Pisti silmään tuo "allekirjoituksesi". Vielä hetken kun odotat, saa 20D:tä taatusti alta tonnin, mut sit onkin taas uusi malli hyllyssä... Hinnat putoo aina kun uusi malli tulee. Kivaa ostajan kannalta. Eikö? Vai mitä odotat?juha_m kirjoitti:Ei ole pitkä aika siitä kun D2H maksoi 4000 euroa. Nopeasti on hintaeroosio(Canon?) sitä syönyt.ruubert kirjoitti:EI tuo D2H maksa uutenakaan enää kuin alle 2000$. Putosi juuri D2X:n julkistamisen jälkeen.juha_m kirjoitti:Samaa ei voi sanoa N:stä. Kaveri möi D2H kameraa kahdella tonnilla!
Ei kai mikään elektroniikan tuote pidä hintaansa, kun uutta putoaa markkinoille tuon tuosta. On se pudonnut EOS 1D:n hintakin alle kahden tonnin jo viimevuonna. Käytettyä markkuII:sta saanee jo kolmeen tonniin...
Nikonin vastaus 350D:n markkinoille tuloon?
-
-
- Viesti:
Niinpä, saas nähdä kumpi tulee ensin, se että D2X on riittävän halpa (selvästi alle 2000€) vai se että saman/vastaavan kennon saa johonkin harrasta-Nikoniin reilun 1000€ hintaan. Mutta onneksi on aikaa ja nykyinen runko jolla voi kuvata.ruubert kirjoitti:Odotellaan vesikielelellä ;)OskuK kirjoitti:Nyt vain odottelemaan että D2x ja 1Ds II maksavat alle 2 ke..
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
Allekirjoittaneelta loppui kärsivällisyys D100:n seuraajaa odottaessa. Tosin väliäkö tuolla enää: Ostin kuukausi sitten käytetyn Nikon D1X:n 1500 EUR:lla. Sain vaihdossa Nikon D70:stä 700 EUR. Erittäin tyytyväinen olen ollut. Seuraava kamera on vuorossa sitten joskus 2008-2009 tienoilla ... ehkäpä Nikon D2X löytyisi sitten käytettynä 2000 EUR pintaan.Tipe kirjoitti:Johan on aikakin... eihän niitä kauaa jouduttu odottamaankaan, kuten esim. D2X:ää.
Toki manuaaleissa ovat speksit mukana, mutta Nikon ei vahvista niitä. Eihän mikään yritys vahvista ulos vuotaneita dokumentteja suoralta kädeltä. Toisin sanoen: Täytyy odottaa kärsivällisesti kunnes D50 ja D70s julkaistaan virallisesti. Vasta sitten nähdään todelliset speksit (joitakin muutoksia voi siis olla tulossa).Tipe kirjoitti:Miten voi olla mahdollista, ettei manuaalissa ole laitteen teknisiä tietoja ?
-
Villi veikkaus, et Nikon puskee markkinoille 8-12 megaisen prosumer mallin vielä ennen elokuuta ;)Rockford kirjoitti:Niinpä, saas nähdä kumpi tulee ensin, se että D2X on riittävän halpa (selvästi alle 2000€) vai se että saman/vastaavan kennon saa johonkin harrasta-Nikoniin reilun 1000€ hintaan. Mutta onneksi on aikaa ja nykyinen runko jolla voi kuvata.ruubert kirjoitti:Odotellaan vesikielelellä ;)OskuK kirjoitti:Nyt vain odottelemaan että D2x ja 1Ds II maksavat alle 2 ke..
Taidan kuitenkin odotella tuon D2X:n "hintaromahdusta". En välttämättä tartte tota 12megapökseliä, mutta kunnon pro-luokan pöly/vesitiiveys ja 8 ruutua/sek. kiehtoo. Ei aina jaksais viritellä kaikenmaailman suojapusseja. Suomessa kuitenkin noita sadepäiviä riittää...
Ja kuten sen sanoiksi loihdit, onneksi on runko jolla voi kuvata ennen sitä ;)
-
- Viesti:
Olen vain 1:n omaa kameraansa kritisoineen kuvaajan täällä nähnyt....eli Veshut taisi torua tuon 1D markku 2:en kohinatason ylihypetyksen....mutta Vesa onkin Nikkorin miehiä, mutta maltti loppui vaan D2X:ää odotellessa kesken... ja nyt taita mieli halajata jo 1Ds mark II:een ? :o)ruubert kirjoitti:Odotellaan vesikielelellä ;)OskuK kirjoitti:Nyt vain odottelemaan että D2x ja 1Ds II maksavat alle 2 ke..
No 10D on ihan hyvä, puutteita on, kuten kirjoitusnopeus ja tätä kautta sarjakuvaus...
En tiedä, onko 20D:n kohinataso edes lähelle niin paljon 'parempi' isoilla herkkyyksillä, kuin mitä täällä on 'hypetetty'....siis oikeasti. Siksi pitäisikin saada oikeastaan lainaan jostain ko. runko, että voisi sen testata, ennen totaalista pudottamista ostoslistalta.
Tällä hetkellä oma seuraava on tuo 1DmkII ja siitä ihan oikeasti riittää minulle pitkäksi aikaa kameraa. On niiin paljon muutakin ostettavaa....
Nin ja näiden 'tarjousten' perusteella 10D jää kotiin, sillä on mukavan hiljaista lähteä kuvaamaan häitä tai hautajaisia :o)
-
- Viesti:
Luullakseni olen D70:stä myös kritisoinut, mutta jos en ole niin tässäpä sen teen. Viimeksi tänään katselin väri-Moiréa, nyt ensimmäistä kertaa maisemakuvassa. Kattotiilien tms. lisäksi siitä kärsivät 1-2 pikselin levyiset koivujen rungot!Tipe kirjoitti:Olen vain 1:n omaa kameraansa kritisoineen kuvaajan täällä nähnyt....
Jos nyt jotakuta kiinnostaa niin täysikokoinen C1:n tuottama 5,5Mt JPEG löytyy painamalla tästä. Toisaalta ei tuosta nyt voi puhtaasti kameraa syyttää koska mukaan on sotkettu C1. Varmaan joskus joku softa osaa tehdä tuonkin paremmin.
Toki myös D70:n kohinassa olisi rutkasti parannettavaa, ja AF:n toimintakaan ei aina tyydytä. Ihmeellisintä siinä on lähinnä se, että kuvan ottamisen jälkeen tarkennuksen lukitus ei tunnu pitävän vaan kamera tarkentaa valitun AF-sensorin mukaan uudelleen saman tien.
-
-
-
- Viesti:
Odottaminen kannattaa aina, kysy vaikka juha_m:ltä.keissi kirjoitti:Osaisikohan kukaan kertoa totuutta(?) lähentelevää informaatiota olisiko uusi runko tulossa jo ennen kesää? Kesäkuussa pitäisi runko viimeistään hommata, mutta kannattaisiko silti odottaa vielä hetki hintojen tippumista (silti jäämättä rungonpäivttämiskierteeseen)?
-
No tässä tapauksessa "prossu" on kohtuullisen merkityksellinen asia, kun se hoitaa kaiken datanluvusta kennolta muistikortille kirjoitukseen ja kaiken siltä väliltä. Siihen kun lisätään 350D:n uudet tarkennustilat, uusi runko, kenno jne. Niin kysymys kuuluisi enemmänkin mitä yhteistä on 300D:ssä ja 350D:ssä?mvuori kirjoitti:Että oikein prossu-sukupolvi... Canon on ollut nerokas antaessaan kameran prosessorille erisnimen, toisin kuin muut kodinkonevalmistajat.juha_m kirjoitti:Ei uuden sukupolven prossu ja kenno mitään olankohautuksella ohitettavia speksejä ole.
Mitä tuohon 1DmkII:n kohinatasoon tulee, niin se on minustakin pitkälti hypetystä. Etenkin tumman pään värikohina on jo pienilläkin herkkyyksillä välillä häiritsevää. Tämä korostuu etenkin tummia kohteita kuvatessa. Tosin sopivalla actionilla tuo on photarissa kohtuullisen helppo eliminoida, mutta itse en silmämääräisesti pysty tekemään kovin suurta eroa esim 300D:n ja mkII:n välille.
-
- Viesti:
Canonilta ei ole tulossa uutta vähään aikaan. Arvaisin että seuraava julkistus on vasta seuraavassa PMA:ssa. Harvinaisen paljon on nyt sumua kristallipalloni sisällä etten voi kertoa minkälainen kamera sieltä tulee.keissi kirjoitti:Osaisikohan kukaan kertoa totuutta(?) lähentelevää informaatiota olisiko uusi runko tulossa jo ennen kesää? Kesäkuussa pitäisi runko viimeistään hommata, mutta kannattaisiko silti odottaa vielä hetki hintojen tippumista (silti jäämättä rungonpäivttämiskierteeseen)?
Nyt olisi hetki ostaa. Budjettimiehet ostavat käytetyn 300d:n ja rahamiehet 20d:n/350d:n. Hinnat eivät tule merkittävästi tippumaan tämän vuoden puolella. Itse vielä mietin olenko budjettimies vai rahamies.
Juha Martikainen
Hääkuvia -
Hääkuvia -
-
Budjetti se on rahamiehelläkin, toisaalta taas rahoissaan olevat eivät puhu rahasta joten ehkä nimitykset pitäisikin mennä toisinpäin? Köyhät puhuu rahasta ja rikkaat budjeteista..juha_m kirjoitti: Budjettimiehet ostavat käytetyn 300d:n ja rahamiehet 20d:n/350d:n. Hinnat eivät tule merkittävästi tippumaan tämän vuoden puolella. Itse vielä mietin olenko budjettimies vai rahamies.
Sitäpaitsi, jos olisi paljon rahaa, olisi erikoista jos 20D tyydyttäisi.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
- Viesti:
Näin se menee, raha määrää. Se, mitä tarvitsee on sivuseikka, sillä kamerassa on statuksesi.juha_m kirjoitti: Budjettimiehet ostavat käytetyn 300d:n ja rahamiehet 20d:n/350d:n.
Eikös se näy lompakossa? Jännä homma ettei vaihtoehtona ollut kuvaaja. Vai on meillä jo toinenkin "kamerat lasikaappiin" -mies? (kaappikuvaajat...)juha_m kirjoitti:Itse vielä mietin olenko budjettimies vai rahamies.
objektiivinen puoliharrastelija
-
JuhaH kirjoitti:No tässä tapauksessa "prossu" on kohtuullisen merkityksellinen asia, kun se hoitaa kaiken datanluvusta kennolta muistikortille kirjoitukseen ja kaiken siltä väliltä.
Tässä suhteessa prosessorilla ei ole mitään vaikutusta itse kuvanlaatuun. JPEG-kuvamuoto on täysin standardoitu ja RAW-kuva pakataan tarvittaessa häviöttömästi. Itse kuvanlaatuun prosessori ei siis vaikuta mitenkään. Sarjakuvausnopeuteen vaikuttavat taas pikemminkin puskurimuistin koko ja nopeus. Kameran käyttäjän kannalta on täysin samantekevää miten kuvien siirto kennolta muistikortille tapahtuu kunhan kameraan voi luottaa.
Onko siinä todellakin uusi kenno? Tarkoitan nyt siis uutta kennoa. Vaikka kenno on hieman suurempi, niin se varsinaisesti ei tarkoita uutta kennoa. Onko esimerkiksi kennon dynamiikka parantunut tai kohina vähentynyt vai ovatko muutokset saatu aikaan ohjelmallisesti?JuhaH kirjoitti:Siihen kun lisätään 350D:n uudet tarkennustilat, uusi runko, kenno jne. Niin kysymys kuuluisi enemmänkin mitä yhteistä on 300D:ssä ja 350D:ssä?
Tarkennuksessa uudesta prossusta saattaa sen sijaan olla hyötyä. Tarkennus on riippuvainen käytetyn algoritmin rakenteesta ja nopeudesta. Itse algoritmi on toteutettu varmasti softalla, mutta prossuhan softaa lopulta pyörittää.
Loiton alkuperäinen pointti taisi kuitenkin olla, että Canon 300D:n ja 350D:n erot ovat varsin marginaalisia tavallisen käyttäjän kannalta. On tietenkin aivan eri asia mikäli parannuksille on todellista käyttöä. Sarjakuvauksesta (5 fps) on hyötyä vaikkapa urheilukuvauksessa ja resoluutiosta (8 Mp) suuria tulosteita luotaessa. Runko taitaa olla hieman makuasia ...
-
Niin, samanhenkisiä vehkeitä nuo Canonin halpamallit ovat hallintalaitteiltaan. Painonappien varassa, eli hallinnaltaan selvästi heikoimpia järjestelmärunkoja. Minä kun olen pitkän linjan tietokonehemmoja, niin en juuri jaksa innostua jostain elektronisten komponenttien (kenno, prosessori yms.) marginaalisista eroista, kun kuitenkin kaikki tietää että puolen vuoden päästä kaikilla on paremmat markkinoilla, ja kahden vuoden päästä huonoin on hemmetisti parempi kuin paras tänään.
-
- Viesti:
Eikös auto ole se jatke ja kamera kuitenkin 'työkalu' ?saNppa kirjoitti:Näin se menee, raha määrää. Se, mitä tarvitsee on sivuseikka, sillä kamerassa on statuksesi.juha_m kirjoitti: Budjettimiehet ostavat käytetyn 300d:n ja rahamiehet 20d:n/350d:n.
Nää on kuitenkin niin 'halpoja' kapistuksia autoihin verraten, ettei oikein pääse noiden pyhien lehmien statustasolle
-
- Viesti:
Näinpä juuri, kukaan ei isommin ihmettele jos ostaa vuosipalkan hintaisen auton velaksi, mutta jos ostaa kuukausipalkan hintaisen kameran käteisellä, niin johan moni miettii, että onko tuossa mitään järkeä.Tipe kirjoitti:Nää on kuitenkin niin 'halpoja' kapistuksia autoihin verraten, ettei oikein pääse noiden pyhien lehmien statustasolle
-
Auto on ainakin minulle työkalu. Kuten kamerakin. Kummaltakin edellytän työkeikoilla luotettavuutta, välitöntä toimintavalmiutta ja nopeutta. Ja autolta sitäkin, ettei autoni mahdollisessa kolaritilanteessa jätä ainakaan kitumaan.
-ile-
----------------------------------
Friikulla on ikuinen
viha verottajan suuntaan
-ile-
Friikulla on ikuinen
viha verottajan suuntaan
-
- Viesti:
Olen nähnyt kyllä paljon pahempaa moiréa ihan itse ottamissani D70 kuvissa... sama ilmiö sekä jpg:ssä, että rawissa. Ei edes niistä raweista tuota moiréa saanut poistettua. En tosin ole koittanut viimeisimpiä raw converttereita, kun lopahti tuo Nikon kiinnostus merkin vaihtuessa... Jotenkin en usko, että tuo moiré ainakaan on muuttunut s-versioon.Rockford kirjoitti:Luullakseni olen D70:stä myös kritisoinut, mutta jos en ole niin tässäpä sen teen. Viimeksi tänään katselin väri-Moiréa, nyt ensimmäistä kertaa maisemakuvassa. Kattotiilien tms. lisäksi siitä kärsivät 1-2 pikselin levyiset koivujen rungot!
http://koti.mbnet.fi/arn/Arn__D70_moire ... 9_crop.jpg
http://koti.mbnet.fi/arn/Arn__D70_moire ... 4_crop.jpg
http://koti.mbnet.fi/arn/Arn__D70_moire ... ail_3x.jpg
http://koti.mbnet.fi/arn/Arn__D70_moire ... 6_crop.jpg
http://koti.mbnet.fi/arn/Arn__D70_moire ... 0_crop.jpg
http://koti.mbnet.fi/arn/Arn__D70_moire ... 2_crop.jpg
http://koti.mbnet.fi/arn/Arn__D70_moire ... 1_crop.jpg
-
Jep, ja itselle kelpaa hyvä käytettykin!IlkkaS. kirjoitti:Auto on ainakin minulle työkalu. Kuten kamerakin. Kummaltakin edellytän työkeikoilla luotettavuutta, välitöntä toimintavalmiutta ja nopeutta. Ja autolta sitäkin, ettei autoni mahdollisessa kolaritilanteessa jätä ainakaan kitumaan.
-ile-
Friikulla on ikuinen
viha verottajan suuntaan