temama kirjoitti:imartelevaa. mietitte, että dpreview teki ihan temamaa varten kivan arvostelun sony A6300 kamerasta??
Ja varmaankin dpreview on roskasaitti, koska antoi pa*kalle A6300 niin hyvät pisteet? Eivät tiedä mitään kameroista ja vaikka rolling shuttereista, niinkö?
Dpreview on liiketoimintaa ja se tekee arvostelut markkinontia varten. Yleensä kaupalliset arvostelijat kehuvat jokaisen himmelin maasta taivaaseen ja suhtautuvat puutteisiin hyvin varovasti, koska raju arvostelu näkyy heti mainostuloissa. Rehellinen kovia arvosteluja antava saitti, jossa 70 pistettä sadasta olisi kova saavutus, ei olisi tuottava bisnes. En tarkoita tätä mitenkään Sonyä vastaan, yhtä lailla ne vaikenevat CaNikonien ja muiden tuotteiden puutteista.
Teknisten tuotteiden arvostelut ovat mielipiteitä, joissa painotetaan kymmeniä tai satoja teknisiä parametrejä tavoilla, joihin vaikuttavat arvostelijoiden omat mieltymykset, heidän arviot meidan lukijoiden mielipiteistä ja taloudelliset paineet, jos kyseessä on mainosrahoitteinen media. Niitä ei kannata lukea kuin fundamentalisti Raamattua, varsinkin jos tietää omat mieltymykset keskiverrosta poikkeaviksi.
Mites sun laita? Oletko niitä onnellisia joka on päässyt jo pill** eikun Sony makuun, ...
Olisin päässyt, jos olisin halunnut, mutta en ole. Eivät Sonyn kamerakamat ole niin arvokkaita, ettei tavallinen ihminen voisi niitä ostaa. Jos ei muuten, niin varmasti moni vaihtaisi päittäin nykyisen kuvauskalustoni kalleimpaan versioon Sonyn peilittömästä rungosta ja kassilliseen objektiiveja (ja adaptereja, lisäakkuja, eläinten täyttötarvikkeita, Diapameja ym. tuollaisilla kuvaamiseen vaadittavaan oheisroinaan, joista tällainen läpsyttävä canonisti on autuaan tietämätön).
Mutta tiedän täydellisellä varmuudella kokeilematta teknisten seikkojen, mieltymyksieni ja muun kokemukseni perusteella, että en pitäisi niistä yhtään enempää kuin pitäisin moposta perheauton korvikkeena. Peilittömät tekevät kompromissejä niissä asioissa, joita minä haluan maksimoida ja pyrkivät optimoimaan niitä asioita, joita minä en tarvitse tai joissa olen valmis joustamaan. Sinänsä harmi, että Sonyn hieno kennoteknologia hukataan tuollaisiin puolivillaisiin härveleihin, vaika firmalla olisi osaamista kunnon peilijärkkäreissäkin.