Sony Roketti Rollaa!!!!!!
-
Mikä siinä sitten on niin skeidaa? Erilainen mielipide?temama kirjoitti:Tarkoitin tota petapikkelssin skeidaa, mihin äsken viitattiin:
Niin näkyy pärjäneen. En oikein käsitä miksi sellaisesta joutavasta markkinointimateriaalista pitäisi repiä tuollaista sirkusta kuin sinä teet. Varmaankin Sonyn kaltainen runko sopii monelle harrastajalle ihan hyvin, mutta ei se johdu teknisestä ylivertaisuudesta vaan siitä, että se on jonkinlainen kompromissi perustahvon vaatimuksiin "kameran pitää olla hyvä kaikessa mahdollisessa ja mahdottomassa mitä ehkä joskus innostun kokeilemaan". Sony osaa myös markkinoida vanhojen ideoiden marginaaliset parannukset muka uutena mullistavana teknologiana. Oikeasti mikään laite ei voi olla hyvä kuin yhdellä kapealla sektorilla.Tarkoitin, että alku perustui faktaan ja oli sinällään asiallinen, eli Sony menestyi kameravertailuissa hyvin v. 2015
Sen näyttää vain tulevaisuus itse. Tai sitten Sony on tämän hetken muotioikku, joka jää unhoon. Tulevaisuus on peilitön vasta, kun keksitään ilman peiliä toimiva automaattitarkennus. Nykytekniikalla se ei onnistu ja sitä ei tiedä kukaan kestääkö uuden innovaation löytyminen ja sen tuotteeksi jalostaminen 5 vai 15 vuotta. Minä en millään usko, että 1DX:n tai D5:n tyylinen ja tasoinen peilitön amamttilaisactionrunko julkaistaan seuraavan 5 vuoden aikana. Tuskin edes vakavasti otettavaa harrastajamallia tyyliin 5DIII tai D810.Mitään muuta ihmettä tässä ei ollut. Eiköhän tuossakin ollut ihan tarpeeksi ihmettä yhden valmistajan osalta. Luulisi, että viitoittaa tietä myös tulevaisuutta ajatellen?
Hannu
-
- Viesti:
Eihän siinä mennyt kuin päivä, kun vastaisku tuli:
http://petapixel.com/2016/04/05/defense ... s-cameras/
---
Se mikä minua näissä "keskusteluissa" jurppii/ihmetyttää on:
- jos on itse täysin vakuuttunut / ostanut jonkun "ismin", niin miksi tuntee pakottavaa tarvetta myydä se "ismi" myös muille? On se sitten vaikka EVFismi. Tästä jotenkin tulee mieleen juuri uskoon kääntyneet: ei olla onnellisia siitä omasta uskosta ja tiedosta, että juuri minä olen nähnyt sen valon, viis muista.
- luulisi, että on vain salaa onnellinen että on löytänyt sen salaisen reseptin, jolla voi ohittaa kaikki muut eikä kukaan pääse samalle tasolle. Jos minä keksisin exceliin kaavan, jolla arpoa voittava lottorivi viikosta toiseen, en minä sitä kenellekään kertoisi.
- miksi yleensäkin näillä ihmisillä, jotka haluavat jotenkin tuntea olevansa jonkun uuden ja ainutkertaisen äärellä, on tarve saada kaikki mukaan? Sittenhän he olisivat vain yksi Gnu sadantuhannen muun joukkossa ylittämässä Masai-jokea. Vai onko pelkona se, että yksinylittäjän syö varmemmin krokotiili, joukossa on aina turvallisempaa vaikka tylsempää?
---
- jos on itse täysin vakuuttunut / ostanut jonkun "ismin", niin miksi tuntee pakottavaa tarvetta myydä se "ismi" myös muille? On se sitten vaikka EVFismi. Tästä jotenkin tulee mieleen juuri uskoon kääntyneet: ei olla onnellisia siitä omasta uskosta ja tiedosta, että juuri minä olen nähnyt sen valon, viis muista.
- luulisi, että on vain salaa onnellinen että on löytänyt sen salaisen reseptin, jolla voi ohittaa kaikki muut eikä kukaan pääse samalle tasolle. Jos minä keksisin exceliin kaavan, jolla arpoa voittava lottorivi viikosta toiseen, en minä sitä kenellekään kertoisi.
- miksi yleensäkin näillä ihmisillä, jotka haluavat jotenkin tuntea olevansa jonkun uuden ja ainutkertaisen äärellä, on tarve saada kaikki mukaan? Sittenhän he olisivat vain yksi Gnu sadantuhannen muun joukkossa ylittämässä Masai-jokea. Vai onko pelkona se, että yksinylittäjän syö varmemmin krokotiili, joukossa on aina turvallisempaa vaikka tylsempää?
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
mremonen kirjoitti:Eihän siinä mennyt kuin päivä, kun vastaisku tuli:
---
Koska fanitus on lähellä uskonnollista kokemusta. Pitää saarnata ja käännyttää.
Zone VI
-
ja tuon vastineen kirjoittajahan oli:mremonen kirjoitti:Eihän siinä mennyt kuin päivä, kun vastaisku tuli:
---
About the author: Andrea P. is the photography industry blogger behind the website sonyalpharumors. This article was also published there.
Tuon Andrean jutun perusteella pitää ottaa viivotin mukaan kun seuraavan kerran lähtee kamerakauppaan. Se lienee nykyään tärkein väline kun vehkeitä arvioidaan... ;-)
-
Ja hyvä että julkaisivat vastaiskun koska se edelllinen oli huonolla tavalla provosoiva, suorastaan rasistinen yhtä järjestelmää yksipuolisesti syrjivä, aseina kaikki muut järjestelmät! Huhuh.mremonen kirjoitti:Eihän siinä mennyt kuin päivä, kun vastaisku tuli:
Kyseisen sivuston maine oli lähellä mennä.
Kaikenlainen ääritoiminta on hanurista vähän joka asiassa silloin kun sen pääaate on vahingoittaminen.
Tässä oli nyt kaksi ääripään kirjoitusta mikä ei ole sekään mikään ideaalitilanne, koska totuus löytyy jostain sieltä näiden välistä, kuten yleensäkin. Turhaa sotaa vaan.
-
- Viesti:
Niin ja pitää myös muistaa repiä kamerasta irti siihen oleellisesti kuuluva silmäsuppilo, jotta saa mitattua oikein. Myös auttaa, kun lyö lekalla 70-200:sta päin näköä. Tai pitäisikö vinkata hydraulipuristinmiehelle, että kokeilee kuinka kompakti a7:sta ja 24-70:sestä tulee puristimessa?ruutu kirjoitti:Tuon Andrean jutun perusteella pitää ottaa viivotin mukaan kun seuraavan kerran lähtee kamerakauppaan. Se lienee nykyään tärkein väline kun vehkeitä arvioidaan... ;-)
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
Ei tartte. A7 on jo niin tehokkaasti puristettu kasaan. Todella. Sen sijaan muutamaa peililäpsyä vois puristaa ainakin sen peililäpsyn verran kasaan.mremonen kirjoitti:Niin ja pitää myös muistaa repiä kamerasta irti siihen oleellisesti kuuluva silmäsuppilo, jotta saa mitattua oikein. Myös auttaa, kun lyö lekalla 70-200:sta päin näköä. Tai pitäisikö vinkata hydraulipuristinmiehelle, että kokeilee kuinka kompakti a7:sta ja 24-70:sestä tulee puristimessa?ruutu kirjoitti:Tuon Andrean jutun perusteella pitää ottaa viivotin mukaan kun seuraavan kerran lähtee kamerakauppaan. Se lienee nykyään tärkein väline kun vehkeitä arvioidaan... ;-)
-
Sä olet kyllä kaveri sekaisin. Me puhutaan hyvä ihminen kameralaitteista.temama kirjoitti:Ja hyvä että julkaisivat vastaiskun koska se edelllinen oli huonolla tavalla provosoiva, suorastaan rasistinen yhtä järjestelmää yksipuolisesti syrjivä, aseina kaikki muut järjestelmät! Huhuh.mremonen kirjoitti:Eihän siinä mennyt kuin päivä, kun vastaisku tuli:
Kaikenlainen ääritoiminta on hanurista vähän joka asiassa silloin kun sen pääaate on vahingoittaminen.
Tässä oli nyt kaksi ääripään kirjoitusta mikä ei ole sekään mikään ideaalitilanne, koska totuus löytyy jostain sieltä näiden välistä, kuten yleensäkin. Turhaa sotaa vaan.
-
Sä olet kyllä kaveri sekaisin. Me puhutaan hyvä ihminen kameralaitteista.temama kirjoitti:Ja hyvä että julkaisivat vastaiskun koska se edelllinen oli huonolla tavalla provosoiva, suorastaan rasistinen yhtä järjestelmää yksipuolisesti syrjivä, aseina kaikki muut järjestelmät! Huhuh.mremonen kirjoitti:Eihän siinä mennyt kuin päivä, kun vastaisku tuli:
-
+1samux0r kirjoitti:Sä olet kyllä kaveri sekaisin. Me puhutaan hyvä ihminen kameralaitteista.temama kirjoitti:Ja hyvä että julkaisivat vastaiskun koska se edelllinen oli huonolla tavalla provosoiva, suorastaan rasistinen yhtä järjestelmää yksipuolisesti syrjivä, aseina kaikki muut järjestelmät! Huhuh.mremonen kirjoitti:Eihän siinä mennyt kuin päivä, kun vastaisku tuli:
-
Niinhän sitä vois äkkiseltään luulla, mutta näköjään näiden ympärille kehittyy ihan oma maailmansa jolla on aika vähän tekemistä itse valokuvauskoneiden kanssa!samux0r kirjoitti:Sä olet kyllä kaveri sekaisin. Me puhutaan hyvä ihminen kameralaitteista.temama kirjoitti:Ja hyvä että julkaisivat vastaiskun koska se edelllinen oli huonolla tavalla provosoiva, suorastaan rasistinen yhtä järjestelmää yksipuolisesti syrjivä, aseina kaikki muut järjestelmät! Huhuh.mremonen kirjoitti:Eihän siinä mennyt kuin päivä, kun vastaisku tuli:
Merkkiuskollisuutta, ennakkoluuloja, oman leirin puolustamista ja vaikka mitä.
-
- Viesti:
temama kirjoitti:Niinhän sitä vois äkkiseltään luulla, mutta näköjään näiden ympärille kehittyy ihan oma maailmansa jolla on aika vähän tekemistä itse valokuvauskoneiden kanssa!samux0r kirjoitti:Sä olet kyllä kaveri sekaisin. Me puhutaan hyvä ihminen kameralaitteista.temama kirjoitti: Ja hyvä että julkaisivat vastaiskun koska se edelllinen oli huonolla tavalla provosoiva, suorastaan rasistinen yhtä järjestelmää yksipuolisesti syrjivä, aseina kaikki muut järjestelmät! Huhuh.
-
niin ja unohtui mainita vielä teille jotka pidätte itseänne ihan hemmettin asiallisina kommentoijina meikäläiseen verrattuna, että ihmeellisesti on unohtunut se tosiasia et näillä soneilla on mahdollisuus ottaa erittäin helposti oikeasti korkealaatuisia valokuvia. Asia joka luulisi olevan tärkein pointti koko laitefriikkiys-showssa!temama kirjoitti:Niinhän sitä vois äkkiseltään luulla, mutta näköjään näiden ympärille kehittyy ihan oma maailmansa jolla on aika vähän tekemistä itse valokuvauskoneiden kanssa!samux0r kirjoitti:Sä olet kyllä kaveri sekaisin. Me puhutaan hyvä ihminen kameralaitteista.temama kirjoitti: Ja hyvä että julkaisivat vastaiskun koska se edelllinen oli huonolla tavalla provosoiva, suorastaan rasistinen yhtä järjestelmää yksipuolisesti syrjivä, aseina kaikki muut järjestelmät! Huhuh.
ei tartte kuin 700€ panostus käytettyyn A7 kameraan (kuten mun tapauksessa) ja siihen kiinni vaarin vanha 30€uron radioaktiivisesti säteilevä 55millin takumar niin on mahdollisuus saada maailmanluokan kuvia ja vaikka kansainvälisesti palkittuja otoksia jos omat taidot vaan riittävät.
Vai väitättekö toista?!
-
Halvemmallakin pääsis ja parempaa jälkeä tulis kun sijoittais objektiiviin eikä siihen runkoon.temama kirjoitti:ei tartte kuin 700€ panostus käytettyyn A7 kameraan (kuten mun tapauksessa) ja siihen kiinni vaarin vanha 30€uron radioaktiivisesti säteilevä 55millin takumar niin on mahdollisuus saada maailmanluokan kuvia ja vaikka kansainvälisesti palkittuja otoksia jos omat taidot vaan riittävät.
Vai väitättekö toista?!
-
no en tiedä, riippuu kuvaustarpeista ja - tyylistä. minä ainakin kannatan kinoa, enkä tiedä mistä tarpeeksi nykyaikaisen saisi halvemmalla.burmanm kirjoitti:Halvemmallakin pääsis ja parempaa jälkeä tulis kun sijoittais objektiiviin eikä siihen runkoon.temama kirjoitti:ei tartte kuin 700€ panostus käytettyyn A7 kameraan (kuten mun tapauksessa) ja siihen kiinni vaarin vanha 30€uron radioaktiivisesti säteilevä 55millin takumar niin on mahdollisuus saada maailmanluokan kuvia ja vaikka kansainvälisesti palkittuja otoksia jos omat taidot vaan riittävät.
Vai väitättekö toista?!
sitä paitsi A7+takumar 55/1.8 on aika namu perinteitä kunnioittava katuusottava kokoopano. manuaalifokustaminen yhtä juhlaa A7 kanssa!
-
- Viesti:
-
En tiedä sun nykyaikaisesta, Nikon/Canon maailma on yli 30 vuotta jo tukenut autofocusta. Sä sen juhlit leikkolasien uudelleen keksimisestä.temama kirjoitti:no en tiedä, riippuu kuvaustarpeista ja - tyylistä. minä ainakin kannatan kinoa, enkä tiedä mistä tarpeeksi nykyaikaisen saisi halvemmalla.
sitä paitsi A7+takumar 55/1.8 on aika namu perinteitä kunnioittava katuusottava kokoopano. manuaalifokustaminen yhtä juhlaa A7 kanssa!
Tyylinsä kullakin, kai tota joku innovaatioksi uskoo.
-
Kyseisellä laitteella viime talven hämärissä parit ristiäiset kuvanneena, voin sanoa että kuvaaminen oli aivan jotain muuta kuin juhlaa. Ja tämän tein sentään autofocuksella.temama kirjoitti:no en tiedä, riippuu kuvaustarpeista ja - tyylistä. minä ainakin kannatan kinoa, enkä tiedä mistä tarpeeksi nykyaikaisen saisi halvemmalla.burmanm kirjoitti:Halvemmallakin pääsis ja parempaa jälkeä tulis kun sijoittais objektiiviin eikä siihen runkoon.temama kirjoitti:ei tartte kuin 700€ panostus käytettyyn A7 kameraan (kuten mun tapauksessa) ja siihen kiinni vaarin vanha 30€uron radioaktiivisesti säteilevä 55millin takumar niin on mahdollisuus saada maailmanluokan kuvia ja vaikka kansainvälisesti palkittuja otoksia jos omat taidot vaan riittävät.
Vai väitättekö toista?!
-
Otan osaa. Arvatenkin A7 ei ole kamera kaikille.samux0r kirjoitti: Kyseisellä laitteella viime talven hämärissä parit ristiäiset kuvanneena, voin sanoa että kuvaaminen oli aivan jotain muuta kuin juhlaa. Ja tämän tein sentään autofocuksella.
Viimeksi muokannut temama, Huhti 07, 2016 22 : 08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.