellaisen saa jos haluaa. Ja miksi ei haluaisi, sehän on loistava APS-C runko edelleen.ruutu kirjoitti: Juu, tiedossa on kyllä nuo jälleenmyyjät. Ihmetytti lähinnä vaan surkea tarjonta. Useimmat kaupat ovat poistaneet K3ii-mallinkin hyllyiltä ja monissa paikoin on kaupan joko KP tai K1. Tuntuu vaan jotenkin lopun ajan meiningiltä.
En tiedä miksi jälleenmyyjät pitävät niin kitsaasti Pentaxia hyllyissä. Kyllähän sitä vielä saisi myytäväksi asti...Menekki on ilmeisesti niin hiljaista. Kauppiaat elävät markkinoiden ehdoilla.
Järkkärimarkkinoilla on monia mielenkiintoisia vaihtoehtoja. On nämä vanhat suuret Nikon ja Canon DSLR runkoineen, joille saa laajan objektiivituen. Sitten on uudet kilpailijat Sony, Fuji, Olympus ja Panasonic mielenkiintoisineen peilittömillään. Pentaxista on tullut vielä enemmän valtavirran ulkopuolinen vaihtoehto merkki, mitä se tosin on ollut jo oikeastaan koko digikauden...
Hiljaista joo. Minä luulen, että Ricohilla mietitään tosissaan mitä Pentaxin ja K-mountin kanssa tehdään. Kuten kirjoitin aikaisemmin, sieltä tulee varmaan vielä K-1 markII, uusi APS-C ja ehkä myös uusi 645 formaatin kamera. Toivottavasti pari uutta objektiivia myös. Sen jälkeen voi tulla joku peilitön yritelmä, ja pikkuhiljaa valmistelua joko hautaan tai K-mountin hengissä pitämistä vielä pienemmällä säästöliekillä muutama vuosi.
Tälläiset ovat fiilikset tilanteesta. Sama kyllä koskee osittain Canonin ja Nikonin DSLR linjaa myös...Kuinka kauan ihmiset haluavat ostaa peilijärkkäreitä?
Toivottavasti olen väärässä! Ehkä ricohilla riittää potkua yrittää jotakin aivan uutta peilitöntä järjestelmää ja mounttia Pentaxin nimellä. Olihan siellä vähän aikaa sitten Q-systeemikin, jolle kävi samalla tapaa kuin Nikonin "1" järjestelmälle.Kuoli pois. Vaikuttaa siltä, että nyt tarvitaan vähintään kinokennoa tukeva mountti. Ricohilla olisi hyvä sauma yrittää sellaista. Toistaiseksi markkinoilla on vain yksi kilpailija kinopeilittömien saralla: Sony. Ricohin kannattaisi yrittää ennen Canonia ja Nikonia! Voisi olla saumoja markkinoilla jos yritys olisi tarpeeksi vahva.