Tamron 24-70 f/2.8 Di VC USD

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
elmar

Viesti Kirjoittaja elmar »

PekkaSav kirjoitti:Mulla on tuossa kolme uutta Sigmaa, eikä yhdenkään tarkennuksessa ole sanomista.
Riippuu mitä ja miten kuvaa, navetan seinään ja kissaan pöydällä osuu varmaan Sigmallakin?
PekkaSav kirjoitti:Eikö oikea verrokki olisi Canon 180/3.5? Vai paljastuisiko, että 100 millinen on hieman helpompi ja halvempi valmistaa, kuin tuplasti pidempi, yhtä valovoimainen macro...
Kuten sanoin, Sigma 180/2.8 OS on skarppi makro mutta OS on huono uuteen hybridi-IS:ään verrattuna. Sigman AF:kään ei ole yhtä varma ja käytännön kuvanlaadussa ei ole kuin makueroja. Lisäksi kyseinen Sigma ei pelitä A6000:lla lainkaan, vakaaja vatkaa ja kolisee kuin olisi rikki, EF:t taas toimii adapterilla Sonyssa moitteetta. Kiva jos Sigma vörkkii paremmin Nikoneissa.

Pitääkö mun kertoa jonkun toisen mielipide omana kokemuksena että Sigma toimii 7D:ssä paremmin kuin Canon? No ei varmasti toimi.
Sakke_K kirjoitti:...tämä veuhkaaminen tekniikasta on välillä kyllä kuin krapulapäivää viettävän lukiolaisen esitelmöintiä lääketieteestä.
Mulla on ollut harvinainen mahdollisuus kokeilla livenä lähes kaikkia mielenkiintoisimpia uusia laseja ja runkoja. Eipä tarvitse päteä netissä paasaamassa mikä on hasselbladin/dxo:n mittaamana "hyvä" vaan voi tyynesti kertoa oman kokemuksen asiasta. Muutamaa ok Sigmaa olen toki räplännyt, suurinosa ei kuitenkaan kiinnosta edes kokeilun vertaa.

Täältä on valitettavasti lähtenyt kaikki ne joilla on laajempi käsitys kuvaamisesta ja jotain oivaltavaa sanomista lapsellisen v*ttuilun ja ikuisen speksi-jankkaamisen sijaan. Yhteisö joka ei ota/hyväksy rohkeasti eri lähestymiskulmia aiheeseen, ei ole mistään kotoisin. DC.net on rivien välissäkin pelkkää dxo:ta. Olkoon.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
PekkaSav

Viesti Kirjoittaja PekkaSav »

elmar kirjoitti: Riippuu mitä ja miten kuvaa, navetan seinään ja kissaan pöydällä osuu varmaan Sigmallakin?
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
elmar kirjoitti:Kuten sanoin, Sigma 180/2.8 OS on skarppi makro mutta OS on huono uuteen hybridi-IS:ään verrattuna. Sigman AF:kään ei ole yhtä varma ja käytännön kuvanlaadussa ei ole kuin makueroja. Lisäksi kyseinen Sigma ei pelitä A6000:lla lainkaan, vakaaja vatkaa ja kolisee kuin olisi rikki, EF:t taas toimii adapterilla Sonyssa moitteetta. Kiva jos Sigma vörkkii paremmin Nikoneissa.
Jep jep. Laita siihen Canoniisi tuplari kiinni, niin ollaan samalla polttovälialueella. Vertaillaan sitten epäterävän alueen piirtoa ja kuvanlaatua täydellä aukolla. Adapterin kanssahan näitä tarkennuksia ja vakaajia kuuluukin vertailla..... :D

elmar kirjoitti:Täältä on valitettavasti lähtenyt kaikki ne joilla on laajempi käsitys kuvaamisesta ja jotain oivaltavaa sanomista lapsellisen v*ttuilun ja ikuisen speksi-jankkaamisen sijaan. Yhteisö joka ei ota/hyväksy rohkeasti eri lähestymiskulmia aiheeseen, ei ole mistään kotoisin. DC.net on rivien välissäkin pelkkää dxo:ta. Olkoon.
Hyvä, että jaksat käydä täällä **tuilemassa ja kehumassa itseäsi rivien väleissä. :)
elmar

Viesti Kirjoittaja elmar »

PekkaSav kirjoitti:Vertaillaan sitten epäterävän alueen piirtoa ja kuvanlaatua täydellä aukolla.
Ei tarvitse. Jo nettikuvista näkee että sun Nikonit, Sigmat ja osaaminen ovat ylivoimaisia :

Kuva

Hyvät kesät (ja toivottavasti parempia kuvia).

...
Matti_JH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Tästähän kehkeytyi hauska ketju.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

No, millainen se otsikon Tamron on?

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
PekkaSav

Viesti Kirjoittaja PekkaSav »

elmar kirjoitti: Ei tarvitse. Jo nettikuvista näkee että sun Nikonit, Sigmat ja osaaminen ovat ylivoimaisia :
Macro, telejatke, korkea ISO ja reilu croppi. :)

elmar kirjoitti:Hyvät kesät (ja toivottavasti parempia kuvia).

...
Sitä samaa. :)
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

Sakke_K kirjoitti: En tiedä mitkä ovat motiivisi, mutta anna palaa vain, kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
Ja Sigman kehumista vasta mahtuukin. Kehu estoitta. Mekaaninen laatu on oikeasti täyttä P*SKAA, mutta ei anneta tosiasioiden haitata mielikuvaa!

..
KumiMummo

Viesti Kirjoittaja KumiMummo »

Pojjjaathan on päässyt kaivamaan kunnon poterot sinne hiekkalaatikolle, mistä nyt nakellaan toisia kävyillä :D

Jatkakaa!
eetu1978

Viesti Kirjoittaja eetu1978 »

OskuK kirjoitti:No, millainen se otsikon Tamron on?
Ei kai se nyt niin oleellista tässä ollut :D
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

elmar kirjoitti: Täältä on valitettavasti lähtenyt kaikki ne joilla on laajempi käsitys kuvaamisesta ja jotain oivaltavaa sanomista lapsellisen v*ttuilun ja ikuisen speksi-jankkaamisen sijaan. Yhteisö joka ei ota/hyväksy rohkeasti eri lähestymiskulmia aiheeseen, ei ole mistään kotoisin. DC.net on rivien välissäkin pelkkää dxo:ta. Olkoon.
Aika turhaa laajentamista, jos kysytään onko objektiivi A parempi tai huonompi kuin B, se on kyllä ihan simppeli kysymys joka selviää ilman laajempaa käsitystä kuvaamisesta.
--------
Aves!
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

OskuK kirjoitti:No, millainen se otsikon Tamron on?
Sehän todettiin heti ensimmäisessä viestissä, tonttu :-)
--------
Aves!
lettunen

Viesti Kirjoittaja lettunen »

Kokeilin tätä 5d mark 3:seen, mutta tulee 25-35 aluella mustat nurkat,kuuluuko asiaan vaiko onko jotain vialla?
lettunen

...siis tarkoitin 24-35 alueella.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Onko vastavalosuoja kiinni oikein? Eli saattaa olla 90 astetta väärin.
lettunen

Kiitos Maffer,ei tullut pieneen mieleenkään.. Ihan kohtuu kuvia muuten syntyy tolla yhdistelmällä.
Force75
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Force75 »

Vinkkinä täällä mun vanha Tamukka jossa jälellä 4,5v takuuta. Ei vaan sopinu meikälle tuo kakkula kaikesta huolimatta. Kiva sillä on kuvata mutta se viiminen tatsi jotenkin puuttuu vaikka laadullisesti tuo Tamukka tekee ihan ok jälkeä...

http://www.fotoforma.fi/tamron-2470mm-n ... -2469.html
D810 & D5300
(ex. 450D,600D,7D,5D2,5D3,M)
nyhky

Viesti Kirjoittaja nyhky »

Ostin tällaisen Tamronin viime viikon maanantaina Saksasta, ja nyt tämän viikon maanantaina se saapui. Nyt kun olen kuvia ottanut, olen huomannut, että kuvan oikea reuna on huomattavasti vasenta pehmeämpi aukolla f2.8, ja vielä aukolla f8 se on sumea. Aukolla f16 sumeutta on vielä hiukkasen.

Mitä mieltä olette, mitä kannattaisi tehdä: palauttaa objektiivi, kun se vielä onnistuu (14 päivää ilmeisesti palautusoikeus), vai viedä kenties huoltoon? Olen kyllä vähän pettynyt tähän objektiiviin. Mielestäni on ala-arvoista, että 800 €:n objektiivi tekee tuollaista jälkeä. Alla esimerkkikuvat suoraan kamerasta, joten ne ovat 15 megatavun kokoisia. Yläreunan nuolesta saa ladattua täysikokoisen kuvan.
f2.8
f8
f16
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

nyhky kirjoitti:Ostin tällaisen Tamronin viime viikon maanantaina Saksasta, ja nyt tämän viikon maanantaina se saapui. Nyt kun olen kuvia ottanut, olen huomannut, että kuvan oikea reuna on huomattavasti vasenta pehmeämpi aukolla f2.8, ja vielä aukolla f8 se on sumea. Aukolla f16 sumeutta on vielä hiukkasen.
Kannattaa suosiolla palauttaa, jos se vain onnistuu.

Ilmeisesti objektiivisi on kasattu Tammukan tehtailla maanantai-aamuna, koska linssistön keskitys näyttää menneen täysin vituiksi. Huollossa tuota tuskin saavat kuntoon ja vastaus voi olla jopa "objektiivin laatu on valmistustoleranssien mukainen".

Objektiivit ovat yksilöitä ja valitettavasti tällaisia huonojakin yksilöitä tulee välillä tehtaalta ulos. Jos haluaa pelata varman päälle, kannattaa suosia Leican objektiiveja.
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Joo, palautuksien kanssa ulkomaankaupat eivät aina kivoja, mutta eipä ne suomen tiskitkään ota objektiivia lootasta ja tuumi että "tehdään testi, ostat jos hyvä yksilö, ja myyn jollekin muulle ne muut sitten"

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
nyhky

Viesti Kirjoittaja nyhky »

Tiedän toki, että tällaisia maanantaikappaleita saattaa tulla. Minua vain harmittaa, että kun ensimmäiseen järjestelmäkameraani ostin ensimmäisen objektiivin, ja vielä odottelin sitä viikon, sillä ostin rungon aiemmin, niin nyt minun on palautettava ja odotettava lisää, ennen kuin pääsen kuvailemaan. Nyt en tiedä, kannattaisiko ottaa rahat sieltä ja ostaa sama tai joku toinen objektiivi Suomesta, vai pyytää vaihtoa toiseen samanlaiseen.

Kun sain paketin, minua ihmetytti se, että paketti näytti kirjaimellisesti auki revityltä, ilmeisesti jossain kuljetusvaiheessa niin on tehty. Lisäksi pehmustetta oli vain parilla kyljellä. Itse objektiivin laatikko oli kyllä ok:n näköinen. Paketti ei tullut myöskään särkyvänä. Mielestäni on outoa, että näin kallista lasitavaraa lähetetään näin heikoin pehmustein. Firma oli siis Foto Erhardt.
Vastaa Viestiin