Kärmes
-
- Viesti:
Kärmeshän se. Itsellä olisi ajatuksena lähteä koluamaan Uutelan metsiä lauantaina, josko tärppäisi... Aika suurella tuurilla koitetaan mennä, kun en ole koskaan noita kuvannut.
Mitähän kalustoa tuonne kannattaa ottaa? Vaihtoehtona olisi primejä kuten 105- ja 200-milliset makrot ja 135/2. Lyhyemmillä ei varmaan tee mitään. Tsuumissa sitten 24-70, 70-200 ja 80-400. Kamerana siis FF.
Mitähän kalustoa tuonne kannattaa ottaa? Vaihtoehtona olisi primejä kuten 105- ja 200-milliset makrot ja 135/2. Lyhyemmillä ei varmaan tee mitään. Tsuumissa sitten 24-70, 70-200 ja 80-400. Kamerana siis FF.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
-
No miksei lyhyemmälläkin. Tässä ammattilainen vetää jollain 20mm makrolla mutta en voi suositella tätä vaihtoehtoa. Kyseisellä kaverilla on kymmenien vuosien kokemus aiheesta. Itse kuvasin 85mm/1.8:lla ja lähemmäksi en olisi uskaltanut :). Aika vikkeliä kavereita että tarkkana saa kyllä olla ja se kyypakkaus varmaan kannattaa olla mukana.
-
- Viesti:
Kaikenlaisessa täytynee olla "ekstriimiä". En ymmärrä hinkua tuollaiseen leikkiin, mutta maailmassa on monta asiaa mitä en ymmärrä.
Samuel Jackson kiteyttää:
https://www.youtube.com/watch?v=vLaX8UvVUQw
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
Kokemattomalle extremeä mutta ammattilaiselle arkipäivää. Tuossa pitää pysyä sellaisella etäisyydellä että ne eivät ylety puremaan.Kryptos kirjoitti:Kaikenlaisessa täytynee olla "ekstriimiä". En ymmärrä hinkua tuollaiseen leikkiin, mutta maailmassa on monta asiaa mitä en ymmärrä.
-
jalusta löytyy täältä satasella https://www.finnprotec.fi/webshop/tuote ... lusta/2599 ja on vielä suomalainen innovaatio.Kääkkä kirjoitti:Mielenkiintosen näkönen jalusta tuossa kuvassa.
Mikko
-
-
-
- Viesti:
No tossa on hyvä esimerkki missä peilikameralla ei tee mitään. No valintojen maailma.
Kääntyvällä näytöllä on paikkansa...olkoot kuinka ammattilainen hyvänsä niin ei näytä ammattilaisen touhulta. Aika jedi saa olla että etsimen läpi kyyläämällä tuollaisella kombolla aistii sen onko se muutama sentti turvaväliä vai ei.
Kääntyvällä näytöllä on paikkansa...olkoot kuinka ammattilainen hyvänsä niin ei näytä ammattilaisen touhulta. Aika jedi saa olla että etsimen läpi kyyläämällä tuollaisella kombolla aistii sen onko se muutama sentti turvaväliä vai ei.
-
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Nii-no, tasan nolla käärmettä kuvanneena voin vankalla kokemuksen tuomalla rintaäänellä todeta, että tunne kohteesi. Jos tuntee kohteensa ja osaa "lukea" sitä, eritoten eläintä, niin riskit on aika lailla minimoitu. Mulla on ongelmia esimerkiksi hevoskuvauksessa, kun en yhtään tiedä, että onko poku tulossa pussailemaan vai tappamaan minua. Ylleensä oletan, että pussailemaanhan ne...
Mutta joo, josko sitä lauantaina. Pitää katsoa vieläkö käärmepakkaus on jossain tallessa. Viime kesänä sellaisen ostin vironretkeä varten.
Mutta joo, josko sitä lauantaina. Pitää katsoa vieläkö käärmepakkaus on jossain tallessa. Viime kesänä sellaisen ostin vironretkeä varten.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
AO
Asianosaisena haluan kertoa, että olen aloittanut kyiden kanssa fräkäämisen 8 vuotiaana, eli viimevuosisadan puolella, n. 1964, jolloin pullotin ensimmäisen. Olen käsitellyt sen jälkeen satoja ja taas satoja kyitä. Olen ollut ehkä ylivarovainen, koska yksikään ei ole päässyt puremaan, vielä. Saattaa olla, että olen myös oppinut vähän niiden käytöksestä. Niin, että lepo vain:) J[/url]
-
- Viesti:
-
-
Kääkkä kirjoitti:Kumisaappaat on kanssa aika hyvät niin ei pääse varpaaseen puremaan. Ite kuvasin joskus 70-200 millisellä ja se oli muistaakseni aika passeli. Ei tavinnu mennä ihan purenta etäisyydelle ja se kyseinen tötterö tarkensi kumminkin suht lähelle joten 200 millillä sai aika tiukkojakin ruutuja.
Riippuu kamerasta ja zoomista. Minun 70-200mm tarkentaa vain 1,2 metriin joka on liian vähän. 300mm tarkentuu lähes samaan mutta tuo kohteen lähemmäs joten parempi.
Kroppikenno tietysti olisi hyvä noissa touhuissa.
Minä haikailen herppimakroiluun FF:n rinnalle jotakin kroppirunkoa, jossa on kääntyvä näyttö kosketustarkennuksella. Saa paremmat kuvausasennot eikä tarvitse niin pitkiä putkia.
Tietysti noin 100mm makrollakin saa FF:lle kuvaa, mutta lähelle pitää hivuttautua ja etenkin kyyt ovat uskomattoman arkoja otuksia.
Ensimmäiset kuvat sai jo pari viikkoa sitten täällä eteläsuomessa :)
Zone VI
-