Kryptoksen Kuvakävelyt (23.2.2017)
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Paljon kiitoksia kommenteista kaikille. Ehkä osaltaan sekin, että kuvaaminen on ollut viime aikoina spontaanimpaa auttaa ilmaisun kehittymisessä. Kuvaa ei ole pakko saada, mutta ympäristössä on paljon visuaalisesti kiinnostavaa mikä tuo valokuvaamisen tiettyä rentoutta. Nautin valokuvaamisesta.
Pikku hiljaa eteenpäin. Välillä varmasti taaksepäinkin, mutta sekin kuuluu asiaan.
Pikku hiljaa eteenpäin. Välillä varmasti taaksepäinkin, mutta sekin kuuluu asiaan.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
- Viesti:
Joo, minäkään en ymmärrä. Miten tuo oikeastaan syntyi, kun auto liikkui satasta eteenpäin. Kuvattu sillalta suoraan ylhäältä alaspäin, a6000+SEL24F18Z, ISO 100, 1/30s f/8 ja nopea sarjakuvaus. Yksi ruutu, ei kuvankäsittelyä liikepiirrossa.Maffer kirjoitti:Mua härnää ajatus että aivan kuin auto liikkuisi taaksepäin?
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
- Viesti:
Aurinko paistoi edes hetken. Kävimme kävelyttämässä koirat ja anopin, ja minä raahasin mukana ponia (a6000). Vain kolme kuvaa tällä kertaa.
Jäähän oli sulanut oksanpala. Pidän tällaisista merkityksettömistä yksityiskohdista.
A Piece of Wood in Ice by Mika Latokartano, on Flickr
Nörtti näkee tässä robotin naaman. Noh, minä näin. "Vie minut johtajanne luo."
"Take me to your leader." by Mika Latokartano, on Flickr
Ei alikulkutunnellia ilman töhryä. Näissä minua kiehtovat pintojen tekstuurit ja graffitin dynamiikka, silloin kun se on onnistunutta. Tässä se on tusinatöhryä, mutta on osa aikamme kuvaa.
Who knows? by Mika Latokartano, on Flickr
Jäähän oli sulanut oksanpala. Pidän tällaisista merkityksettömistä yksityiskohdista.
A Piece of Wood in Ice by Mika Latokartano, on Flickr
Nörtti näkee tässä robotin naaman. Noh, minä näin. "Vie minut johtajanne luo."
"Take me to your leader." by Mika Latokartano, on Flickr
Ei alikulkutunnellia ilman töhryä. Näissä minua kiehtovat pintojen tekstuurit ja graffitin dynamiikka, silloin kun se on onnistunutta. Tässä se on tusinatöhryä, mutta on osa aikamme kuvaa.
Who knows? by Mika Latokartano, on Flickr
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
- Viesti:
Kinttu kesti paremmin kävelyä tänään, joten kävimme puolentoistatunnin päiväkävelyn koirien ja anopin kanssa, auringosta nauttien.
Vastaan tuli erittäin harvinainen punakeltasorsa, joka oli niin kesy että pääsin kuvaamaan tätä varhaista muuttajaa aivan läheltä.
A Rare Species by Mika Latokartano, on Flickr
Mankinjoki virtaa edelleen vuolaana. Tämä on itäistä haaraa, tien pohjoispuolelta. Viiden vaakakuvan vertikaalipanorama, vapaalla kädellä kuvattuna ja Lightroomissa yhdistetty.
Mankki River, Espoo by Mika Latokartano, on Flickr
Tämän jo hätäpäissäni postitin väärälle osastollekin, kun en katsonut missä oikein olin. Laitetaanpa se nyt tähänkin, kun samalla reissulla kuitenkin tuli kuvattua.
Three of Two by Mika Latokartano, on Flickr
Vastaan tuli erittäin harvinainen punakeltasorsa, joka oli niin kesy että pääsin kuvaamaan tätä varhaista muuttajaa aivan läheltä.
A Rare Species by Mika Latokartano, on Flickr
Mankinjoki virtaa edelleen vuolaana. Tämä on itäistä haaraa, tien pohjoispuolelta. Viiden vaakakuvan vertikaalipanorama, vapaalla kädellä kuvattuna ja Lightroomissa yhdistetty.
Mankki River, Espoo by Mika Latokartano, on Flickr
Tämän jo hätäpäissäni postitin väärälle osastollekin, kun en katsonut missä oikein olin. Laitetaanpa se nyt tähänkin, kun samalla reissulla kuitenkin tuli kuvattua.
Three of Two by Mika Latokartano, on Flickr
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
-
- Viesti:
Tattista, Samppa!
Kehyksistä lyhyesti - ne tietenkin jakavat mielipiteitä, joskus vahvastikin. Minä usein pidän niistä. Olen käyttänyt niitä aiemminkin silloin tällöin, mutta Ming Theinin ja erään hänen kurssinsa kautta jokin aika sitten ajattelin apinoida käytännön pysyvämmin. Tai ainakin toistaiseksi. Mielestäni ne - niin - kehystävät kuvan, eriyttävät sen usein sekavasta verkkoympäristöstä jossa kuvia tyypillisesti katsotaan. Voisin avata perusteitani niiden käytölle enemmänkin - olen pohtinut asiaa usein - mutta lopulta vastaus siihen miksi käytän niitä on yksinkertaisesti, että pidän niistä. Tiedostan täysin, että monilla tunne ja suhtautuminen niihin on täysin päinvastainen.
Kehyksistä lyhyesti - ne tietenkin jakavat mielipiteitä, joskus vahvastikin. Minä usein pidän niistä. Olen käyttänyt niitä aiemminkin silloin tällöin, mutta Ming Theinin ja erään hänen kurssinsa kautta jokin aika sitten ajattelin apinoida käytännön pysyvämmin. Tai ainakin toistaiseksi. Mielestäni ne - niin - kehystävät kuvan, eriyttävät sen usein sekavasta verkkoympäristöstä jossa kuvia tyypillisesti katsotaan. Voisin avata perusteitani niiden käytölle enemmänkin - olen pohtinut asiaa usein - mutta lopulta vastaus siihen miksi käytän niitä on yksinkertaisesti, että pidän niistä. Tiedostan täysin, että monilla tunne ja suhtautuminen niihin on täysin päinvastainen.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
- Viesti:
Keskiviikkona 23.3.2016 käveltiin koirien kanssa Vantaalla, Vanhalta Viilatehtaalta ja Vantaankosken kuohujen ääreltä pellon laitaa itäänpäin ja Brutubyn eli Voutilan kautta ympäri kiertäen pieni lenkki, kauniissa auringonpaisteessa.
Pari kuvaa matkan varrelta.
Vantaanjoen yli menevällä sillalla ovat jotkut pohtineet naiseutta ja miehisyyttä.
WO MEN by Mika Latokartano, on Flickr
Brutubyn kohdalla Vantaanjoen mutkassa katselin maisemaa. Brutubyläisillä on Kehä III:n läheisyydestä ja lentomelusta huolimatta vielä varsin mukava asuinympäristö. Tämä on nätti paikka keväällä ja kesällä - miksei nytkin, vaikkei värejä vielä kummasti olekaan.
Kahdeksan pystykuvan vaakapanorama, yhdistetty Lightroomissa.
Vantaanjoki, Brutuby - Panorama by Mika Latokartano, on Flickr
Pari kuvaa matkan varrelta.
Vantaanjoen yli menevällä sillalla ovat jotkut pohtineet naiseutta ja miehisyyttä.
WO MEN by Mika Latokartano, on Flickr
Brutubyn kohdalla Vantaanjoen mutkassa katselin maisemaa. Brutubyläisillä on Kehä III:n läheisyydestä ja lentomelusta huolimatta vielä varsin mukava asuinympäristö. Tämä on nätti paikka keväällä ja kesällä - miksei nytkin, vaikkei värejä vielä kummasti olekaan.
Kahdeksan pystykuvan vaakapanorama, yhdistetty Lightroomissa.
Vantaanjoki, Brutuby - Panorama by Mika Latokartano, on Flickr
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
- Viesti:
Akillesjännevaivat ovat rajoittaneet kävelyreissuja, mutta tänään oli pakko päästä kävelyreissulle kun viimeisestä kunnon lenkistä on jo aikaa. Saalis jäi vähäiseksi, mutta mukava oli silti kävellä kunnon lenkki.
Recursive by Mika Latokartano, on Flickr
Recursive by Mika Latokartano, on Flickr
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
- Viesti:
Sain osakseni huolestuneita katseita, kun makasin turvallani nurmikolla ja tähyilin tuonne putkeen. No, kunnia menee mutta maine kasvaa.
Jokin kilometri aiemmin:
Embrace by Mika Latokartano, on Flickr
Jokin kilometri aiemmin:
Embrace by Mika Latokartano, on Flickr
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Joo, neliörajaus voisi toimia paremmin. Taivaassa ei ole mitään kiinnostavaa ja kuvan motiivi on joka tapauksessa neliö.
En tiedä kuka viitsii olla niin typerä, että jättää jonkun ketjun tai narun kuristamaan puun kasvua noin.
En tiedä kuka viitsii olla niin typerä, että jättää jonkun ketjun tai narun kuristamaan puun kasvua noin.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
- Viesti:
Kiitoksia, emerik. Paikka on onneksi lähellä ja löysin sieltä paljon mielenkiintoisia, kauniita paikkoja kuvattavaksi. Parikin ajatusta kuvasta syntyi tuolla kävelylenkillä, mutta niitä varten on mentävä paikalle eri aikaan, hieman eri paikkaan, ja eri kalustolla.
Kevät on kaunista aikaa. Vihreän eri vivahteita on niin paljon. Kesää kohti skaala muuttuu tasaisemmaksi. Keveys haihtuu.
Kevät on kaunista aikaa. Vihreän eri vivahteita on niin paljon. Kesää kohti skaala muuttuu tasaisemmaksi. Keveys haihtuu.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr