Maffer kirjoitti:Kyllähän toi kolmoskuva on itelle ykkönen. Ikään kuin malli uinuisi puiden seassa seassa - metsänhaltia. Enää puuttuu suipot pitkät korvat :)
Kiitos kommentista! Tykkään myös itse tosta kolmosesta. Hiuksia olisi voinut asetella vähän paremmin mutta oon ihan tyytyväinen näinkin :)
Rockford kirjoitti:Todella hieno sarja. Kuvan #116 uhka ja #117 sadunomaisuus toimii mulle parhaiten. #118 ja #119 taas jättää vähän kylmän tunnelman, vaikka kuvat on valoisia ja lämminsävyisiä noihin aiempiin verrattuna. Liekö sitten enemmän mallin ilmeistä kiinni, toki ihonväri vetää näissä aika paljon magentaan ja viileään myös (mikä on varmaan ihan harkittua). Eli siinä mielessä hyvin onnistuneita nämä kaksi viimeistäkin että näitä alkaa pohtimaan enemmän.
Kiitos palautteesta! Mukava erityisesti kuulla että #116 toimii kuten ajattelinkin :)
moonshine kirjoitti:Maffer kirjoitti:Kyllähän toi kolmoskuva on itelle ykkönen. Ikään kuin malli uinuisi puiden seassa seassa - metsänhaltia. Enää puuttuu suipot pitkät korvat :)
+1. Itteä kyllä mallin ylidramaattisuus ärsyttää (toistuvassa sarjassa). Menee jo herjan puolelle.
Mutta kaippa ohjaaja-täti tietää paremmin kuin anonyymi nettitrolli.
Kiitos kommentista! Se mitä olen itse tämän tyylilajin kuvia kahtellut niin tapana tuntuu olevan juuri tuo mainitsemasi ylidramaattisuus. Mun mielestä se toimii näissä ihan kivasti jos vaihtoehtona olisi tavallisempi, neutraalimpi meininki. Osaisitko heittää ideaa mihin suuntaan mallin elekieltä olisi kannattanut ohjata osassa kuvia?
alsalus kirjoitti:Hienosti toteutettu dramaattinen ja "kohtalokas" sarja. Mallin poseeraus ja ympäristö toimivat hienosti. Tämmösessä setissä ylidramaattisuus on pelkkää plussaa, kun valon ja uneliaisuuden yhdistelmä piirtyvät niin selkeiksi kuviksi. Kasvojen luusto ja iho näyttävät erinomaisilta.
Tässä malli myös tuntuu olevan hyvin vaikeasti lähestyttävä, ikään kuin hän ei antaisi oikein mitään itsestään, vaan pose olisi puhdas rooli. Siinä mielessä tässä on mainoskuvamaisuuttakin.
Plussaa myös käsittelystä ja valotuksesta. Optiikka tukee oivallisesti kuvan sanomaa. Hyvä setti.
Kiitos paljon! Mulla on yleensä tapana aika paljon jutella mallien kanssa jostain ihan kuvaukseen liittymättömistä asioista, mutta tässä ei siihen oikein ollu mahdollisuutta. Ohjasin vaan suurpiirteisesti valon suunnan mukaan ja malli "tanssi" kameran edessä aiemmin sovittujen ohjeiden mukaisesti.
TiRy kirjoitti:#115, #116, #117:
Miten hemmetissä taiot noista vihreistä sävyistä noin älyttömän hienoja? Olen ennenkin pistänyt tämän merkille kuvissasi. Nuo sävyt on niin maanläheisiä, että jo se tekee näistä kuvista parempia kuin suuremman osan samankaltaisessa miljöössä otetut kuvat. Jos millään raskit tässä tai YV:llä aukaista käsittelysi saloja tähän liittyen, niin olisin äärettömän kiitollinen. Ei nuo värit/sävyt suoraan kamerasta voi olla, tai muuten lähden siihen samaan kauppaan.
Nöyrät kiitokset kehuista! Käytän värien miettimiseen kyllä melko paljon aikaa ja hienoa että ei ole mennyt hukkaan :)
Mulla ei ole mitään erityistä kikkaa värien säätämiseen vaan aina mennään fiilispohjalta.
Muutenkin nämä uudet kuvat on loistavia. Onneksi on olemassa kuvaajia, jotka tällaisiin pystyvät, niin pysyy hyvien kuvaajien arvostus tallella tässä kännykkäkamerakuvamaailmassa. Tämä pistää miettimään myös omaa keskinkertaisuutta ja sitä, että ehkä tämä vielä joskus tästä.
Kiva kuulla että joku ajattelee mun tekemistä kuvista noin :)
Tässä tulee selattua aika paljon muiden kuvaajien kuvia netistä ja monessa paikassa vastaan tulee niin huikeaa jälkeä että välillä tekee mieli myydä kamat ja keksiä joku uusi harrastus. Sitä jotenkin tuijottaa aina kaikkia omia juttuja niin kriittisesti ja itseä tulee verrattua aivan liikaa muihin. Tämä tosin taitaa olla sama kaikilla kuvaajilla riippumatta siitä kuinka kauan ja intensiivisesti kameraa on pitänyt kädessä.
Tämä kuitenkin motivoi paljon! :)