...sattuipa kerran: Top shot Oy loistavaa palvelua
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: Joulu 22, 2003 14 : 19
...sattuipa kerran: Top shot Oy loistavaa palvelua
Vuodatus jatkuu, tällä kertaa toinen liike kyseessä.
Huomasin, että tarvitsen kuvapankin ja selailin vähän hintoja. Top shot myy suht edullisesti (oikeastaan ei), vaikka vähän kalliimmalla kun esim Akiba, joka toisessa threadissa saa kovasti kehuja ;) Saksan tai jenkin hinnat tietysti vielä halvempia.
Ajattelin, että menen sinne ja saan hyvää palvelua ja tuen samalla paikallista fotokauppiasta. Koitin tinkiä hinnan Akiban tasolle, mutta sielläpä tympeä nasaaliääninen viisastelija sanoi, että Akiba tuo saksasta ja huollot joutuu hoitamaan siis saksassa, heillä on huollot suomessa. Ostin laitteen pois kuleksimasta, vaikka oli melkein heittämässä minua ulos kun koitin tinkiä.
Sattuipa, että kuulokeliitin meni heti ekalla keikalla (normaalissa käytössä) sököksi. Onneksi ostin top shotista, josta saan hyvää palvelua ja nopeat huollot, vai saanko!? Tuote liikkeeseen ja ihmettelyt päälle miten näin uusi tuote voi mennä heti rikki. Lupasivat kiikuttaa huoltoon pikaisesti ja ilmoitella jos venyy. Ja venyihän se! (Tuolloin minua palveli ystävällinen naismyyjä). Korvaava tuotetta ei tarjottu, vaikka kerroin tarvitsevani tuota keikoilla.
Kolmisen viikkoa meni ja mitään ei kuulunu. Sähköposteihin ei vastata, ellei ole ostamassa jotain. Soitto liikkeeseen. Sama nasaaliääninen epäystävällinen ja vinoleva k-pää vastaa. On kuulemma aivan kohtuullista että viikon vanhan tuotteen yhden miniplugin korjaaminen kestää viikkoja. Soittoni oli hänestä kohtuuton ja alkoi moittimaan. He eivät myöskään olleet omasta mielestä vastuussa vaan tuotteen valmistaja. Tässä vaiheessa huomautin kuluttajasuojalaista, jonka mukaan myyjä on vastuussa. Minut oli keskeytetty useaan otteeseen ja sama jatkuu, jatkuvasti kekseytetään ja korotetaan ääntä jos koitan sanoa tai kysyä jotain. Eivät kuulemma myöskään voineet mitenkään tietää missä päin maailmaa laite on, koska huolto voi olla vaikka kiinassa. Hetkinen, sama epäystävllinen nasaalisika oli käyttänyt myyntiargumenttina tuotteen huoltoa, joka on heillä suomessa ja maksaa siksi enemmän kun vaikka akibassa. Tällä kertaa myyjä meni vaikeaksi ja oli edes hetken hiljaa. Kohta alkaa taas vinoilu ja kettuilu. Tässä kohtaa ilmoitan ystävällisesti, ettei kannata alkaa epäystävälliseksi jos meinaa jatkossa saada asiakkaita tai tehdä kauppoja kanssani. Lopuksi hän sanoo soittavansa huoltoon. Olipas se vaikeeta. Ei olis kannattanut luvata tuota heti? Lupasi myös soittaa takaisin heti soitettuaan, se oli jo liian vaikeeta. Soittoa ei tule. Soitan siis itse perään. Silloin vastaa sama ystävällinen naismyyjä, joka palveli liikkeessä. Hän sanoi, että oli vasta nyt saanut minun sähköpostini. OK, entäs soittoni tänään? Taas keskeytetään. Hän luopasi kuitenkn hoitaa asian ja soittaa huomenna. Saan kuulemma uuden tuotteen kun noin uusi meni heti rikki. Hyvä, ja sen sanomiseen menee vaan kohtuulliset kolme viikkoa.
Sattuipa vaan niin, että olin ostamassa tuolta noin 2700€:n kamerapakettia. Arvatkaa ostinko ;) Enkä ostaa enää muuten muutakaan sieltä.
Olisin ollut ihan tyytis jos se nasaalisika olis luvannut soittaa huoltoon ja olis soittanut takaisin, mutta rupes kettuilemaan, valehtelemaan ja ei edes pidä lupauksiaan...tähän ollaan tultu.
Huomasin, että tarvitsen kuvapankin ja selailin vähän hintoja. Top shot myy suht edullisesti (oikeastaan ei), vaikka vähän kalliimmalla kun esim Akiba, joka toisessa threadissa saa kovasti kehuja ;) Saksan tai jenkin hinnat tietysti vielä halvempia.
Ajattelin, että menen sinne ja saan hyvää palvelua ja tuen samalla paikallista fotokauppiasta. Koitin tinkiä hinnan Akiban tasolle, mutta sielläpä tympeä nasaaliääninen viisastelija sanoi, että Akiba tuo saksasta ja huollot joutuu hoitamaan siis saksassa, heillä on huollot suomessa. Ostin laitteen pois kuleksimasta, vaikka oli melkein heittämässä minua ulos kun koitin tinkiä.
Sattuipa, että kuulokeliitin meni heti ekalla keikalla (normaalissa käytössä) sököksi. Onneksi ostin top shotista, josta saan hyvää palvelua ja nopeat huollot, vai saanko!? Tuote liikkeeseen ja ihmettelyt päälle miten näin uusi tuote voi mennä heti rikki. Lupasivat kiikuttaa huoltoon pikaisesti ja ilmoitella jos venyy. Ja venyihän se! (Tuolloin minua palveli ystävällinen naismyyjä). Korvaava tuotetta ei tarjottu, vaikka kerroin tarvitsevani tuota keikoilla.
Kolmisen viikkoa meni ja mitään ei kuulunu. Sähköposteihin ei vastata, ellei ole ostamassa jotain. Soitto liikkeeseen. Sama nasaaliääninen epäystävällinen ja vinoleva k-pää vastaa. On kuulemma aivan kohtuullista että viikon vanhan tuotteen yhden miniplugin korjaaminen kestää viikkoja. Soittoni oli hänestä kohtuuton ja alkoi moittimaan. He eivät myöskään olleet omasta mielestä vastuussa vaan tuotteen valmistaja. Tässä vaiheessa huomautin kuluttajasuojalaista, jonka mukaan myyjä on vastuussa. Minut oli keskeytetty useaan otteeseen ja sama jatkuu, jatkuvasti kekseytetään ja korotetaan ääntä jos koitan sanoa tai kysyä jotain. Eivät kuulemma myöskään voineet mitenkään tietää missä päin maailmaa laite on, koska huolto voi olla vaikka kiinassa. Hetkinen, sama epäystävllinen nasaalisika oli käyttänyt myyntiargumenttina tuotteen huoltoa, joka on heillä suomessa ja maksaa siksi enemmän kun vaikka akibassa. Tällä kertaa myyjä meni vaikeaksi ja oli edes hetken hiljaa. Kohta alkaa taas vinoilu ja kettuilu. Tässä kohtaa ilmoitan ystävällisesti, ettei kannata alkaa epäystävälliseksi jos meinaa jatkossa saada asiakkaita tai tehdä kauppoja kanssani. Lopuksi hän sanoo soittavansa huoltoon. Olipas se vaikeeta. Ei olis kannattanut luvata tuota heti? Lupasi myös soittaa takaisin heti soitettuaan, se oli jo liian vaikeeta. Soittoa ei tule. Soitan siis itse perään. Silloin vastaa sama ystävällinen naismyyjä, joka palveli liikkeessä. Hän sanoi, että oli vasta nyt saanut minun sähköpostini. OK, entäs soittoni tänään? Taas keskeytetään. Hän luopasi kuitenkn hoitaa asian ja soittaa huomenna. Saan kuulemma uuden tuotteen kun noin uusi meni heti rikki. Hyvä, ja sen sanomiseen menee vaan kohtuulliset kolme viikkoa.
Sattuipa vaan niin, että olin ostamassa tuolta noin 2700€:n kamerapakettia. Arvatkaa ostinko ;) Enkä ostaa enää muuten muutakaan sieltä.
Olisin ollut ihan tyytis jos se nasaalisika olis luvannut soittaa huoltoon ja olis soittanut takaisin, mutta rupes kettuilemaan, valehtelemaan ja ei edes pidä lupauksiaan...tähän ollaan tultu.
----------------------------------------
-
- Viestit: 883
- Liittynyt: Syys 23, 2004 14 : 59
- Paikkakunta: Tampere
Näin meitä pissitään taas mykiöön. Miksi te hyvät ihmiset valitatte VAIN täällä ettekä valita suoraan sen k-pään pomolle ja saman tien perään kuluttajansuojaviranomaiselle?
Niin kauan kuin nämä ns."asiakaspalveluammattilaiset" saavat olla töissä liikkeissä joista meidän on, ikävä kyllä, pakko jotain ostaa, on Suomi yhtä kuin kommunistinen Kiina sanojen tasa-arvo ja kohtuullisuus toteutuessa niiden negatiivisimmassa ja stikstisimmässä mielessä.
Niin kauan kuin nämä ns."asiakaspalveluammattilaiset" saavat olla töissä liikkeissä joista meidän on, ikävä kyllä, pakko jotain ostaa, on Suomi yhtä kuin kommunistinen Kiina sanojen tasa-arvo ja kohtuullisuus toteutuessa niiden negatiivisimmassa ja stikstisimmässä mielessä.
Tämä on aikuisten foorumi.
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: Joulu 22, 2003 14 : 19
En usko, että se enää tässä vaiheessa auttaisi. Osasinhan kuitenkin pitää puoliani ja en ruvennyt sen nasaalisian heittopussiksi. Ihmettelen vaan, miten olis käynyt kiltin tytön tai jonkun, kuka ei tiedä myyjän olevan vastuussa myymästään tuotteesta. Eniten ottaa päähän kusetus tuosta huollosta, joka oikeasti vaikutti ostopäätökseen. Kävipä mielessä palauttaa koko puolen tonnin roska ja ostaa muualta uus ;)jujosaar kirjoitti:Näin meitä pissitään taas mykiöön. Miksi te hyvät ihmiset valitatte VAIN täällä ettekä valita suoraan sen k-pään pomolle ja saman tien perään kuluttajansuojaviranomaiselle?
.
----------------------------------------
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: Maalis 29, 2003 8 : 50
Taitaa tämä "nasaali" kaveri olla itse omistaja.
Olen asioinut hänen kanssaan vuosien mittaan usein.
Eikä suurempia ongelmia ole ollut.
Ainoa mikä välillä pistää pännimään, jos sattuu esittämään tyhmän kysymyksen, niin naaman ilmeistä ja vastauksesta sen kyllä huomaa.
Tinkiminen oli aluksi vaikeaa, useamman kerran asioitua sekin on hoitunut aivan mallikkaasti.
Olen asioinut hänen kanssaan vuosien mittaan usein.
Eikä suurempia ongelmia ole ollut.
Ainoa mikä välillä pistää pännimään, jos sattuu esittämään tyhmän kysymyksen, niin naaman ilmeistä ja vastauksesta sen kyllä huomaa.
Tinkiminen oli aluksi vaikeaa, useamman kerran asioitua sekin on hoitunut aivan mallikkaasti.
-
- Viestit: 218
- Liittynyt: Joulu 25, 2003 21 : 26
- Paikkakunta: Espoo
Kaksi kertaa olen asioinut Top Shotissa eikä sinänsä valittamista ole ollut. Asiakaspalvelualttius ei ole ollut mitenkään suurta, mutta en ole sitä näinä kertoina tarvinnutkaan, koska olen vain noutanut netistä tilaamani tuotteet liikkeestä. Mielenkiintoista kyllä, molempina kertoina myyjä ei löytänyt tilaustani (repusta eikä myöskään objektiivista), mutta antoi sitten hyllystä tuotteen minulle, koska minulla oli näyttää printtaamani tilausvahvistus.. Sekin sujui ongelmitta. Mielestäni tällaisten harvojen paikallisten perheyritys tms. "lähikauppojen" pitäisi kuitenkin panostaa asiakaspalveluun ja -ystävällisyyten erityisen paljon, jos aikovat pärjätä isompien jaloissa; jvk:n saamalla palvelulla ei pitälle pötkitä, onhan tälläkin foorumilla monia pääkaupunkiseutulaisia kuvaajia. ..ja sana leviää.. :)
--patrik
--patrik
Viime kesänä kiertelin kaikki Helsingin kamerakaupat läpi ja seuraavat asiat pistivät silmään verrattuna esmes Turun tai oman paikkakuntani liikkeisiin:
-hinnoissa ei ollut tinkivaraa yhtään "uudelle tuntemattomalle asiakkaalle" - pitäisi kait ensin ostaa tavaraa niin paljon ja usein että naama menee myyjille muistiin.
-ainakin 80% liikkeistä olivat asiakaspalvelultaan niin tylyjä, että jos olisi menty piiruakaan tympeämpään suuntaan niin seuraava askel olisi ollut se että asiakasta vedetään turpaan.
Ja saanen huomauttaa, että TopShot kuului tähän vähemmän mairittelevaan osastoon. Kameralaukun hintalapun euroluvusta ei hinta alentunut yhtään ja kaupat jäivät tekemättä.
-hinnoissa ei ollut tinkivaraa yhtään "uudelle tuntemattomalle asiakkaalle" - pitäisi kait ensin ostaa tavaraa niin paljon ja usein että naama menee myyjille muistiin.
-ainakin 80% liikkeistä olivat asiakaspalvelultaan niin tylyjä, että jos olisi menty piiruakaan tympeämpään suuntaan niin seuraava askel olisi ollut se että asiakasta vedetään turpaan.
Ja saanen huomauttaa, että TopShot kuului tähän vähemmän mairittelevaan osastoon. Kameralaukun hintalapun euroluvusta ei hinta alentunut yhtään ja kaupat jäivät tekemättä.
-
- Viestit: 1732
- Liittynyt: Kesä 03, 2004 14 : 50
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Niinpä, kyllä olen huomannut saman, hauskaa asiassa on sitten se vaihe kun ottaa ja ostaa 10 000 euron vehkeet ja käy sitten pyrähtämässä jhotain kevyempää ostosta, palvela yllättäen on vallan paljon.pmu kirjoitti:-hinnoissa ei ollut tinkivaraa yhtään "uudelle tuntemattomalle asiakkaalle" - pitäisi kait ensin ostaa tavaraa niin paljon ja usein että naama menee myyjille muistiin.
Toinen mikä auttaa on rahata tuon hintaluokan vermeet mukanaan kauppaan, ennen kuin alkaa tinkaamaan 57 euron pyöröpolarisaatiosta hintaa alaspäin ;-)
-
- Viestit: 2707
- Liittynyt: Huhti 03, 2003 17 : 38
- Viesti:
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: Joulu 22, 2003 14 : 19
Hyvä sinulle. Toivottavast ei tule huollon tarvetta. En muuten saanut tänäänkään tuotettani.Araneva kirjoitti:Itse olen ostanut Top Shotista vain Nikonin kittilinssin, palvelu oli erinomaista ja hintakin oli varsin edullinen.
En väitä, että tämä olisi mikään yleinen linjaus ja että niin kävisi aina kun asioi kyseisessä liikkeessä. Minä olen kuitenkin saanut tarpeekseni, varsinkin tästä yhdestä hyvin epäystävällisestä tyypistä.
----------------------------------------
-
- Viestit: 2202
- Liittynyt: Syys 28, 2003 16 : 03
Voi v###u, mitä lapsellista uhoamista. Kannattaisi ehkä tarkkailla, mitä kirjoittaa julkiselle foorumeille. Varsinkin tuo liikkeen polttamispuhkaus on aika heikko heinä.
Ei kai kaupoissa tyhmiä olla. Jos joku aivan oikeasti leveilee 10 000 euron vermeillä ja sen jälkeen vielä tinkii 57 euron pyörpolasta (halpa), voi hyvin leveillä jossain muualla.
Toisaalta, jos ei tästä maasta mukamas löydy yhtään asiakasystävällistä fotokauppaa, niin verkkoon vain. Sitten voikin itkeä taas palstoilla, että "ambokavadokongossa on D2X runko 2 eruroa halvempi kuin saksanamaalla - mutta kun noi postikulut on niin kalliita" :-(
Ei kai kaupoissa tyhmiä olla. Jos joku aivan oikeasti leveilee 10 000 euron vermeillä ja sen jälkeen vielä tinkii 57 euron pyörpolasta (halpa), voi hyvin leveillä jossain muualla.
Toisaalta, jos ei tästä maasta mukamas löydy yhtään asiakasystävällistä fotokauppaa, niin verkkoon vain. Sitten voikin itkeä taas palstoilla, että "ambokavadokongossa on D2X runko 2 eruroa halvempi kuin saksanamaalla - mutta kun noi postikulut on niin kalliita" :-(
Less Is More
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: Joulu 22, 2003 14 : 19
En ota kantaa siihen mitä muut on kirjoittaneet, mutta onko sinusta kauppias toiminut ihan oikein valehdellessaan minulle huollosta ja muista asioista? Tai jos ei ole oikein, niin olen ainakin tyhmä kun asioin siellä enkä netissä, jolloin olisin vieläkin tyhmempi ;D
----------------------------------------
-
- Viestit: 2202
- Liittynyt: Syys 28, 2003 16 : 03
Ei tietenkään ole toiminut oikein. Mutta mielestäni on erittäin vahvasti kaksi eri asiaa raportoida tapahtunut esim. tällä foorumilla, kuin käydä keskustelua edelläolevassa sävyssä (mikä muuten on erittäin yleistä ja ominaista verkkokeskusteluille). Ymmärrän sen, ettet ole vastuussa kanssaihmisten kirjoitelusta, mutta jos esittää vahvaa argimentointia jotain tunnettua kohdetta (=henkilö/liike/tms.) kohtaan, on syytä olla näkyvissä myös toisen puolen näkemys.jvk kirjoitti:En ota kantaa siihen mitä muut on kirjoittaneet, mutta onko sinusta kauppias toiminut ihan oikein valehdellessaan minulle huollosta ja muista asioista? Tai jos ei ole oikein, niin olen ainakin tyhmä kun asioin siellä enkä netissä, jolloin olisin vieläkin tyhmempi ;D
Less Is More
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: Joulu 22, 2003 14 : 19
Toisen puolen näkemyshän tuli esille jo ekassa viestissäni ja juuri se pistikin vihoiksi.
Tarin kuitenkin jatkuu. Tänään sain puhelun ystävälliseltä naishenkilöltä ja hyvin ystävälliseen sävyyn. Puhelun viesti oli kuitenkin hyvin negatiivinen, joskaan ei kyseisen liikkeen syytä. Kyseistä tuotetta ei saa ollenkaan ennen kun tuurilla joskus toukokuussa ja laitetta ei osata korjata. Noin pitkään en voi odottaa ja koska kyse oli hyvin pienestä viasta ehdotin että palauttavat sen "risan" siksi aikaa käyttööni, että uusia taas saa. Epsonin mahantuoja tarjosi myös kaupan purkua, mikäli haluan niin. Ensi torstaina olis pakko olla kuvapankki tavalla tai toisella, Mitähän tässä pitäis tehdä? Hirveeksi juoksuksi ja soitteluksi tämä nyt menee joka tapauksessa.
Tarin kuitenkin jatkuu. Tänään sain puhelun ystävälliseltä naishenkilöltä ja hyvin ystävälliseen sävyyn. Puhelun viesti oli kuitenkin hyvin negatiivinen, joskaan ei kyseisen liikkeen syytä. Kyseistä tuotetta ei saa ollenkaan ennen kun tuurilla joskus toukokuussa ja laitetta ei osata korjata. Noin pitkään en voi odottaa ja koska kyse oli hyvin pienestä viasta ehdotin että palauttavat sen "risan" siksi aikaa käyttööni, että uusia taas saa. Epsonin mahantuoja tarjosi myös kaupan purkua, mikäli haluan niin. Ensi torstaina olis pakko olla kuvapankki tavalla tai toisella, Mitähän tässä pitäis tehdä? Hirveeksi juoksuksi ja soitteluksi tämä nyt menee joka tapauksessa.
----------------------------------------