Sand Finland 2016 (+3 kuvaa)
-
- Viesti:
V*ttu Aleksi?
https://www.flickr.com/photos/aleksih/30328498372/
"Sand Finland Hanko
Is it foolish to drive 100km for this place? Hunting the perfect sand banks and finally i found this amazing place at Hanko! :)"
Joo niin löysi. Nimikin taisi löytyä samalla? Löytyy samalta tyypiltä xx-kpl maileja missä kyselty kuvauspaikkoja. Lopulta en enää vastannut kyselyihin. Mä tarjoan luuvitosen suoraan naamaan jos tulee vastaan jossain.
"Sand Finland Hanko
Is it foolish to drive 100km for this place? Hunting the perfect sand banks and finally i found this amazing place at Hanko! :)"
Joo niin löysi. Nimikin taisi löytyä samalla? Löytyy samalta tyypiltä xx-kpl maileja missä kyselty kuvauspaikkoja. Lopulta en enää vastannut kyselyihin. Mä tarjoan luuvitosen suoraan naamaan jos tulee vastaan jossain.
-
-
- Viesti:
@pete
Ei. Se ei ny ollu pointtikaan. Vaan kopiointi ja ratsastaminen idealla. Minäkin olisin voinut kuvata Pentin särkän samasta kuvakulmasta kun tiedän tasan missä se on mutta en tehnyt niin vaan etsin uuden.
Ihan pienellä huomautuksella voisi kertoa että sai idean paikasta X joltain. Olisi jotenkin ollut toivottavaa sen jälkeen kun vastaillut moneen muuhun kyselyyn. Joku sivistys prkle.
Tulevaisuudessa täytynee laittaa kuvat ihan päin helvettiä nimettyihin kansioihin tai olla vaan laittamatta enää mitään mihinkään.
Ei. Se ei ny ollu pointtikaan. Vaan kopiointi ja ratsastaminen idealla. Minäkin olisin voinut kuvata Pentin särkän samasta kuvakulmasta kun tiedän tasan missä se on mutta en tehnyt niin vaan etsin uuden.
Ihan pienellä huomautuksella voisi kertoa että sai idean paikasta X joltain. Olisi jotenkin ollut toivottavaa sen jälkeen kun vastaillut moneen muuhun kyselyyn. Joku sivistys prkle.
Tulevaisuudessa täytynee laittaa kuvat ihan päin helvettiä nimettyihin kansioihin tai olla vaan laittamatta enää mitään mihinkään.
-
Laittaisin ison peukun tähän jos sellaisen jostakin voisi tällätä. Kyllä sen verran pitäisi olla viitseliäisyyttä että kuvauspaikat etsitään itse.Maffer kirjoitti:V*ttu Aleksi?
"Sand Finland Hanko
Seuraavaksi kysellään sitten lightroom/jälkikäsittely-asetuksia. Tai kun kuvauspaikka tunnistetaan julistetaan se koko kansalle.
Ei näin :(
Kuten joko pro sanoi: "Dont shoot to copy - shoot to create"
-
- Viesti:
Joo, otan osaa. Itse olen mennyt tekemään sen virheen pariin otteeseen että kertonut missä kuva on otettu. Paras oli yksi kuva, joka oli otettu seuraavana yönä lähes samalla rajauksella ja myyty julkaisuun. Kertoi ensin kuvani nähdessään, että tuo idea täytyy lainata.
Toinen kerta kun menin kertomaan paikan, seurauksena oli se, että enää ei kiinnosta sinne mennä. Joka kerta on ollut useampi kuvaaja rivissä, kun aiemmin on saanut olla yksin.
Mutta komeita kuvia olet ottanut!
Toinen kerta kun menin kertomaan paikan, seurauksena oli se, että enää ei kiinnosta sinne mennä. Joka kerta on ollut useampi kuvaaja rivissä, kun aiemmin on saanut olla yksin.
-
tota noooin. mikäs täsä ny mättää??Hel_NiS kirjoitti:Joo, otan osaa. Itse olen mennyt tekemään sen virheen pariin otteeseen että kertonut missä kuva on otettu. Paras oli yksi kuva, joka oli otettu seuraavana yönä lähes samalla rajauksella ja myyty julkaisuun. Kertoi ensin kuvani nähdessään, että tuo idea täytyy lainata.
eikös maalaisjärki sano, että jos jonkun paikan haluut pitää omana salapaikkana, niin sitten se pidetään sellaisena. eihän nää immeiset kuitenkaan varastanut teidän kuvia? jos joku myy omia kuviaan, niin mikä estää myymästä? se, että olette kertoneet kivan kuvauspaikan vai?
ymmärrän kyl yskän, ja että tiettyä hienotunteisuutta vois tietty noudattaa, muytta ei sitä voi edellyttää.
-
- Viesti:
@PAP, Hel_Nis
Näinpä. Vähän vaikeaa se ny on Suomesta löytää mitään sellaista mitä kukaan ei olisi jo nähnyt tai kokenut mutta ehkä eniten *sensuroitu* kun ajelin n. 400 000km että löysin tuon. Matkan varrella yksi auto lunariin ja toinen ajettu melkein puhki paitsi moottorin osalta.
Noh, Luuris odottelee jo kassissa aiheeseen liittyen :D
Näinpä. Vähän vaikeaa se ny on Suomesta löytää mitään sellaista mitä kukaan ei olisi jo nähnyt tai kokenut mutta ehkä eniten *sensuroitu* kun ajelin n. 400 000km että löysin tuon. Matkan varrella yksi auto lunariin ja toinen ajettu melkein puhki paitsi moottorin osalta.
Noh, Luuris odottelee jo kassissa aiheeseen liittyen :D
-
- Viesti:
No eihän maisemaa voi omistaa, se nyt on selvä. Itseä tässä harmittaa se, kun itsellä on visio, jonka perässä tulee valvottua, mietittyä eri vuoden/vuorokaudenaikoja, selattua karttoja ja tehtyä useita vesiperiä. Välillä alkaa satamaan joko vettä tai lunta, joskus pilvet peittävät taivaan, toisinaan taas kuu häiritsee tai revontuliennusteet tms eivät toteudukaan.temama kirjoitti:tota noooin. mikäs täsä ny mättää??Hel_NiS kirjoitti:Joo, otan osaa. Itse olen mennyt tekemään sen virheen pariin otteeseen että kertonut missä kuva on otettu. Paras oli yksi kuva, joka oli otettu seuraavana yönä lähes samalla rajauksella ja myyty julkaisuun. Kertoi ensin kuvani nähdessään, että tuo idea täytyy lainata.
eikös maalaisjärki sano, että jos jonkun paikan haluut pitää omana salapaikkana, niin sitten se pidetään sellaisena. eihän nää immeiset kuitenkaan varastanut teidän kuvia? jos joku myy omia kuviaan, niin mikä estää myymästä? se, että olette kertoneet kivan kuvauspaikan vai?
ymmärrän kyl yskän, ja että tiettyä hienotunteisuutta vois tietty noudattaa, muytta ei sitä voi edellyttää.
Mutta. Sitten löytyy se yhdistelmä; Löytyy aika, paikka ja valo. Kaikki tukee sitä ajatusta, jonka perässä on tullut juostua jopa vuosikausia. Itsellä on erittäin tyytyväinen olo. Jes! Viimeinkin. Sain kiinni sen kuvan jota olen metsästänyt, sen tunteen ja idean joka on ajanut eteenpäin.
Sitten joku katsoo että kiva kuva, ajaa samaan paikkaan, nappaa saman kuvan ja on... Tyytyväinen? Iloinen? Vai pelkästään tyytyväinen, että sai vähällä vaivalla näkyvyyttä?
-
Varo vaan, kohta kopsataan luuris... piisamin kanssa... tee se kuvakirja aiheesta ensin...
Hieno paikka ja hienot kuvat!
Hieno paikka ja hienot kuvat!
Viimeksi muokannut pelai65, Marras 10, 2016 7 : 27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.plaitinen.kuvat.fi
Insta: #petteri_laitinen
Insta: #petteri_laitinen
-
- Viesti:
Kiitos paulas.
Asiaa ei oikein voi kokonaan sanoilla kuvata. Hel_Nis kertoili hyvin tuntemuksiaan ja samoilla linjoilla ollaan. Ylipäätänsä kun miettii että on vuosien aikana raahannut toistakymmentä henkilöä mukana, hyvää hyvyyttään näyttänyt että tällee ja tollee vois tehdä ja kokeilla ja sitten joku kusee kaula-aukosta sisään.
Ainoastaan yhden henkilön kanssa on voinut vapaasti vängätä tiukkaankin sävyyn että miten kuvausreissulla toimitaan ja vieraanvaraisuus on toiminut pyyteettömästi toisinkin päin. Muita ei kyllä taida sitten tullakaan enää ikinä tästä eteenpäin. Se o loppu ny.
Asiaa ei oikein voi kokonaan sanoilla kuvata. Hel_Nis kertoili hyvin tuntemuksiaan ja samoilla linjoilla ollaan. Ylipäätänsä kun miettii että on vuosien aikana raahannut toistakymmentä henkilöä mukana, hyvää hyvyyttään näyttänyt että tällee ja tollee vois tehdä ja kokeilla ja sitten joku kusee kaula-aukosta sisään.
Ainoastaan yhden henkilön kanssa on voinut vapaasti vängätä tiukkaankin sävyyn että miten kuvausreissulla toimitaan ja vieraanvaraisuus on toiminut pyyteettömästi toisinkin päin. Muita ei kyllä taida sitten tullakaan enää ikinä tästä eteenpäin. Se o loppu ny.
-
Siis mää luulin oikeesti aluksi että joku oli kopsannut sun kuvan kun oli niin samanlainen.
Ymmärrän yskän ja olen osittain samaa mieltä. Toisaalta taas olen samaa mieltä siitäkin että maisemaa ja kohdetta ei voi omistaa. Tässä tapauksessa kuvaaja on vain kokonaisuus huomioon ottaen toiminut vähän tökerösti.
Peilaan tätä sitä vasten, että olen itsekin joskus selvittänyt kuvauspaikan kun olen nähnyt jostain kuvan. Itselläni on kuitenkin tavoitteena ottaa kohteesta parempi kuva kuin "alkuperäinen" ei kopioida täysin entistä.
Lisäys: Jos joskus sattuisin löytämään kuvauspaikan mistä otetulla kuvalla haluaisin joko tienata tai sitten vaikka osallistua johonkin kilpailuun niin pitäisin kyllä visusti salassa sen paikan.
Ymmärrän yskän ja olen osittain samaa mieltä. Toisaalta taas olen samaa mieltä siitäkin että maisemaa ja kohdetta ei voi omistaa. Tässä tapauksessa kuvaaja on vain kokonaisuus huomioon ottaen toiminut vähän tökerösti.
Peilaan tätä sitä vasten, että olen itsekin joskus selvittänyt kuvauspaikan kun olen nähnyt jostain kuvan. Itselläni on kuitenkin tavoitteena ottaa kohteesta parempi kuva kuin "alkuperäinen" ei kopioida täysin entistä.
Lisäys: Jos joskus sattuisin löytämään kuvauspaikan mistä otetulla kuvalla haluaisin joko tienata tai sitten vaikka osallistua johonkin kilpailuun niin pitäisin kyllä visusti salassa sen paikan.
-
Taitaa olla kuollutta syanobakteerimassaa, eli kuollutta sinilevää... komeassa kuvassa on siis myös ympäristöteemaa ;-)Maffer kirjoitti:Kiitoksia katsojille. Ei mitään hajua mitä se purppura on, mutta olen törmännyt siihen useinkin tänä keväänä useammalla rannalla. Märässä hiekassa näkyy usein. Myös Padvan rannalla oli pari viikkoa sitten.
--------
Aves!
Aves!
-
Kyllä mä ymmärrän hyvin turhautumisen siihen, että hyväksikäytetään toisen mittava työ hienon kuvauspaikan etsimisessä ja kuvausidean kelailussa. Toisaalta, miksi kaikkien pitäisi rämpiä se sama kivinen polku etsimisessä? Idea voisi toki olla aina hieman erilainen kuin toisella, eikä sitä saman idean toistoa samassa paikassa.
Mitä tulee kuvien ideointiin ja toteuttamiseen, niin liikaakin kuvatuista kohteista osa onnistuu vain saamaan enemmän irti kuin toiset. Väittäisin, että suurin osa kuvaajista ei pääse Maffer sinun kuviesi tasolle, vaikka yrittäisivät täysin kopioida. Taas on erittäin hienoa katseltavaa tämänkin ketjun kuvat! :)
Mitä tulee kuvien ideointiin ja toteuttamiseen, niin liikaakin kuvatuista kohteista osa onnistuu vain saamaan enemmän irti kuin toiset. Väittäisin, että suurin osa kuvaajista ei pääse Maffer sinun kuviesi tasolle, vaikka yrittäisivät täysin kopioida. Taas on erittäin hienoa katseltavaa tämänkin ketjun kuvat! :)
-
Ai-jai mitä draamaa! :-)
Kopioitu nimi ja selitys "Hunting the perfect sand banks and finally i found..." Pokka sul on ainakin...
Tosin kai sitä mailillakin voi 'huntata'. Aika falsinkin vaikutelman jättää. Toisekseen toteutus ei tietenkään lähellekään Mafferin veroista.
Ymmärtäähän harmituksen ja ihmetyksen, mutta siinä mielessä löysäisin pipoa, ettei tolla pankkia räjäytetä. Söpöjä, lutusia, karkkisia ja sliikkejä maisemakuvia on verkko jo niin täynnä kuin olla ja voi. Waretettu sand finland jää unholaan parissa päivässä.
Onx tää nyt ääriesimerkki (useimpia kuvaajia ajavasta) tykkäyskulttuurista?
PS. Ylpeänä voin todeta, että multa löytyy olohuoneesta kunniapaikalta the one and only mafferin kitkajoen mutkasta otetusta kuvasta teetetty canvas-taulu. Samalla nypylällä on tainnut moni muukin käydä koettamassa onneaan...
Kopioitu nimi ja selitys "Hunting the perfect sand banks and finally i found..." Pokka sul on ainakin...
Tosin kai sitä mailillakin voi 'huntata'. Aika falsinkin vaikutelman jättää. Toisekseen toteutus ei tietenkään lähellekään Mafferin veroista.
Ymmärtäähän harmituksen ja ihmetyksen, mutta siinä mielessä löysäisin pipoa, ettei tolla pankkia räjäytetä. Söpöjä, lutusia, karkkisia ja sliikkejä maisemakuvia on verkko jo niin täynnä kuin olla ja voi. Waretettu sand finland jää unholaan parissa päivässä.
Onx tää nyt ääriesimerkki (useimpia kuvaajia ajavasta) tykkäyskulttuurista?
PS. Ylpeänä voin todeta, että multa löytyy olohuoneesta kunniapaikalta the one and only mafferin kitkajoen mutkasta otetusta kuvasta teetetty canvas-taulu. Samalla nypylällä on tainnut moni muukin käydä koettamassa onneaan...
-
Pitääkö paikan olla uniikki tai vain jonkun kuvaajan käytössä?Maffer kirjoitti:@pete
Tuosta samasta särkästähän löytyy netistä muitakin kuvia. Linnunradalla ja ilman.
Mäkin olen ajatellut joskus käydä. En kyllä tiedä voiko, jos ihmiset suuttuvat.
Zone VI
-
- Viesti:
Maffer on hyvä ja tulee vetämään turpaan! :)
Hienointa täs koko jutus on et Maffer ei paljastanut koko paikkaa ja kaivoin koko paikan kartasta ja muutaman hankolaisen tutun kautta ja ihan näin btw tuol on käyny kymmenkunta eri kuvaajakeijoa, jatkakaa rauhassa! :D
Hienointa täs koko jutus on et Maffer ei paljastanut koko paikkaa ja kaivoin koko paikan kartasta ja muutaman hankolaisen tutun kautta ja ihan näin btw tuol on käyny kymmenkunta eri kuvaajakeijoa, jatkakaa rauhassa! :D
Lentokonekuvia: http://www.airteamimages.com/aleksi-ham ... d1658.html