jatjat kirjoitti:Ei ihan palloilua,mut sisällä kumminkin.Täyttää myös urheilun kriteerit.
Helsinki Roller Derby - Stockholm Roller Derby 070315 (174-252)
Sisäurheilua parhaasta päästä :-)
Hyvät kuvat kertovat tästä ei niin tunnetusta, todella hauskasta urheilusta.
r1kula lätkäkuvaajana kävi nauttimassa hieman lämpöisemmästä lajista. Ei varmaankaan helppoa kun valot lienevät lätkän B ja C hallien tasolla eikä tuolla keinonurmella edes jää heijasta naamavaloa :-)
onninpoika kirjoitti:
r1kula lätkäkuvaajana kävi nauttimassa hieman lämpöisemmästä lajista. Ei varmaankaan helppoa kun valot lienevät lätkän B ja C hallien tasolla eikä tuolla keinonurmella edes jää heijasta naamavaloa :-)
Ei onneksi kyllä ollut yhtä hankalaa, kuin mitä olin alunperin pelännyt. Hankalammat valot mm. valkotasapinon suhteen on esim. Lahden jäähallissa, mutta pimein paikka missä on tullut urheilua kuvattua tuo jalkapallohalli toki oli. Mutta varsin tyytyväinen olen siihen nähden mitä etukäteen ajattelin ja pelkäsin. Eikä ISOakaan tarvinnut nostaa kuin 4000:ään että sai suljinajan siedettäväksi (1/640s). Innolla sitä odottaa Veikkausliiga-kauden alkua, että pääsee tallentamaan liiganousijan taivalta.
Eilen olin oman mukavuusalueen ulkopuolella. Hallilla ja kahviossa näkee tietty seuran muidenkin joukkueiden pelaajia ja olen joskus käynyt muitakin kuvailemassa. Eilisestä oli diili miesjoukkueen kuvaamisesta. Pelaavat divarissa mutta ihan mielenkiintoista korista kuitenkin.
onninpoika kirjoitti:Eilen olin oman mukavuusalueen ulkopuolella. Hallilla ja kahviossa näkee tietty seuran muidenkin joukkueiden pelaajia ja olen joskus käynyt muitakin kuvailemassa. Eilisestä oli diili miesjoukkueen kuvaamisesta. Pelaavat divarissa mutta ihan mielenkiintoista korista kuitenkin.
14(2) ja 4(2) kuvat olisivat olleet parempia sisäänheittokuvia, ainakin mun mielestä. Ehkä vähän olisin niitä rajannut tiiviimmäksi.
Oletko palannut salaman käyttöön? Tämä sisäänheittokuva ainakin näyttää siltä, että donkkaava ukko olisi liimattu siihen.
Kokeile rajata kuvia uudelleen niin, että kuvissa näkyy 2-3 pelaajaa, kokeile edes :)
Sillä mun mielestä tuolla olisi ainesta parempaankin, kunhan rajaa ns. turhat pois :)
Kokonaisuutena tämä oli "väärä" peli enkä pystynyt ennakoimaan tilanteita kun en tunne pelaajia. Kuvasin kundien pyynnöstä vähän niinkuin jokaiselle joku kiva muisto mentaliteetilla. Jokaisessa matsissa on 1-3 pelaajaa jotka ovat koko ajan kuvattavissa mutta kun niistä lopuistakin mielellään laittaa settiin kuvia.
Kuvat näyttävät ainakin minun silmään erilaisilta koska muutin valoa. Naisia kuvatessa valon tulee korostaa ihan eri asioita kuin äijäkuvissa. Näissä olin vaihtanut tutut ja turvalliset läpiammuttavat valkoiset sateenvarjot hopeisiin heijastaviin kovan valon tuottajiin. Ideana oli tuoda mieskuvaan jokainen ryppy, arpi, parransänki ja leuassa oleva räkä esiin. Keskustelin asiasta ennen ottelua valmentajan kanssa ja sanoin, että heti kun yksikään urheilija valittaa häikäisystä tai haitasta, niin laitan valot off asentoon. Ei tullut sammutuskäskyä.
Katselin valojen toimivuutta jo alkulämmöillä ja tuplasin valotehon läpiammuttaviin verrattuna saadakseni enemmän äijää esiin.
Korispiireistä tullut hyvää palautetta noista vieraan tontin kuvista ja minulla on piikki auki seuran kahviossa :-)
Dailunch kirjoitti:Kyllähän nämä alkaa jo näyttämään huomattavasti paremmalta kuin alkupään kuvat.
Jep. Runko taitaa aiheuttaa loput ongelmat. Seassa on vielä paljon väärin tarkennettuja kuvia. Seiskasatanen olisi varmempi laajanpään kuvissa, samalla saisit kohdetta paremmin irti taustasta.
Dailunch kirjoitti:Kyllähän nämä alkaa jo näyttämään huomattavasti paremmalta kuin alkupään kuvat.
Jep. Runko taitaa aiheuttaa loput ongelmat. Seassa on vielä paljon väärin tarkennettuja kuvia. Seiskasatanen olisi varmempi laajanpään kuvissa, samalla saisit kohdetta paremmin irti taustasta.
Paha sanoa onko vika rungossa, eikös siellä ollut kaksi runkoa käytössä..
Toki asetukset voivat olla päin peetä esim. tarkennuksen seurannan suhteen jne.
Länsirannikon kakkosen pleijarit menossa. Suomen Cupissa liigajoukkueita kaatanut FBC Turku alkaa pääsemään pikkuhiljaa vauhtiin näissäkin peleissä.
Peli ekan erän jälkeen 6-1 FBC:lle, joten peli oli taputeltu jo tässä vaiheessa.
Missasin itse ihan pirusti tilanteita(missaa kai kun tilanteita tuli aivan jatkuvasti, joo, selityksen makua).
"FBC Turku jatkaa divarikarsinnan toiseen vaiheeseen jossa vastustaja tulee joko Pohjoisesta tai Pohjanmaalta. Pelit jatkuvat kahden viikon päästä ja vastustajakin selviää vasta ensi viikonloppuna joten joukkue pääsee nyt rauhassa keskittymään harjoitteluun ja pikku vammoista toipumisiin."
Nyt on taukoa kotipeleissä mutta välillä vieraissa. Kisahallissa harmittavan vähän katsojia ja melkein kaikki siellä kahvion puolella. Juttelin siitä pallojen pesusta ToPon kuvaajien kanssa ja luulen, että heilläkin on seuraavassa matsissa oranssit pallot :-) Tässä mallia ei niin oranssista pallosta
Tänään edessä ensimmäistä kertaa käsipallon kuvaamista, viime hetken vinkit enemmän kuin tervetulleita! :) Tasan kerran olen aiemmin ollut käsipalloa edes katsomossa seuraamassa, eli melkoinen untuvikko sitä on, jos tv:stä nähtyjä jokusta matsia ei lasketa. Onneksi mitään "tulospaineita" ei ole, mutta mielenkiinnolla odotan iltaa ja mitä aloittelija aikaiseksi saa.
Olin vierasmatsissa Kotkassa ja kohtasin sitten (koripallo)urani vaatimattomimman valaisun. Paikalla oli useitakin kuvaajia joille ihmettelin valoja. Naurun loputtua opastivat paikan saloihin ja rupesin säätämään. Mielessä kävi, että kaupungininsinööri oli tehnyt edullisia lamppuostoksia Tiimarin loppuunmyynnistä.....
Elämä ilman haasteita olisi kurjaa. Kokeilin lähikuvausta eli zoomasin D7100:n 2x kropille. Vanha sotaratsu Sigman 50-150 olikin siis 100-300 2.8. Kuvauspaikka oli todella ahdas enkä päässyt kuvaamaan mielipaikkaani päätyviivalle siten, että katsomo olisi taustana. Typerää seinää en halua taustaksi koska silloinhan kuvaisin tyttöjä liikkatunnilla.
Ensimmäinen käsipallopeli tuli käytyä Kallion Urheilutalolla torstaina kuvaamassa ja haastava lajihan se oli. Mutta uudet haasteet on aina hauskoja ja toisella puoliajalla jo pääsi vähän mukaan peliin. Toinen runko olisi tullut taas tarpeeseen, että olisi saanut vähän laajempaakin linssiä kätevästi käyttöön, mutta niillä mennään mitä on. :) Olosuhteista nyt ei jaksa edes valittaa, ne on aina mitä kussakin paikassa on.
onninpoika kirjoitti:
Mielestäni hyvä setti kokonaisuudessa.
Arvostan katsantoasi ja kerrontaa joka kertoo ihmisistä pelaamassa käsipalloa.
Kiitokset! :) Jäi kyllä vahvasti sellanen tunne, että tätä lajia pitää päästä kuvaamaan uudelleenkin. Harmittavasti tuo kyseinen sarja on jo seuraavassa pelissä katkolla HC Westille, eli IFK:lle ei mahdollisesti enää toista kotipeliä tule, ja jos tuleekin, niin sekin taisi mennä jääkiekon pudotuspelien kanssa päällekäin.