Väärä väriavaruus? Faceen pitäis olla sRGBtalonherra kirjoitti:Kuvaan yleensä raw:na.. Facebookkiin oon yleensä vain kuviani laitellu.. mutta nykyään (päivityksen jälkeen(windows10)) kuvanlaatu on huonontunut järjettömästi varsinkin tummaa yötaivasta käsittelevissä kuvissa, tulee kummaa laikkua kuviin ja palikoita.. Facebookhan ilmottaa että rawit eivät kelpaa eikä enää yli 4megan kuvat.. oon laiska muokkaamaan kuvia ja yleensä säädänkin vain valotusta mikäli tarvitsee ja sen teen picasalla tai canonin omalla ohjelmalla.. kuva näyttää koneella hyvältä vaa facessa aivan järettömän kauhealta.. ennen päivitystä ei ongelmaa ollut.. oisko nyt kuukauden päivät mennyt viduix nuo kuvat.. mistäköhän tää nykyinen muutos johtuu onko kokemusta?
Windows 10 kysymyksiä ja vastauksia.
-
- Viesti:
Re: kuvanlaatu huonontunu, johtuuko w 10:stä vai mistä..?
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
-
-
-
- Viesti:
Re: kuvanlaatu huonontunu, johtuuko w 10:stä vai mistä..?
Jos et käytä Windows10:n mukana tullutta paint-ohjelmaa tai muuta varusohjelmaa kuvien käsittelyyn, syy ei ole windows 10:ssä. Jos taas käytät, niin se olisi ennen kuulumatonta. Kenellekään muulle ne windowsin mukana tulleet ohjelmat eivät ole kelvanneet, ei ennen eikä jälkeen win10-päivityksen.talonherra kirjoitti:Kuvaan yleensä raw:na.. Facebookkiin oon yleensä vain kuviani laitellu.. mutta nykyään (päivityksen jälkeen(windows10)) kuvanlaatu on huonontunut järjettömästi
Muutos tuskin johtuu windowsista. Joku muu on muuttunut.
-
Käytän firefoxia.. Juu, kuva ei täydellinen ole, kuuta kuvailin n.300mm(ef 100-400mm 1versio) mutta ihan ok kummiskin, rawina ja jpg nä kun koneelta katsoo niin sävyt liukuvat tasaisesti, mutta muuttuvat fb ssä kamalaksi palikkamössöksi.. laatu kelpaa itelle, mutta siinä vaiheessa kun faceen yrittää ladata nii sittempä ei kelpaakkaa enään.. mystinen ongelma.. penkin ja koneen välissäkin on vikaa mutta ku vika pahenee koneen ja facen välillä =D
normi päivällä kuvattuja ja valoisampia kuvia face ei raiskaa yhtä pahasti.. näyttäisi tummilla sävyillä olevan ongelma.. ja yötaivas eritoten ainaki tässä itellä..
yleensäkkin olen laiska muokkaamaan kuvia, pyrin saamaan raakana kelpaavan.. korkeintaan valotusta ja rajausta muutan hieman, tosiaankin pelkästään Picasalla ja Canonin omalla ohjelmalla.
eli koneella RAW sta muunnetut kuvat näyttää ok. mutta vasta facessa palikoituvat. eli oisko face.. tiedä häntä.. jos aika tuo ilmi virheen :)
normi päivällä kuvattuja ja valoisampia kuvia face ei raiskaa yhtä pahasti.. näyttäisi tummilla sävyillä olevan ongelma.. ja yötaivas eritoten ainaki tässä itellä..
yleensäkkin olen laiska muokkaamaan kuvia, pyrin saamaan raakana kelpaavan.. korkeintaan valotusta ja rajausta muutan hieman, tosiaankin pelkästään Picasalla ja Canonin omalla ohjelmalla.
eli koneella RAW sta muunnetut kuvat näyttää ok. mutta vasta facessa palikoituvat. eli oisko face.. tiedä häntä.. jos aika tuo ilmi virheen :)
-
-
Facesta olen huomannut että jos tekee valmiiksi sen kokoisen kuvan mitä se yleisin (ei kokoruutu,ei niitä kukaan kokoruudulla taida ehtiä katsoa) koko on, ja säätää sen siinä koossa hyväksi, niin laatu säilyy aika hyvin. Mutta jos heittää kameran kennolta saatavassa koossa faceen, niin sekundaa tulee.emerik kirjoitti:Kuten tuossa jo on sanottu, niin facebook todennäköisesti pakkaa sen kuvan varsin agressiivisesti. Johtuu varmaan käyttäjämääristä ja myös siitä, että kuvat laitetaan alkuperäisessä koossa.
-
jep.. ihan siinä facen normikoossa olen laittanut.. mutta nyt huomannut että ankarasti face pakkaa tms.. Pistin teille Hassel ja Nanarek yv:nä vähän faktaa siitä kuvasta ja kuvan.. taitaa olla tää kyseinen kuva murheenkryyni joka korostuu =D ja olikohan kuvan pikselit tuolla picasassa ku ne sinne latasin nii tonnin luokkaa.. Mutta suuret kiitokset kummiskin Teille :)
-
Hey.
Pysykää W7 64bit. Tuki jatkuu pitkään. Ja olkaa sitte varovaisia tulevien päivitysten suhteen.
Suosittelen "Destroy Windows Spying"
http://dws.wzor.net/
-y-
Pysykää W7 64bit. Tuki jatkuu pitkään. Ja olkaa sitte varovaisia tulevien päivitysten suhteen.
Suosittelen "Destroy Windows Spying"
http://dws.wzor.net/
-y-
-
Siirretääs tämä oikeaan ketjuun.Rockford kirjoitti:Jahka saan tän Vista-koneen siirrettyä syrjään niin vois kyllä testailla jotain tollasta tähän. Esim. heittää C-levystä kopio SSD:lle ja yrittää ensin siivota jollain softalla (mihin en juuri usko) ja asentaa sitten uusksi jos ei auta.OskuK kirjoitti:Ei uusiksiasentaminen mitään ois? Ees kokeeksi? Sen uuden tulon jälkeen?
Puhtaasti asennettu Win10 käynnistyy mulla kylmästä noin 42 sekuntia. Kuva ilmestyy näyttöön vasta jossain 20 sekunnin tienoilla (BIOS:ista tuleva Asus-logo), POST jatkuu johonkin 30 sekunnin tienoille ja viimeiset 12 sekuntia Windows boottaa.määvaan kirjoitti:... nyt w10:iin päivitetty entinen w7 käynnistyy nipin napin alle 15 minuutissa. Kyseessä on siis todellinen käynnistys eikä mikään lepotila juksaus.
Määvalla on joko tosi antiikkinen rauta tai kone todella solmussa..
Piti ottaa ihan aikaa n. 20 sekkaa kylmäkäynnistys ja w10 käyttövalmis ja kone googlessa. Tämä tavan kiintiksellä.
Kannettavassa(ssd) alle 10 sekunnissa auki.
Käynnistysnopeus tietenkin riippuu mitä kaikkia ajureita koneenne lataa alussa+virustorjunta, jos on hitaan puoleinen.
-
- Viesti:
Minä ikäänkuin työkseni asentelen tietokoneille windowseja. Yhtään ei ole tullut vastaan tilannetta, jossa windows10 käynnistyisi hitaammin kuin windows7. Sekuntarilla en ole mitannut, mutta useimmiten 10 käynnistyy nopeammin kuin 7.
On kuitenkin huomattava, että eräät päivitykset vievät kovasti aikaa. Jos nyt asentaa windows 7:n, siihen tulee parisataa päivitystä. Muutamat päivitykset ilmoittavat, että päivitys on asennettu, mutta silti päivitysprosessit käyvät vielä tunnin pari, hitaassa koneessa kauemmin. Käytännössä windows 7:n asennukseen on varattava kaksi päivää, jotta kaikki päivitykset ehtivät tulla.
W10:ssä ei saa automaattista päivitystä pois päältä. Uusimpien päivitysten joukossa on pari isoa, joiden asennut hidastaa konetta aika kauan.
On kuitenkin huomattava, että eräät päivitykset vievät kovasti aikaa. Jos nyt asentaa windows 7:n, siihen tulee parisataa päivitystä. Muutamat päivitykset ilmoittavat, että päivitys on asennettu, mutta silti päivitysprosessit käyvät vielä tunnin pari, hitaassa koneessa kauemmin. Käytännössä windows 7:n asennukseen on varattava kaksi päivää, jotta kaikki päivitykset ehtivät tulla.
W10:ssä ei saa automaattista päivitystä pois päältä. Uusimpien päivitysten joukossa on pari isoa, joiden asennut hidastaa konetta aika kauan.
-
On vaan aika hankala mitata käynnistysnopeutta kun win 8 & win 10 GUI on käytössä vaikka työasema käynnistelee prosesseja taustalla. Win7 taas on loggaantumisen jälkeen paljon valmiinpi. Samassa koneessa ja ns puhdas asennus. Win8 ja win10 tuntuu nopeammalta mutta ovat oikeasti hitaampia.adapteri kirjoitti:Minä ikäänkuin työkseni asentelen tietokoneille windowseja. Yhtään ei ole tullut vastaan tilannetta, jossa windows10 käynnistyisi hitaammin kuin windows7. Sekuntarilla en ole mitannut, mutta useimmiten 10 käynnistyy nopeammin kuin 7.
Digitaalinen kuvanmuodotusväline
-
Jos työksesi niitä asentelet, niin oisko Enterprise kyseessä. Ei MS voi rehellisen-tuotannon ihmisiä kiusata. Mut sitten taas toisaalta jos sanot, että 10:ssä päivitykset tulee forcella, niin sanon, että PRO:ssa ja yritys-versiossa niihin voi vaikuttaa. ELI puhut vain siitä kirotusta HOME-versiosta.adapteri kirjoitti:Minä ikäänkuin työkseni asentelen tietokoneille windowseja. Yhtään ei ole tullut vastaan tilannetta, jossa windows10 käynnistyisi hitaammin kuin windows7. Sekuntarilla en ole mitannut, mutta useimmiten 10 käynnistyy nopeammin kuin 7.
-y-
-
Asiaa. W10 sucks. Tulevaisuus on kuulkaas kuva-alalla ux-gimp-akselilla.panman kirjoitti:On vaan aika hankala mitata käynnistysnopeutta kun win 8 & win 10 GUI on käytössä vaikka työasema käynnistelee prosesseja taustalla. Win7 taas on loggaantumisen jälkeen paljon valmiinpi. Samassa koneessa ja ns puhdas asennus. Win8 ja win10 tuntuu nopeammalta mutta ovat oikeasti hitaampia.adapteri kirjoitti:Minä ikäänkuin työkseni asentelen tietokoneille windowseja. Yhtään ei ole tullut vastaan tilannetta, jossa windows10 käynnistyisi hitaammin kuin windows7. Sekuntarilla en ole mitannut, mutta useimmiten 10 käynnistyy nopeammin kuin 7.
-y-
-
Tai pysykää w7-64b. Ollaan murroksessa. Oikeesti. : Dmercury kirjoitti:Asiaa. W10 sucks. Tulevaisuus on kuulkaas kuva-alalla ux-gimp-akselilla.panman kirjoitti:On vaan aika hankala mitata käynnistysnopeutta kun win 8 & win 10 GUI on käytössä vaikka työasema käynnistelee prosesseja taustalla. Win7 taas on loggaantumisen jälkeen paljon valmiinpi. Samassa koneessa ja ns puhdas asennus. Win8 ja win10 tuntuu nopeammalta mutta ovat oikeasti hitaampia.adapteri kirjoitti:Minä ikäänkuin työkseni asentelen tietokoneille windowseja. Yhtään ei ole tullut vastaan tilannetta, jossa windows10 käynnistyisi hitaammin kuin windows7. Sekuntarilla en ole mitannut, mutta useimmiten 10 käynnistyy nopeammin kuin 7.
-y-
-y-
-
- Viesti:
Saa kun ostaa Pro-version: http://www.tenforums.com/tutorials/8013 ... -10-a.htmladapteri kirjoitti:W10:ssä ei saa automaattista päivitystä pois päältä.
EDIT: Olikin tuossa ylhäällä jo mainittu, mutta olkoon nyt tässäkin kun laitoin linkin ohjeisiin. :-)
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
- Viesti:
Ehkä 70-80% on home-versioita. Asiakkaani ovat 95%:sti yrityksiä, mutta asennukseen tulevat koneet ovat halpamalleja. Pro-versioiden käyttäjät eivät niin paljon sotke koneitaan.mercury kirjoitti:Jos työksesi niitä asentelet, niin oisko Enterprise kyseessä. Ei MS voi rehellisen-tuotannon ihmisiä kiusata. Mut sitten taas toisaalta jos sanot, että 10:ssä päivitykset tulee forcella, niin sanon, että PRO:ssa ja yritys-versiossa niihin voi vaikuttaa. ELI puhut vain siitä kirotusta HOME-versiosta.adapteri kirjoitti:Minä ikäänkuin työkseni asentelen tietokoneille windowseja. Yhtään ei ole tullut vastaan tilannetta, jossa windows10 käynnistyisi hitaammin kuin windows7. Sekuntarilla en ole mitannut, mutta useimmiten 10 käynnistyy nopeammin kuin 7.
-y-
Tällä hetkellä kyllä enemmän työllistää päivitysten peruutukset. Menneellä viikolla oli vain yksi 7pro->10, mutta viisi 10:stä takaisin seiskaan. Asiakkaat eivät löydä itse, mistä palautus tehdään, osa ei uskalla ja osa ei halua käyttää aikaansa.
Paluu 10:stä seiskaan johtuu usein siitä, ettei mitään löydy. Muutamilla on joku ohjelma, joka ei toimi (tai eivät osaa käyttää).
Jotkut ovat kuitenkin ihan tyytyväisiä kymppiin. Minulle se kelpaa ihan hyvin dc-netin seuraamiseen. Myös dilbertin voi päivittäin lukea sillä.