Unique parameters,
Solid, stylish casing,
Brilliant image quality in the frame centre,
Very good resolution on the edge of the frame,
Slight lateral chromatic aberration,
Lack of distortion problems,
Excellent coma correction,
Negligible astigmatism,
Moderate vignetting,
Nice blur areas,
Silent and accurate autofocus.
Cons:
Performance against bright light leaves a lot to be desired,
Noticeable slight influence of spherical aberration.
The next Art line Sigma is another undeniable hit. Instead of wax eloquent in the summary we just would like to say that the Sigma 50-100 mm is one of the sharpest lenses we’ve ever tested. Mind you it is a zoom lens, more difficult to correct than a classic “prime” when it comes to optical aberrations...
Aika raju tulos kuvan terävyydessä, 50-150mm OS kohtasi voittajansa. Miten on mahdollista, että Sigma tekee zoomeista terävämpiä kuin Nikon tai Canon prime laseista?
Sepä. Ja että Nikonin optiikat ovat pitkälti muovisia made in Thailand - kamaa ja maksavat suunnilleen saman verran kuin made in Japan - Sigma. Joissa on hintaan suhteutettuna parempi rakenne ja kuvanlaatu.
Ville^K kirjoitti:Terävyys näyttää hyvältä, mutta näissä tämäntyylisissä laseissa on mun mielestä erittäin tärkee että se automaattitarkennus toimii hyvin.
Tähän mulla ei ole kovinkaan suurta luottoa :/
Kolme ART- sarjan Sigmaa käytössä, jokaisessa on tarkennus priimakunnossa ainakin D7100 ja D600 rungoissa. Dockia en ole edes harkinnut toistaiseksi...
Ville^K kirjoitti:Terävyys näyttää hyvältä, mutta näissä tämäntyylisissä laseissa on mun mielestä erittäin tärkee että se automaattitarkennus toimii hyvin.
Tähän mulla ei ole kovinkaan suurta luottoa :/
Kolme ART- sarjan Sigmaa käytössä, jokaisessa on tarkennus priimakunnossa ainakin D7100 ja D600 rungoissa. Dockia en ole edes harkinnut toistaiseksi...
Mulla on vaan 35/1.4 ART ja siinä ei ole kehumista D750:n eikä D700:n nokalla. Internet on mun ymmärtääkseni sitä mieltä että noita ongelmia on paljon.
Ville^K kirjoitti:Terävyys näyttää hyvältä, mutta näissä tämäntyylisissä laseissa on mun mielestä erittäin tärkee että se automaattitarkennus toimii hyvin.
Tähän mulla ei ole kovinkaan suurta luottoa :/
Kolme ART- sarjan Sigmaa käytössä, jokaisessa on tarkennus priimakunnossa ainakin D7100 ja D600 rungoissa. Dockia en ole edes harkinnut toistaiseksi...
Mulla on vaan 35/1.4 ART ja siinä ei ole kehumista D750:n eikä D700:n nokalla. Internet on mun ymmärtääkseni sitä mieltä että noita ongelmia on paljon.
Internetistä en tiedä, ei ole ongelmia myöskään tuossa 35 artissa... kannattaa välillä googlettaa "no problems with Sigma AF" eikä pelkästään "problems with Sigma AF?" ;-)
Sakke on ollut Sigman puolestapuhuja niin pitkälle kuin omaa dc.netin historiaa muistan, eikä ole kokenut koskaan mitään ongelmia Sigman kanssa :) Itselläkin on 35mm Art ja omat kokemukset vastaa pitkälle sitä mitä netissä kritisoidaan. Eli kauemmas tarkennettaessa tarkennus sekoilee välillä. Se on ominaisuus, silmien sulkeminen ei sitä korjaa.
Mulla oli lainassa Sigma 35mm ART viime syksynä veli Remoselta ja kaikki kuvat mitä D810:n kanssa kokeilin AF:n kanssa meni hutia. Yksikään ei osunut, oli etäisyys sitten metri, 50m tai "ääretön".
Mutta jalustalta käsin tarkennettuna huisin terävä vekotin.
Mun 35mm ART on aika epävarma tarkentelija yli 10m etäisyyksillä alle nelosen aukolla, mutta rehellisyyden nimissä eivät nuo laajemmat Nikkorit sen parempia ole. Kuten 14-24 tai 35/1.4.
Näinpä. Eipä se Sonyn tai Canonin hi-MP rungoillakaan sen paremmin osu juuri kohdalleen ja tuottaisi sen äärimmäisen resoluutiohyödyn. Jos valoa on niin CDAF osuu mutta ei loista nopeudella.
Mulla on sekä 18-35 että 50-100 ja tarkennusongelmia ei ole ollut, D7000:n ja D500:n kanssa.
Nikkorin AF-S 35/1,8 DX on selkeästi huonompi sekä piirrossa että CAssa kuin 18-35, ja Nikkorin AF-S 50/1,8G samoin huonompi kuin 50-100.
Ainoa syy miksi niille on vieä tarvetta on pieni koko, varsinkin kun 50-100 on aika murikka... Mutta kyllähän ne loppujen lopuksi jäävät hyllylle, kuitenkin.
Eerovee kirjoitti:Mulla on sekä 18-35 että 50-100 ja tarkennusongelmia ei ole ollut, D7000:n ja D500:n kanssa.
Nikkorin AF-S 35/1,8 DX on selkeästi huonompi sekä piirrossa että CAssa kuin 18-35, ja Nikkorin AF-S 50/1,8G samoin huonompi kuin 50-100.
Ainoa syy miksi niille on vieä tarvetta on pieni koko, varsinkin kun 50-100 on aika murikka... Mutta kyllähän ne loppujen lopuksi jäävät hyllylle, kuitenkin.
Entäs tarkennus matkat? ja miten geometria ? (joskus haluaa niin suurta kuvanlaatua että oikomiset syö sitä liikaa et aikaakin)