Uusi 7DMkII vai käytetty 1Dx?

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Elsus

Uusi 7DMkII vai käytetty 1Dx?

Viesti Kirjoittaja Elsus »

Toinen runko lintukuvaukseen hakusessa..

Teleptiikkana löytyvät 400 DO II ja 1.4x III jatke.

Tarkennus-ja muuta nopeutta haetaan 5D MkIII:n rinnalle. Minulla on ollut lainassa 7DMkII, mutta jotenkin vaan tuntuu että 5D MkIII:n kuvat ovat voimallisestikin cropattuina paremman näköisiä.

1 Dx:ssä on viisdeekolmosta pienempi kenno; onko siinä kuitenkin käytännön croppivaraa, vai pitääkö langeta 7DMkII:n pauloihin?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
spege

Re: Uusi 7DMkII vai käytetty 1Dx?

Viesti Kirjoittaja spege »

Elsus kirjoitti:1 Dx:ssä on viisdeekolmosta pienempi kenno, blaa, blaa..
Osta Nikon!
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
tehodia

Viesti Kirjoittaja tehodia »

Elsus kirjoitti:Toinen runko lintukuvaukseen hakusessa..

Teleptiikkana löytyvät 400 DO II ja 1.4x III jatke.

Tarkennus-ja muuta nopeutta haetaan 5D MkIII:n rinnalle. Minulla on ollut lainassa 7DMkII, mutta jotenkin vaan tuntuu että 5D MkIII:n kuvat ovat voimallisestikin cropattuina paremman näköisiä.

1 Dx:ssä on viisdeekolmosta pienempi kenno; onko siinä kuitenkin käytännön croppivaraa, vai pitääkö langeta 7DMkII:n pauloihin?
Onhan nuo 5d ja 1dx ihan eri luokan kamerota kuin 7d II. Ja käytettyinäkin eri hintaluokassa. Ja 1dx:n kenno on samankokoinen kuin 5d:ssäkin, pikselimäärässä on vähän eroa.
habannaama

Viesti Kirjoittaja habannaama »

spege kirjoitti:Osta Nikon!
Osta sinä elämä...
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
Elsus

Juu, samankokoinen kenno. My bad.

Mutta 18 vs. 22,3 megapikseliä. Tykkään rajailla kuvia Lightroomissa; viisdeekolmosen tuotoksia voi rajata paljohkosti kuvalaadun suuresti kärsimättä. Onnistuuko sama 1 Dx:n "isopikselisille?"
tehodia

Elsus kirjoitti:Juu, samankokoinen kenno. My bad.

Mutta 18 vs. 22,3 megapikseliä. Tykkään rajailla kuvia Lightroomissa; viisdeekolmosen tuotoksia voi rajata paljohkosti kuvalaadun suuresti kärsimättä. Onnistuuko sama 1 Dx:n "isopikselisille?"
Minkälaiseen käyttöön rajaat? Kuvasuurennoksiin? Ero on käytännössä merkityksetön.

Mutta edelleen 1Dx:n hinta on moninkertainen 7D II:een verrattuna. Eli siinäkään mielessä ne eivät ole ihan vertailukelpoinen pari.
Elsus

Rajaan harrastekäyttöön. Omassa käytössä 27 tuuman näytölle töllisteltäväksi, muilla voi olla isompiakin :)

Käytetty 1 Dx n. 3.000,-+ vs. uusi 7DmkII n. 1.500,-
tehodia

Elsus kirjoitti:Rajaan harrastekäyttöön. Omassa käytössä 27 tuuman näytölle töllisteltäväksi, muilla voi olla isompiakin :)

Käytetty 1 Dx n. 3.000,-+ vs. uusi 7DmkII n. 1.500,-
4k-näyttöjenkin resoluutio on alle 10 Mpx, joten lienee siinä rajausvaraakin. 5k-näyttö vaatii jo hieman enemmän. Ja hei, onhan noilla putkillasi jo mahdollista mennä lähemmäs kohdetta. :)

Tuskin sinun tarvitsee kauheasti pettyä, jos päädyt 1Ds:ään. On se tuplasti parempikin monessa kohdin, kunhan löytää hyvän käytetyn. Jos jo nyt 7 D II:n kroppikennoisuus arveluttaa, niin kyllä jatkossakin se ero niissä on olemassa.
pelai65

Viesti Kirjoittaja pelai65 »

Minä itse ottaisin parin d5iii ja 7dii.

D5 hämärämpiin oloihin ja d7ii normaaleihin oloihin. Croppin antaa vielä extra millejä 400mm vs 620mm.

Itse olen miettinyt vastaavaa kumppania omalle d7ii:lle. Tai sitten voisi odottaa 1/2 vuotta kun uusi 1dx tulee ja vanhoja tulee enemmän tarjolle, ehkä hinnat putoaa...
http://www.plaitinen.kuvat.fi
Insta: #petteri_laitinen
tonskulus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Canon 1Dmk4 olisi miun valinta jos reilulla tonnilla pitäisi nopea runko saada. 7Dmk2 muuten olisi modernimpi mutta se kenno vähän tökkii.

Henk koht tosin en yli 20Mpix kuvatiedostoja tarvitse, kun en suuremmin rajaile kuvia jälkikäteen pientä hienosäätöä lukuunottamatta.
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
spege

pelai65 kirjoitti:D5 hämärämpiin oloihin..
Juuri näin! Nikon D5 on paras mahdollinen kamera hämärässä kuvaamiseen. Siinä on niin herkkä kenno, että sillä kuvaa helposti jopa maaseudulla talviöinä kuomuperäkärryjä väkisinmakaavat humanoidit!

Ainut ongelma on se, että miten tuon kysyjän Canon 400 mm dodon saa siihen kiinni. Asiaa auttaa paljon se, jos tuntee hyvän levyseppä-hitsarin.
habannaama

spege kirjoitti:
Juuri näin! Nikon D5 on paras mahdollinen kamera hämärässä kuvaamiseen. Siinä on niin herkkä kenno, että sillä kuvaa helposti jopa maaseudulla talviöinä kuomuperäkärryjä väkisinmakaavat humanoidit!

Ainut ongelma on se, että miten tuon kysyjän Canon 400 mm dodon saa siihen kiinni. Asiaa auttaa paljon se, jos tuntee hyvän levyseppä-hitsarin.
Päivän totaalirepeäminen 😂😂😂😂😂😂😂😂
tehodia

pelai65 kirjoitti:Minä itse ottaisin parin d5iii ja 7dii.

D5 hämärämpiin oloihin ja d7ii normaaleihin oloihin. Croppin antaa vielä extra millejä 400mm vs 620mm.

Itse olen miettinyt vastaavaa kumppania omalle d7ii:lle. Tai sitten voisi odottaa 1/2 vuotta kun uusi 1dx tulee ja vanhoja tulee enemmän tarjolle, ehkä hinnat putoaa...
Loppujen lopuksi tuolla 1Dx:llä korvaisi myös 5D:n, eli kahden sijaan yksi. Jos "vaatimuksena" on kuitenkin kinokennoisen kuva, niin 7D olisi joukossa vähän outolintu. Siltikin vaikka 7D:nkin kuva olisi useimpiin tarpeisiin käyttökelpoinen.

Omalla kohdallakin on tosin myönnettävä, että käytän rinnakkain kinokennoista ja kroppikennoista.
chiefl

Viesti Kirjoittaja chiefl »

spege kirjoitti:

Spege, nyppiikö sua koskaan se, että olet täällä lopullisesti leimautunut totaalisen kajahtaneeksi hörhöksi? Vai onko sulla kenties toinen nikki järkevää kommentointia varten?
Eikö ole murheellista jäädä oman hörhöytensä vangiksi?
Thank you Fuketa-san for the eternal F-bayonet.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

En osaa lintuhommista mitään sanoa mutta sen voin sanoa että 5Ds(r):ssä on kyllä kroppivaraa varsinkin tommosella superputkella ammuttuna vähän voimakkaammassa valossa.
tehodia

Maffer kirjoitti:En osaa lintuhommista mitään sanoa mutta sen voin sanoa että 5Ds(r):ssä on kyllä kroppivaraa varsinkin tommosella superputkella ammuttuna vähän voimakkaammassa valossa.
Se vaan, että sehän on vielä 5D III:stakin hitaampi, kun nyt ollaan hakemassa sitä nopeutta.
RaidoR

Viesti Kirjoittaja RaidoR »

tonskulus kirjoitti:Canon 1Dmk4 olisi miun valinta jos reilulla tonnilla pitäisi nopea runko saada. 7Dmk2 muuten olisi modernimpi mutta se kenno vähän tökkii.

Henk koht tosin en yli 20Mpix kuvatiedostoja tarvitse, kun en suuremmin rajaile kuvia jälkikäteen pientä hienosäätöä lukuunottamatta.
Itse valitsin viime kesänä juuri 1d4sen ja vaikka siinä ehkä pikkasen ottaa hittiä ISO kohinoissa vs 7d2. Croppivaraa on, itse tulostanut a2 kokoon saakka ihan mukavasti. Muuten 1d4 tarkennus ja koko kameran fiilis on ihan mahtava. Tarkennus toimii hienosti ja suuremman obiskan kanssa parempi ote.

Hinta/laatu kyl kohdillaan. Hinnaneron vs 1dx sijoittaisin lasiin esim 300mm is2 + telekonvertterit 1,4/2x
habannaama

Ei taida nelkkua ihan halvalla saada... Vai ?
spege

Noissa Canon 1D-sarjan kameroissa on vain niin kova laukaisuääni, ettei niitä voi suositella hiemankaan vakavahenkisempään luontokuvaustyöskentelyyn. Linnut pakenevat vähintään 25 metrin säteellä kamerasta ja itse kuvaajan kuulo on suuressa vaarassa.

nimim. entinen hardcore-canonisti, joka särki selkänsä Canon L perunanuijaobjektiivien kanssa ja menetti kuulonsa 1D-sarjan kameroiden takia!
spege

chiefl kirjoitti:Spege, nyppiikö sua koskaan se, että olet täällä lopullisesti leimautunut totaalisen kajahtaneeksi hörhöksi?
Ei.

Kaikki valokuvaajat ovat mielestäni totaalisen kajahtaneita hörhöjä. Selväjärkiset ihmiset harrastavat kaikkea muuta, paitsi valokuvausta. Minä vain uskallan tuoda avoimesti julki aktiivivalokuvaajan ajatusmaailman! 😉
Vastaa Viestiin