Canon 40mm / 2.8 STM pancake
-
Canon 40mm / 2.8 STM pancake
Tästä ei löytynyt äkkiseltään juurikaan kommentteja. Millainen tuo on, ennenkaikkea af nopeus.
Olisi mukavan kevyt kakkula
Olisi mukavan kevyt kakkula
Digitaalinen kuvanmuodotusväline
-
Minusta se on erittäin hyvä optiikka. En sanoisi sitä tavallista EF-optiikka nopeammaksi mutta sehän riippuu EF:n mallista. Tosin nopeuseroa voi löytyä esim. videoinnissa.
Ainakin EOS 6D:n nokalla erittäin hyvä.
Paradoksaalista on, että siitä olisi kokohyötyä kaikkein eniten jossain uudessa, hyvin pienikokoisessa Canonin DSRL-mallissa.
Käytin sitä myös vanhan 1D Mark II kanssa, mutta yhdistelmä ei aina osannut tarkentaa oikein. En tiedä syytä. Kuvalaatu oli niin hyvä kun siitä rungosta irti saa.
Olen samaa mieltä tämän testin kanssa:
http://www.photozone.de/canon_eos_ff/75 ... ff?start=1
Ainakin EOS 6D:n nokalla erittäin hyvä.
Paradoksaalista on, että siitä olisi kokohyötyä kaikkein eniten jossain uudessa, hyvin pienikokoisessa Canonin DSRL-mallissa.
Käytin sitä myös vanhan 1D Mark II kanssa, mutta yhdistelmä ei aina osannut tarkentaa oikein. En tiedä syytä. Kuvalaatu oli niin hyvä kun siitä rungosta irti saa.
Less Is More
-
-
Se mitä ymmärrän noista eri testeistä, niin kakkula on melkoisen laadukas ja varsin edullinen. Tuollahan saa tehtyä FF-rungosta pokkarin. No meni tilaukseen ja katsotaan mitä saa aikaiseksi.Tapiol2003 kirjoitti:Mitäs merkitystä sillä on?
...
Eikähän sieltä löydy ihan oikeaa lasiakin... ;)
Tuossa on nyt vielä cashbackiä 30,- edestä.
-
Niin. Kolmikertaisella hinnalla.
40nen ei häviä uudelle 35lle piirrossa.
Tietysti se häviää valovoimassa ja erityisesti kuvanvakaajan osalta. Minäkin olen monen kymmenen vuoden aikana tykästynyt juuri kolmevitoseen - erityisesti Leicassa. m Mutta silti olen sitä miletä, etteivät nämä vaihtoehtoja ole mutta molempi parempi kylläkin. Joskus on erittäin hyvä asia, että optiikka on pienikokoinen.
40nen ei häviä uudelle 35lle piirrossa.
Tietysti se häviää valovoimassa ja erityisesti kuvanvakaajan osalta. Minäkin olen monen kymmenen vuoden aikana tykästynyt juuri kolmevitoseen - erityisesti Leicassa. m Mutta silti olen sitä miletä, etteivät nämä vaihtoehtoja ole mutta molempi parempi kylläkin. Joskus on erittäin hyvä asia, että optiikka on pienikokoinen.
Less Is More
-
murmelt kirjoitti:Mieluummin 35mm f2 IS. Makuasia, mutta jotenkin 35mm kuvakulma vaan on parempi kuin 40mm.
Minustakin 35mm on parempi 1.6/1.5/1 cropeilla ainakin et nämähän tehty 1.6 cropille siis otsikon objektiivi vai olenko väärsässä? mutta 35mm kait toimii kinokoossakin.(myös 1.3 cropilla joka minusta kaikkein aikojen hankalin croppi jos haluaisi kiinteistä setin)
-
Jos laajempi on parempi, niin eikös 30 mm olisi vielä parempi? Niin joo, ja plussat täältäkin 40 mm pienille ulkomitoille. Minusta hintansa väärtti putki, jos vaan jaksaa odotella niitä satasen kieppeillä liikkuvia myyntitarkoituksia.murmelt kirjoitti:Mieluummin 35mm f2 IS. Makuasia, mutta jotenkin 35mm kuvakulma vaan on parempi kuin 40mm.
Smith & Wesson: the original point-and-shoot interface
-
Kuvan tuossakin testissä sanotaan, objektiivissa on ikävä focus shift. Sen välttämiseen en keksi muuta keinoa kuin käyttää isointa aukkoa. Muutenhan tuo tarkentaa yhtä lähelle kuin Sigman 35mm Art ja on kevyt kuten Canonin 50 mm f 1.4, missä oli syytä hankkia se edellisten lisäksi. Lisäksi optinen laatu on kaikissa kutakuinkin sama n f4 aukon tienoissa. AF on mielestäni nopea.Tapiol2003 kirjoitti:
-
Käytännön kuvauksessa tuota focus shiftiä ei hirveästi huomaa terävyysalueen laajenemisen takia, testin kuvissakin numerot 23 ja 20 on riittävän tarkkoja aukosta riippumatta. Enemmän taitaa olla vaikutusta rungon tarkennusominaisuuksilla.B Aron kirjoitti:Kuvan tuossakin testissä sanotaan, objektiivissa on ikävä focus shift. Sen välttämiseen en keksi muuta keinoa kuin käyttää isointa aukkoa. Muutenhan tuo tarkentaa yhtä lähelle kuin Sigman 35mm Art ja on kevyt kuten Canonin 50 mm f 1.4, missä oli syytä hankkia se edellisten lisäksi. Lisäksi optinen laatu on kaikissa kutakuinkin sama n f4 aukon tienoissa. AF on mielestäni nopea.Tapiol2003 kirjoitti:
-
On EF eli voi käyttää täyskennoisessa tai cropissa. Kakkula tuli ja ensivaikutelmat ovat hyvät. Tulee käyttöön kun tarvitaan "pikku" kameraa.JPQ kirjoitti:Minustakin 35mm on parempi 1.6/1.5/1 cropeilla ainakin et nämähän tehty 1.6 cropille siis otsikon objektiivi vai olenko väärsässä?