Canon eos 5D MK IV
-
- Viesti:
-
-
-
Upea teletappista yhteyttä meillä! Veit sanat suustani, Burmanni. Peilittömille on tosiaan paikkansa. Mietin vaan, että miten ihmeessä olisin fokusoinnut sisulekaan pöydän alla ilman tota kääntyvää näyttöä?! jooburmanm kirjoitti:Ehkä sillä voittaa Fotofinlandian. Ja kun on Sisuviinan vetänyt, niin peililäpsy oisi varmaan läpsäissyt temaman käsistä sen sinne roskiksen jatkoksi (mihin peililäpsy toki temaman mielestä kuuluukin).Maffer kirjoitti:Niin kait. Roskiskuvaa ei olisi varmasti saanut peililäpsyllä.
Meinaatko? Mikä sille nimeksi sitten? Joku iskevä, joka purisi piinkovaan ja sivistyneseen tuomaristoon. Mites olisinomad kirjoitti:temama lähettää sen varmaan VLK 2017 kisan sarjaan ihminen ja luonto. Sen jälkeen saadaan kolme vuotta lukea täällä hehkutusta aiheesta "kyllä Sonnyllakin saa luontokuvia".Maffer kirjoitti:Niin kait. Roskiskuvaa ei olisi varmasti saanut peililäpsyllä.
"quam videre in speculo - Kuin peiliin katsoisi" ? Roskiksen psyko-biodiversiteetti yksilön henkisen hyvinvoinnin kuvajaisena.
Jumaliste pojjaat, näin tänään tyylikkään nuoren herran Stadissa! Sillä oli rennot muodikkaat kesävetimet kasarityyliin (stylistiystäväni kertoi, että kasarityyli on osittain muotia nyt, sopii mulle, olen ollut kasarilla jo monta vuotta), niin jokatapauksessa sitten sillä oli sellainen kanssa sellainen kasarityylinen kullanvärinen digitaali Casio rannekelo kädessä, ja arvatkaas mitä? Tietty Sonyn peilitön roikku kaulassa! Eikä missä tahansa kamerahihnassa, vaan tolkuttoman pitkässä remmissä. Niin että kamera roikku vaan toisessa kulmasta siinä remelissä kuten joku roudarin backstage passi, ja vielä munaskujen korkeudella alhaalla. Ilmiselvästi harkittu kokonaisuus kaikenkaikkiaan! Ja oli tyylikäs kyllä.
Sonyn tulevaisuutta huokuva pienikokoinen peilitön sopi ilmestykseen helevetin hienosti. Siinä oli elämisen meininkiä mukana!!!!
Taidanpa tästä valjastaa puoltoista metrisen vanhan nahkaisen koiran talutusremelin tohon hommaan ja laitan A7Rkakosen killumaan toisesta kulmasta arvoiseensa paikkaan haarojeni väliin. Hash-Storesta vois käydä tsiigaamassa onks siellä vintage digi- Casioita paikalla.
Snadisti katuuskottavuuden buustausta tähän kuontaloon vielä, ja Summer'16 saanti taattua.
Kippis immeiset, kylä se tästä.
Viimeksi muokannut temama, Touko 25, 2016 19 : 36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
Eiku tarkoitin et kino 28 kennosta kun croppaa apsc alan niin pikkelssit tippuu. Mulla jo tietty on Sony sweet spot 42mp josta on varaa vaikka roppailla.Hel_NiS kirjoitti:Osta FF jotta saisit kropata.temama kirjoitti:niin joo, ja jos ei tartte pahemmin kropata. Apsc croppina jo megapikkelssit aika kämäsissä lukemissa. Toki parempi kuin Niko " last season" FF 20mp.Hel_NiS kirjoitti:Varmasti, jos printtikoko ei ylitä hirveästi metriä, puoltatoista.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Tai last-last-last -season soni a7s ja a7s iitemama kirjoitti:Toki parempi kuin Niko " last season" FF 20mp.
Mutta mitä tämä sonikeskustelu täällä Canon-ketjussa tekee? Eikö tuolla sonihehkutukselle ole ihan riittävästä ketjuja joissa voi elellä omassa (vaahto)kuplassa?
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Aika lailla sama juttu. Joskus tulee kropattua pystykuva vaakakuvaksi, mutta yleensä aika pienillä kroppauksilla mennään.Hel_NiS kirjoitti:Itsellä on käynyt niin, että mitä enemmän olen kuvannut FF:llä, sitä vähemmän kroppailen. Korkeintaan kuvasuhteen muutostarkoituksessa.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
Vai olisko toi kuitenkin sitä, että mitä enemmän kuvaat, sen valmiimpi kuva on suoraan kennolla, vähän kuin vanhaan aikaan dialla, jota ei paljoa croppailtu?mremonen kirjoitti:Aika lailla sama juttu. Joskus tulee kropattua pystykuva vaakakuvaksi, mutta yleensä aika pienillä kroppauksilla mennään.Hel_NiS kirjoitti:Itsellä on käynyt niin, että mitä enemmän olen kuvannut FF:llä, sitä vähemmän kroppailen. Korkeintaan kuvasuhteen muutostarkoituksessa.
Fifty-forty
-
näinhän se on. joku pikkuviisas voisi todeta, että mitä yleensä hankkii kinoa croppailuun. Toisaalta jos resoja on vaikka muille jakaa, niin mitäs tuosta jos tarve joskus vaatii niin rohkeaa rajailua vaan. Ei se mikään tabu sentään ole.mremonen kirjoitti:Aika lailla sama juttu. Joskus tulee kropattua pystykuva vaakakuvaksi, mutta yleensä aika pienillä kroppauksilla mennään.Hel_NiS kirjoitti:Itsellä on käynyt niin, että mitä enemmän olen kuvannut FF:llä, sitä vähemmän kroppailen. Korkeintaan kuvasuhteen muutostarkoituksessa.
-
- Viesti:
Joo, varmaan näin. Harvoin se kuva kroppaamalla paranee.Tervo kirjoitti:Vai olisko toi kuitenkin sitä, että mitä enemmän kuvaat, sen valmiimpi kuva on suoraan kennolla, vähän kuin vanhaan aikaan dialla, jota ei paljoa croppailtu?
---
blogi
---
blogi
-
Sano nyt rehellisesti, kuinka monta kertaa elämässäsi olet tarvinnut tuota sweet spot -resoluutiota muuhun kuin pienen osasuurennoksen hetkelliseen ihmettelyyn tietokonenäytöllä? Teetkö tosiaan jotain agenttielokuvatyylin osasuurennoksia useinkin? Tai teetkö usein neliömetrin vedoksia, joita on tarkoitus katsoa nenä kiinni kuvassa? Minä en ole tarvinnut vielä koskaan 5D3:n (noin 20 mp) resoluutioetua mark 1:een (noin 13 megapikseliä) (päivityksen syy oli AF, tiedät kai se peililäpsyttimien kiva juttu, että voin osoittaa riehuvaa lasta, lentävää lintua tai 200 km/h liikkuvaa junaa, ottaa kuvan ja se on 99 % todennäköisyydellä tarkennettu juuri siihen mihin tarkennuspisteellä tähtäsin). Nekin kerrat, kun olen tarvinnut yli 6 mp (mukaanlukien kropit) ovat laskettavissa yhden käden sormilla.temama kirjoitti:Eiku tarkoitin et kino 28 kennosta kun croppaa apsc alan niin pikkelssit tippuu. Mulla jo tietty on Sony sweet spot 42mp josta on varaa vaikka roppailla.
En väitä, että toisenlaisessa kuvaustyylissä megapikseleistä ei voisi olla enemmän iloa, mutta olen varma, että yli 20:n käyttö on ihmisillä äärimmäisen vähäistä ja ne on luokiteltavissa joutavien teknisten tempputrikkien sarjaan. Ainakin minä toivon, tiedän että turhaan, että esimerkiksi Canon keskittyisi parantamaan 10-20 megapikselin luokassa olevia kinokennoja per pikseli sen sijaan että kilpailisi apinan ravolla pikselien pienentämisessä. Silloin olisi luultavasti mahdollista ujuttaa kennolle vaikkapa tarkennusautomatiikkaa häiritsemättä liikaa valon keräystä ja tehdä maailman ensimmäinen peilitön runko, jota kehtaisi myydä automaattitarkenteisena tuntematta itseään läpimädäksi huijariksi.
Hannu
-
- Viesti:
Ei kannata.hkoskenv kirjoitti:Sano nyt rehellisesti, kuinka monta kertaa elämässäsi olet tarvinnut tuota sweet spot -resoluutiota muuhun kuin pienen osasuurennoksen hetkelliseen ihmettelyyn tietokonenäytöllä?
http://www.iltalehti.fi/digi/2014091918676898_du.shtml
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Mie olen aivan samoilla linjoilla tässä asiassa. 10..15Mpix on itselleni riittänyt paremmin kuin hyvin, ne tilanteet joissa olen kuvia "joutunut" rankalla kädellä rajaamaan ovat olleet pitkälti dokumentaarisia juttuja nettijulkaisuihin.hkoskenv kirjoitti:Sano nyt rehellisesti, kuinka monta kertaa elämässäsi olet tarvinnut tuota sweet spot -resoluutiota muuhun kuin pienen osasuurennoksen hetkelliseen ihmettelyyn tietokonenäytöllä? Teetkö tosiaan jotain agenttielokuvatyylin osasuurennoksia useinkin? Tai teetkö usein neliömetrin vedoksia, joita on tarkoitus katsoa nenä kiinni kuvassa? Minä en ole tarvinnut vielä koskaan 5D3:n (noin 20 mp) resoluutioetua mark 1:een (noin 13 megapikseliä) (päivityksen syy oli AF, tiedät kai se peililäpsyttimien kiva juttu, että voin osoittaa riehuvaa lasta, lentävää lintua tai 200 km/h liikkuvaa junaa, ottaa kuvan ja se on 99 % todennäköisyydellä tarkennettu juuri siihen mihin tarkennuspisteellä tähtäsin). Nekin kerrat, kun olen tarvinnut yli 6 mp (mukaanlukien kropit) ovat laskettavissa yhden käden sormilla.temama kirjoitti:Eiku tarkoitin et kino 28 kennosta kun croppaa apsc alan niin pikkelssit tippuu. Mulla jo tietty on Sony sweet spot 42mp josta on varaa vaikka roppailla.
En väitä, että toisenlaisessa kuvaustyylissä megapikseleistä ei voisi olla enemmän iloa, mutta olen varma, että yli 20:n käyttö on ihmisillä äärimmäisen vähäistä ja ne on luokiteltavissa joutavien teknisten tempputrikkien sarjaan. Ainakin minä toivon, tiedän että turhaan, että esimerkiksi Canon keskittyisi parantamaan 10-20 megapikselin luokassa olevia kinokennoja per pikseli sen sijaan että kilpailisi apinan ravolla pikselien pienentämisessä. Silloin olisi luultavasti mahdollista ujuttaa kennolle vaikkapa tarkennusautomatiikkaa häiritsemättä liikaa valon keräystä ja tehdä maailman ensimmäinen peilitön runko, jota kehtaisi myydä automaattitarkenteisena tuntematta itseään läpimädäksi huijariksi.
Esim 5Dmk1:n 13mpix kenno toteutettuna viimeisintä kennotekniikkaa hyödyntäen, a/d konvertteri kennon yhteydessä jne.. niin jopas olisi muuten varmasti dynamiikat kohillaan ja kohina vähäistä! Ongelma vaan on siinä että megapikselit myy paremmin.
Ammattirungoissa onneksi on vielä kohtuuden rajoissa pysynyt tuo kennojen pikselimäärä, juuri sen vuoksi jotta on saatu sopiva kompromissi hyvän korkeiden herkkyyksien suorituskyvyn / pikselimäärän välille.
En tiedä miten mahdotonta olisi luoda kenno jossa voitaisiin tarvittaessa lukea vaikka 4:ää vierekkäistä pikseliä rinnakkain, ennen a/d konversiota. Näiden pikseleiden signaalit sitten summattaisiin jotta saataisiin melkein sama tulos kuin yhdellä suurella pikselillä.
Kameran valikosta voisi sitten valita vaikka 10Mpix superherkän tilan hämärähommiin/korkeaa dynamiikkaa tai 40Mpix täysikokoisen kuvan.
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
http://tonskulus.kuvat.fi/
-
- Viesti: