Setin rakentelua
-
- Viesti:
-
Täällä mörönprseessä (rvn) pitää ajaa vähintään 50 kilometriä suuntaansa, että joku olisi uutta. Mun reissut on yleensä tuollasta 50-150 km:n luokkaa, ehkä siksi niitä ei kerkeäkään tarpeeksi tekemään. Tulevana keväänä pitää käydä katsastamassa Korouoman talvireitti, siihen lupaan itselleni aikaa!nomad kirjoitti:Huomasin viime kesäkaudella, että polkupyöräily parantaa kuvia. Autolla liikkuessa tulee missattua matkan varrelta löytyviä hyviä kuvauskohteita. Pyöräillessä näkee enemmän.Hel_NiS kirjoitti: Auto, jossa kohtalainen maavara. Kuvaamiseen liittyvää ajoa tulee noin tuhat kilometriä vuodessa, keskimatkan ollessa parikymmentä, viisikymmentä kilometriä per reissu.
Pyöräily onnistuu kun satsaa kamerareppuun. Suosittelen F-Stopin mallistoa.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
Me pyöräillään puoliskon kanssa aika mukavasti - tutustuu ihan toisella tavalla kotikaupunkeihinsa (Hki ja Espoo). Mutta ongelma on ollut kameran kantaminen pyörässä. Kummallakin on pyörälaukut ja mulla vielä vedenpitävää mallia, mutta se tärisee ja saa melkoisia iskuja risteyksissä, kun pyörätien asfaltissa on kunnon korotukset.
Selkäreppuhan on hyvä ratkaisu. Mutta onko muuta, sellaista josta sais kameran hieman helpommalla esiin.
Niin ja kuinka jalustan kärräys onnistuu parhaiten. Pakkarilla tulee takaylitystä sen verran, että pitäs jo olla punanen lippu:)
Pyörällä sais kuljetettua mukana myös melkoisen hyvää repertuaaria objektiivejakin. Esimerkiksi Runko + 150-600 zoom, 35mm "laajakulma", 100mm makro ja ehkä jopa 15-85mm zoom. Ja vielä 2 salamaa, jos opin niillä kuvaamaan (sais vastavaloon lähikuvia).
Repussa en noita haluais kantaa kävellen yhtään pidempää lenkkiä, enkä pyöräillenkään.
Selkäreppuhan on hyvä ratkaisu. Mutta onko muuta, sellaista josta sais kameran hieman helpommalla esiin.
Niin ja kuinka jalustan kärräys onnistuu parhaiten. Pakkarilla tulee takaylitystä sen verran, että pitäs jo olla punanen lippu:)
Pyörällä sais kuljetettua mukana myös melkoisen hyvää repertuaaria objektiivejakin. Esimerkiksi Runko + 150-600 zoom, 35mm "laajakulma", 100mm makro ja ehkä jopa 15-85mm zoom. Ja vielä 2 salamaa, jos opin niillä kuvaamaan (sais vastavaloon lähikuvia).
Repussa en noita haluais kantaa kävellen yhtään pidempää lenkkiä, enkä pyöräillenkään.
Viimeksi muokannut Jovala, Joulu 30, 2015 12 : 37. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Satunnainen kuvailija. Järki järkeistää käyttäytymistäni kuin lobbari.
Negatiiveista positiiveja: VMP Värillisen Maskin Poistaja.
Negatiiveista positiiveja: VMP Värillisen Maskin Poistaja.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Pyörällä liikkuessa ainakin minulle tulee ongelmaksi jalustan kuljetus.
Jesse Kyytinen
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
-
"oksajalka" ja siinä kuula on helposti mukana vaikka pyörän rungossa kiinniJKyytinen kirjoitti:Pyörällä liikkuessa ainakin minulle tulee ongelmaksi jalustan kuljetus.
Edit: itsellä tälläinen https://goo.gl/azEI18 ja siihen kiinnitän kuulan
-
- Viesti:
http://g04.a.alicdn.com/kf/HTB1x0plIXXX ... 40x640.jpgJKyytinen kirjoitti:Pyörällä liikkuessa ainakin minulle tulee ongelmaksi jalustan kuljetus.
-
Tämän ketjun tarkoitus on käsitykseni mukaan TÄYDELLISEN KAMERASETIN kokoaminen, eikä mitkään hienhajuiset tarinat luonnonvalokuvauksen käytännön vaikeuksista! Täydellinen kamerasetti voi antaa jopa niin vahvan Onnellisuuden Olotilan, ettei maastoon tarvitse lähteä lainkaan itseään rääkkäämään. :)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
-
- Viesti:
Tuo on se_minun_setti. Vähän niinkuin joku kysyisi parasta naistenkaatosettiä. Joillekin ilmeisesti riittää setiksi paketti premiumskordareita yöpöydän laatikossa. Riittäväthän ne toki tuomaan sen "omin käsin onnen tunteen" , eikä tarvi lähteä pois kotoa.. :DJa vielä kertaalleen mainittakoon että vähän kevyempimuotoinen ketju tämä. Ei ny ihan mikään spege-ketju mut kuitenkin chilpakka. Ehdotuksia kaivataan mikä olis "just se sun setti" ja miks. Ihan vaan huviksi ja paskanjauhamiseksi.
-
Joo-o. Loxia 35 tuli taloon ja vaikuttaa kyllä todella hyvältä. Äkkiseltään testattuna tarkennustatsi on aika kepee, mut todella miellyttävä. Nyt sitten onkin tavarat myynnissä ja tähtäin Leicassa. Jos jollain sattuu nurkissa sellainen pyörimään, niin saa laittaa viestiä.
Kuvan nappaan setistä sitten kyllä kun on saanut sen valmiiksi. Sitten varmaan teenkin sen nomadin ehdottaman sinetöinnin ja vaihdan harrastusta.
Kuvan nappaan setistä sitten kyllä kun on saanut sen valmiiksi. Sitten varmaan teenkin sen nomadin ehdottaman sinetöinnin ja vaihdan harrastusta.
Showreel:
https://vimeo.com/814152881
https://vimeo.com/814152881
-
- Viesti:
Vielä joudun hieman päälle vuoden odottamaan, että auton rattiin pääsen...nomad kirjoitti:En viitsi yöreissuja pyörällä muutenkaan tehdä.JKyytinen kirjoitti:Pyörällä liikkuessa ainakin minulle tulee ongelmaksi jalustan kuljetus.
Jesse Kyytinen
-
Näistä seteistä puheenollen, olen huomannut olevani keräilijä.
Täyskärin kanssa käytössä on ollut ainakin seuraavanlaisia settinä pidettäviä kombinaatioita.
* 24-70mm ja 50mm tai 85mm (ihmiskuvaussetti)
* 24-70mm, 50mm ja 70-200mm (kun ei tiedä mitä tulee vastaan)
* 24-70mm ja 300mm (maisemaa ja teleilyä)
* 14-24mm, 24-70mm (allround maisemasetti)
* 20mm, 28mm, 50mm ja 85mm (primet)
* Coolpix A ja täyskäri 50 tai 85 millisellä (katukuvaussetti)
Vastikään sain valmiiksi m43 settini.
* 12mm, 25mm ja 45mm (tuota jaksaa vielä kuljetella)
Just enempää kuin 3 objektiivia en viitsi mukananani kuljetella. Kyse ei ole yksin painosta. Olen nimittäin huomannut, että jos kamaa on liikaa kyydissä, niin touhu menee kuvaamisen sijaan objektiivin vaihtamiseksi.
Tuon m43 systeemin kanssa pitää tuumia, että josko laittaisi keväällä jonkinmoisen zoomin. Nyt synkkänä vuodenaikana zoomi ei ole kuitenkaan houkutellet sillä jopa f/2.8 on pimeä lillerikennon kanssa.
Täyskärin kanssa käytössä on ollut ainakin seuraavanlaisia settinä pidettäviä kombinaatioita.
Just enempää kuin 3 objektiivia en viitsi mukananani kuljetella. Kyse ei ole yksin painosta. Olen nimittäin huomannut, että jos kamaa on liikaa kyydissä, niin touhu menee kuvaamisen sijaan objektiivin vaihtamiseksi.
Tuon m43 systeemin kanssa pitää tuumia, että josko laittaisi keväällä jonkinmoisen zoomin. Nyt synkkänä vuodenaikana zoomi ei ole kuitenkaan houkutellet sillä jopa f/2.8 on pimeä lillerikennon kanssa.
-
- Viesti:
Osuit naulankantaan ;)nomad kirjoitti: Just enempää kuin 3 objektiivia en viitsi mukananani kuljetella. Kyse ei ole yksin painosta. Olen nimittäin huomannut, että jos kamaa on liikaa kyydissä, niin touhu menee kuvaamisen sijaan objektiivin vaihtamiseksi.
Itsellä on yleensä 1+1,1+2, 2+2 tai 2+3 matkassa. Elikkä maksimissaan yksi irto matkassa.Silloin kun kaks runkoa matkassa niin useimmiten toinen niistä on M3. Järkkärin valinta riippuu kohteesta(6D/7DII/70D).
6D:n kans matkassa oleva objektiivi vaihtelee eniten. Seiskassa se on tele(linnut) ja 70D:ssä pitkä makro(päiväperhoset)
-
jalusta menee helposti keskitangon alla tai päällä mustekaloilla kiinnitettynä. reppuun en mielelläni jalustaa kiinnitä koska painopiste menee niin kauas taakse.JKyytinen kirjoitti:Pyörällä liikkuessa ainakin minulle tulee ongelmaksi jalustan kuljetus.
Gold member of Sigma 14mm f/1.8 & 100-300mm f/4 fun club.
-
Rakas Heli, sinä et tunnu ymmärtävän KAMERAHARRASTAJAN SIELUNMAISEMAA. Kameraharrastajalle tärkeintä on tietoisuus siitä, että hallussa on täydellinen kamerasetti, jolla HALUTESSAAN voi työntää kovan luun kenen tahansa valokuvausharrastajan kurkkuun.Hel_NiS kirjoitti:Tuo on se_minun_setti. Vähän niinkuin joku kysyisi parasta naistenkaatosettiä. Joillekin ilmeisesti riittää setiksi paketti premiumskordareita yöpöydän laatikossa. Riittäväthän ne toki tuomaan sen "omin käsin onnen tunteen" , eikä tarvi lähteä pois kotoa.. :DJa vielä kertaalleen mainittakoon että vähän kevyempimuotoinen ketju tämä. Ei ny ihan mikään spege-ketju mut kuitenkin chilpakka. Ehdotuksia kaivataan mikä olis "just se sun setti" ja miks. Ihan vaan huviksi ja paskanjauhamiseksi.
Kamerasettini on tosin nyt niin täydellinen, että voisi tosiaan olla viisainta sinetöidä se suosiolla, ettei sinne pääse ilmestymään vahingossa esimerkiksi se nomadin mainostama 300/4 PeFFalinssi. Näin perämetsieni uhanalainen liito-oravakantakin saattaisi vielä pelastua liiskaantumiselta monitoimikoneen ketjupyörien alle! 😉
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
-
- Viesti:
Minulla on myöskin pähkäiltynä reissukohtaiset setit.nomad kirjoitti:Näistä seteistä puheenollen, olen huomannut olevani keräilijä.
Minun muistilista:
M3 11-22, 70D 150/2.8, perhoset(kesä)
M3 11-22, 70D 100-400,(6D 100),maisemat(päivä), patikointi, käärmeet, perhoset/linnut(syksy/kevät)
M3 11-22, 7DII 400,(6D 100),linnut( kevät), nisäkkäät
M3 11-22,6D 24-70/70-200 ulkotapahtumat, sisätapahtumat
6D(/70D) 20/(24-70/70-200,400), revontulet, maisemat(yö), maisemat(ilta), taivaan kohteet
suluissa oleva repussa tai jää kotiin jos tarkka kohde tiedossa
M3 11-22/55-200/50 kevyt huomiota herättämätön kaupunkisetti
Samy 8 ja 65/2.8 makro niin harvoin matkassa ettei niitä ole perusteltua laittaa mihinkään noihin. Viimeisin muutos on,että 20/1.4 syrjäytti 16-35/2.8 .Pitää miettiä onko sille enään käyttöä ollenkaan.