70-200 2.8

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
naama3

70-200 2.8

Viesti Kirjoittaja naama3 »

Eli tuommoinen linssi olisi hankinnassa. Mutta kun ei osaa päättää, eli hyvät neuvot olisivat kalliit. Eli vaihtoehdot olisivat sigma, tamron ja vakaajaton canon. Runkona on 7d. Sigmaan olen hieman ollut tässä kallellaan ja syyhän on hinta;). Mutta jos laittaa sen n.500€ lisää, niin mitä sillä saa lisää? vai saako? Kuvailen pääasiassa kaikkenlaista nopeasti liikkuvaa esim. lätkää, rallia sekä nopeita koiria. Kiitollinen olisin jos jollakin olisi vinkkiä/kokemusta heittää noista.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
tonskulus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Canonin malleissa on parhaiten ja nopeiten toimiva tarkennus, eli jos äksöniä kuvaat niin se (vakaajaton EF 70-200 2.8L) olisi varmin valinta. Kuvanvakaajaakaan ei juuri tarvitse jos liikkuvia kohteita kuvailee.
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
habannaama

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Olen omistanut Sigman (se vanhempi versio) ja Canonin vanhemman vakaajattoman version.
Itseasiassa Sigman vanhus on yllättävän kova sana vielä tänäkin päivänä, eikä sen kanssa metsään mene, jos siihen päätyy, mutta...

Jos urheilua kuvaat, niin Canonin tarkennusnopeus on parempi ja se mistä henk.koht. Canon myös vie Sigmaa on sävy-/kontrastitoisto.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

habannaama kirjoitti:Olen omistanut Sigman (se vanhempi versio)
Minä taas olen hetkenaikaa omistanut Sigman uudemman HSM & OS version. Se ei ollut mitenkään hyvä. Tämä siis Nikonin näkökulmasta katsottuna.

Ensinnäkin Sigman AF on hieman kuminauhavetoinen ja vakaaja erikoinen klonksu. Kyllä tuo ihan toimii, mutta jotenkin hitaan oloinen on. En kehuisi CaNikonin omien tuotteiden veroiseksi.

Suurin ongelma Sigman 70-200 millisessä on, että täydellä aukolla piirto on heikohkoa ja kontrasti varsin utuinen. Objektiivi on himmennettynä terävä, mutta miksi kantaa tuommoista f/2.8 möhköä mukana kun on olemassa kevyitä ja täydeltä aukolta teräviä f/4 70-200 millisiä.

Kannattaa myös huomata, ettei Sigman pisin polttoväli ole 200mm, vaan enemmänkin 180mm. Tästä on aika paljon dokumenttiakin. Lisäksi ainakin Nikonin 70-200mm/4 tarkentuu paljon lähemmäksi, mikä tekee siitä monikäyttöisemmän.

Sigmassa ei ole sääsuojausta.

Kokonaisuutena 70-200mm HSM OS ei ole likimainkaan Sigman tuotteiden parhaimmistoa.
PAP

Viesti Kirjoittaja PAP »

jyrbba
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jyrbba »

Mä kannoin 1,5kk keikoilla mukana Canon 70-200/2.8 II ja Tamronin 70-200 2.8 VC:tä. Canonissa ihan himpun parempi tarkennus (hääkuvauksia ja potretteja, en osaa urheilusta sanoa) sekä vähän jämäkämpi rakenne. Kuvanlaadullisesti Canonissa on myös vähän enemmän mikrokontrastia ja se näyttää ehkä vähän terävämmältä, kuitenkin Tamron tekee mun makuun huomattavasti miellyttävämpää jälkeä. Tamronin bokeh on parhaimmillaan kuin vanhoista primeistä (semmonen swirly), kuitenkin erittäin rauhallinen eikä siinä ole yhtään CA:ta. Ja Tamron myös kestää huomattavasti nätimmin vastavaloa, joka on itselleni ainakin tosi tärkeää. Tamron siis jäi reppuun, oon tosin sen jälkeen vaihtanut jo takasin Nikoneihin, mutta sielläkin on käytössä Tammy. En oikeastaan keksi siitä mitään pahaa sanottavaa.
http://www.fotomonza.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin