Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Sahaaja kirjoitti:Arskalle kiitokset, selventävä vastaus kaikin puolin.
Ei kestä ;-)
Kokeilin huvikseni vielä Sonylla ja vasta ostetulla Samsung NX500 peilittömällä samaa, ja hyvin samanlaatuista hämäräkuvaa etsimissä näkyi. Sony ehkä pienellä marginaalilla heikoin, sitten Fuji ja Samsung paras. Samsungin näkymä oli tosiaan yllättävän selkeä hämärässä...Johtuisiko BSI kennosta?
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
temama kirjoitti:
Mulla taas ei muuta kun ongelmia peililäpsyttimien onnettomien optisten kurkistusikkunoiden kanssa! Ovf? Antiikki, niin antiikkia.
No jos vertaa vaikka OM2:n optiseen ikkunaan, niin kyllä ne digikameroiden ikkunat aikamoisia kuiluja ovat... Mulla ongelma oli lähinnä tarkennuksen kanssa eli kun ei ollut oikein mitään muuta näkyvissä kuin utuinen horisontti ja pilven haituvia, niin tarkennus kamppaili aika lailla. EVF tai OVF - sama se kunhan tarkennus pelaa...
SepäSe-SepäSe. Kuten olen meuhkannut, niin ennenvanhaan ne filmikinot oli vaan niin poikaa. Kunnon kokoisia kinolle sopivia akkunoita. Eihän näissä croppirutkupeililäpsyttimississä ole lähellekään samanlaisia etsimiä.
Itseasiassa peilittömissä croppirutkuissa on nykyään paljon siedettävämpiä sähköisiä etsimiä. Ja niihin voi lisätä kaikenmoista sähköistä herkkua, kuten suurentaminen, peekingit jne.
Niin sulla ei AF tarkennus pelannut sinne utuiseen horisonttiin vai? Vai puhutko käsintarkentamisesta?
AF ei siis pelannut, vaikka se tuossa pikkunikonissa muuten ihan hyvä onkin. Olyn kanssa sama hommeli AF:n ja kontrastia vailla olevien tai sekavien taustojen kanssa., mutta siinä parempi MF ja EVF.