Mikä ilmainen kuvankäsittelyohjelma Canonin RAW kuville?
-
Mikä ilmainen kuvankäsittelyohjelma Canonin RAW kuville?
Hommasin elämäni ensimmäisen digijärkkärin. Tähän asti oon kuvannut ainoastaan filmille. Kameran mukana tullut ohjelmisto on edellisellä omistajalla kadonnut joten mikä olisi järkevä ilmainen kuvankäsittelyohjelma (koneena win7)? Ohjelmalla pitäisi pystyä käsittelemään Canonin RAW-tiedostoja ja ohjelman pitäisi olla sekä laadultaan hyvä että helppokäyttöinen. Jos nuo vaatimukset eivät täyty niin ensimmäisenä voidaan tinkiä helppokäyttöisyydestä.
Nerouden ja hulluuden välillä on vain diagnoosi...
-
-
- Viesti:
-
Ellen aivan väärin muista Canonin oma ohjelma ei toimi ladattuna vaan pitää olla asennus CD. Taisi olla niin, että sen saa toimimaan kun rekisteriin kävi laittamassa tiedon että ohjelma on jo asennettuna niin sitten ladatun ohjelman sai asennettua (siis tehdään päivitys olemassa olevaan ohjelmaan) Tuolta asiasta lisää tietoa...: https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=ins ... without+cd
-
Kyllä nykyään voi ainakin uudempiin malleihin ladata. Eihän koneissa enää juuri ole DVD-asemia. Latauksen yhteydessä kysytään sarjanumeroa. En oikein ymmärrä tuota Canonin politiikkaa, kun ei ne ohjelmat kuitenkaan mitään hirveän erikoisia ole. DPP:tä olen itse käyttänyt lähinnä digitoitujen diojen putsaamiseen. Lähtee pölyjäljet helposti.Jappee kirjoitti:Ellen aivan väärin muista Canonin oma ohjelma ei toimi ladattuna vaan pitää olla asennus CD. Taisi olla niin, että sen saa toimimaan kun rekisteriin kävi laittamassa tiedon että ohjelma on jo asennettuna niin sitten ladatun ohjelman sai asennettua (siis tehdään päivitys olemassa olevaan ohjelmaan) Tuolta asiasta lisää tietoa...: https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=ins ... without+cd
-
Win, mac ja linux: www.rawtherapee.com, ilmainen