Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
nomad kirjoitti:Saas nähdä koska eka käytetty K-1 vaihtaa omistajaansa tällä foorumilla? Tarkoitan Mafferin K-1:stä.
Minä luulen, että on vain päivien, korkeintaan viikkojen kysymys milloin Mafukan K-1 ja suttureuna Pentampax 24-70 putkahtaa myyntiin DC.netin Myydään-palstalla, kun Rahala ei huoli moista muhjukameraa vaihdossa. .
On niitä olemassa parempiakin kamerakauppoja kuin Rahala joka ei edes ymmärrä pitää pentaxia hyllyssä.
Esimerkiksi Topshot pitää laatutavaraa valikoimissaan. Ja ottaa myös vaihdokkeja mielellään.
Tällä hetkellä K-1 menee kaupaksi erittäin hyvin, koska niitä ei saa juuri mistään (Japanin maanjäristyksen aiheuttaman kennopulan takia)...Kuulemma vasta joskus loppukesästä/alkusyksystä saisi.
Eli käytetty K-1 ei varmasti ole vaikea myydä.
spege kirjoitti:Tosin eihän Mafferilla tunnu mikään, paraskaan kuvausväline pysyvän juuri kuukautta pidempään hallussa, ennen kuin se vaihtuu taas johonkin muuhun. Luulisi käyvän hermojen ja lompakonkin päälle tuollainen lapsellinen vatulointi ja täydellisyyden tavoittelu. Samalla DC.netin kansa menettää varmasti paljon mahtavia maisema- ja kallokuvia, kun Maffer on jatkuvasti vaihtamassa kuvauskalustoaan.
Mutta se on nyt selvää, ettei ainakaan Pentax tyydytä Mafferin tarpeita, ellei kunnollista 645z-settiä oteta huomioon.
Asiaa tämä loppu. Mafferille voisi tosiaan 645Z olla erittäinkin sopiva runko. Tosin tiettyjä objektiiveja varmaan vielä vaikeampi löytää kuin K-1:lle...
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
jmra kirjoitti:Pentaxforums:lla oli joskus juttua että Sigma olisi kertonut mekaanisen aukonsäädön harvojen Sigma julkaisujen syyksi. On kuulemma niin hankala ja suunnittelua rajoittava ettei yhdessä pinempien myyntilukujen kanssa kannata.
Jännä sinäänsä, kun Nikonin kanssa Sigma käyttää kuitenkin mekaanista aukonsäätöä eikä sähköistä. Miksi se nyt Pentaxilla olisi niin paljon vaikeampaa?
Myyntimäärät. Nikonille myyntiä on sen verta paljon että hankalampikin tuotekitys on kannattavaa.
On se kyllä jännä, että noinkin kehittyneelle firmalle kuin Sigma, olisi kauhean vaikeaa tehdä Pentaxille objektiiveja....Kun se kuitenkin tekee niitä Pentaxille!! Joitakin mallistostaan.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
nomad kirjoitti:Saas nähdä koska eka käytetty K-1 vaihtaa omistajaansa tällä foorumilla? Tarkoitan Mafferin K-1:stä.
Minä luulen, että on vain päivien, korkeintaan viikkojen kysymys milloin Mafukan K-1 ja suttureuna Pentampax 24-70 putkahtaa myyntiin DC.netin Myydään-palstalla, kun Rahala ei huoli moista muhjukameraa vaihdossa.
Voi kumpa Maffer ymmärtäisi ostaa (taas kerran) wanhan kunnon Nikon D810:n ja siihen 14-24 ja 24-70 VR Nikkor-objektiivit. Reunasta reunaan terävien, mikrokontrastia ja sen myötä 3D:tä tursuavien maisema- ja kallokuvien tulvaa ei voisi estää silloin mikään!
Tosin eihän Mafferilla tunnu mikään, paraskaan kuvausväline pysyvän juuri kuukautta pidempään hallussa, ennen kuin se vaihtuu taas johonkin muuhun. Luulisi käyvän hermojen ja lompakonkin päälle tuollainen lapsellinen vatulointi ja täydellisyyden tavoittelu. Samalla DC.netin kansa menettää varmasti paljon mahtavia maisema- ja kallokuvia, kun Maffer on jatkuvasti vaihtamassa kuvauskalustoaan.
Mutta se on nyt selvää, ettei ainakaan Pentax tyydytä Mafferin tarpeita, ellei kunnollista 645z-settiä oteta huomioon.
Täydellistä ei olekaan mutta kun kokonaisuutta katsoo niin D810 taitaa olla aikalailla luokkansa paras. Loppu on sitten erilaisten ominaisuuksien painottamista. Ja kyllähän näillä kaikilla kuvia saa kunhan ei takerru vastoinkäymisiinsä tai hehkuta huonoja ominaisuuksia.
Ahaa! Enpäs vielä tilannutkaan. Pystytkö arska laittamaan jakoon jonkin f/8 kuvan ulkoa mikä on tarkennettu kauas? Kiinnostaisi vähän vilkuilla täyden reson kuvaa.
Maffer kirjoitti:Ahaa! Enpäs vielä tilannutkaan. Pystytkö arska laittamaan jakoon jonkin f/8 kuvan ulkoa mikä on tarkennettu kauas? Kiinnostaisi vähän vilkuilla täyden reson kuvaa.
Onnistuu kyllä. Menee hetkoinen, mutta tänään tulee vielä. Äkkiä kun tuossa katsoin, niin äärettömään tarkentaessa vinjetointi jopa täydellä aukolla hyvin kohtuullista, f/8 aukolla ei huomaa lainkaan. Mutta laitan tosiaan kuvaa vielä.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Tässä muutamia kuvia K-1 kameralla ja DA35/2.4 objektiivilla.Tarkennettu kauas metsän rajaan. RAW kuvat konvertoitu Pentaxin DCU ohjelmalla (tasaisuuden vuoksi, eli niihin ei ole tehty omia säätöjä vaan annettu DCU ohjelman valita säädöt). Linkistä täysreso kuva.
1/20 shutter speed. Ei oikein tiedä mitä puille on tapahtunut (liike vai objektiivi), vaikka hyvinhän tuo pixelshift tuossa on talon detaileja pelastanut jonka perusteella veikkaisin liikettä.
burmanm kirjoitti:1/20 shutter speed. Ei oikein tiedä mitä puille on tapahtunut (liike vai objektiivi), vaikka hyvinhän tuo pixelshift tuossa on talon detaileja pelastanut jonka perusteella veikkaisin liikettä.
Oli jo hieman hämärää. Siksi 1/20sec. Mutta jalustalta kuvattu 2sec timerilla. Eualan lehdissä saattaa olla jotain liikettä, muta tarkennus siis kauas, siksi f/2.4 kuvassa etualan lehtiä puuroutunut. Ihmettelen kylläkin miksi normaali f/2.4 ja f/8 valotuksissa on niin vähän eroa terävyydessä. Ehkä kuvat ei ole aivan täydellisesti onnistuneita (tarkennus? ...Mutta f/2.4 kuva vaikuttaa olevan ainakin hyvin tarkennettu), mutta antanee jotain käsitystä objektiivista, joka näyttäisi siis olevan melko kinoyhteensopiva
Edit: Jotain pientä tarkennushäikkää tuossa f/8 normaalivalotuksessa varmaan on, koska tämä 1/13sec (käsivara!) f/8 kuva näyttää puiden lehdet kauttaaltaan terävimmiltä:
Noh, mitä tohon ny sanois. Tuo 35mm piirtää paremmin kuin zoomi :]
No joka tapauksessa 24-70:n ongelma on nyt ihan virallisesti varmistettu. Kuva-Järvisen Markus kyseli asiaa Pentax-huollosta ja vastaus menee näin:
"Terve!
Tämä viesti tuli huollosta. En ole noin rehellistä vastausta ennen saanut :D Tosin ei auta asiaa yhtään
“I had much emails with Ricoh on this problem, and there is still no solution to this problem in LV (it cannot be adjusted).
They told me that it's the specifications of this lens.”"
Repikää siitä huumoria... Eniten tässä kuitenkin harmittaa se, että kun näistä ongelmista raportoi niin vastaukset on heti tyyliin "eieieiei ei se voi noin olla". Sama juttu kun Sonyn tapauksessa. Ihan itse hankittuja laitteita nämä on eikä mitään sponsoroituja year-of-the-lol laitteita.
Maffer kirjoitti:Noh, mitä tohon ny sanois. Tuo 35mm piirtää paremmin kuin zoomi :]
No joka tapauksessa 24-70:n ongelma on nyt ihan virallisesti varmistettu. Kuva-Järvisen Markus kyseli asiaa Pentax-huollosta ja vastaus menee näin:
"Terve!
Tämä viesti tuli huollosta. En ole noin rehellistä vastausta ennen saanut :D Tosin ei auta asiaa yhtään
“I had much emails with Ricoh on this problem, and there is still no solution to this problem in LV (it cannot be adjusted).
They told me that it's the specifications of this lens.”"
Repikää siitä huumoria... Eniten tässä kuitenkin harmittaa se, että kun näistä ongelmista raportoi niin vastaukset on heti tyyliin "eieieiei ei se voi noin olla". Sama juttu kun Sonyn tapauksessa. Ihan itse hankittuja laitteita nämä on eikä mitään sponsoroituja year-of-the-lol laitteita.
Okei. Eli ei ihan vähään aikaan tule tuota zuumia sitten tähän kotiin. Aika uskomaton juttu, jos 1500€ objektiivin spekseihin kuuluu tuollainen reunasuttu. Joka ei parane edes himmentämällä.
Jokatapauksessa otin tänään vielä pari kuvaa vähän paremmassa valossa (ja aiheesta) DA 35/2.4 lasilla...
Edelleen RAW konvertoitu Pentaxin DCU ohjelmalla, jonka terävöitysjälki ei varmaan sieltä hienovaraisemmasta päästä...Mutta aika kivasti näyttää silti piirtävän kinolle tämä 35mm halpisobjektiivi.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
They told me that it's the specifications of this lens.”"
Hyvä spessu.
En kyllä oikein vieläkään suostu nielemään purematta tätä spessua.
Uskon kyllä, että mafferin yksilö on kehno reunoilta, mutta että oikein spekseihin kuuluisi tuollainen reunasuttu vaikka sitä ei ole Tamronin vastaavassa niinkään...Jotenkin tuntuu siltä, ettei tuolla huollossa olla ihan kartalla asiasta kuitenkaan. Sekoitetaan epäkeskisten lasien reunasuttua tälläiseen mafferin yksilön tuottamaan symmetriseen reunasuttuun. Ja sitten vielä hämmennetään "spekseillä" sitä, että tietty määrä epäkeskisyyttä on hyväksyttävissä rajoissa tms.
Voin olla tietty väärässä, ja saattaa olla, että Pentax-Tamron yhteistyö on tosiaan onnistunut sähläämään tämän zuumin kanssa!
Erikoisen vähän vastaavaa on kyllä netissä ollut, olen yrittänyt oikein guuglailla asiaa.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Taisi olla arska itse, joka laittoi tännekin näytille tuon zoomin pressisampleja. Jo niistä paistoi rupiset nurkat. Eritoten kuvassa, jossa oli kuvattu punatiilistä rakennusta. Muistanet itse, minne nuo linkitit.
PekkaSav kirjoitti:Taisi olla arska itse, joka laittoi tännekin näytille tuon zoomin pressisampleja. Jo niistä paistoi rupiset nurkat. Eritoten kuvassa, jossa oli kuvattu punatiilistä rakennusta. Muistanet itse, minne nuo linkitit.
En ole nyt varma, olenko postanut sellaista, mutta tälläisen linkin ainakin laitoin:
Ephotozine testaa läheltä ammuttua testitaulua mikä on ihan eri juttu kuin äärettömään tarkennus. Reunat ovat nimenomaa kaukana muussia. Tähän päälle vielä focus shift mikä siis viittaa siihen speksiin. Nimenomaan tuo focus shift tekee lasin käyttämisestä hyvin ankeaa. Se mitä tarkentaa livessä ei olekaan tarkkaa kun stoppaa lasin pienelle aukolle.