Kiitos fleshlight. Nyt kun sitten lopultakin teit kenties elämäsi viisaimman päätöksen, eli käännyit nikonistiksi, niin ylennän sinut välittömästi tällä päivämäärällä valokuvakapteenin arvoon.fleshlight kirjoitti:Hyvät pönöt spege ja kiitokset kohisevista cropeista! En itse tohtinut näin aloittelevana Nikon-korpraalina tuota kuvakulman madaltamista sinulle ehdottaa, mutta onneksi tonskulus puki ajatukseni sanoiksi ja sinä taasen sanat teoiksi. Tästä on hyvä jatkaa kohti kohinttomampia sekä terävempiä pönöjä, keep it going!
Itse olen niin kyllästynyt 100% croppeihin, että laitoin piruuttani kansalle huonon esimerkin. Kyllä, kuva on otettu herkkyydellä ISO 2800, mutta alivalotuksen takia kirkkautta on nostettu LR:ssä ja etenkin kuvan kontrastia on nostettu melkoisesti alkuperäisestä.
Tämä, yhdessä tummien sävyjen kanssa tuo kohinan näkyviin. Mutta katsokaa tonskulus ja muut canonistit, että miten hieno väri- ja sävytoisto D810:ssä on, ottaen huomioon, että kyseessä on 36 MP kameran boostattu ISO 2800 kuva! Uskon, että saan halutessani tuosta kuvasta ainakin teknisesti erittäin hyvän A2 kokoisen taulun seinälle. Vai uskaltaako kansa olla asiasta kenties eri mieltä?
EDIT: Kaikki kolme kuvaa on otettu samoilla asetuksilla. Valotustapa M, aika 1/500 s, aukko f/5,6 ja Auto-ISO. Kamera arpoi kaikkiin kuviin herkkyydeksi ISO 2800.