Nikon D750
-
- Viestit: 246
- Liittynyt: Marras 24, 2009 20 : 41
-
- Viestit: 1783
- Liittynyt: Tammi 13, 2004 14 : 14
- Viesti:
Mites tää flareongelma, onko sen esiintyminen objektiivista riippuvainen? Omassa rungossa en ole saanut ilmiötä näkyviin vaikka se sarjanumeron perusteella kuuluu ongelmaryhmään. En haluaisi laittaa kameraa korjattavaksi kun siinä ei vikaa ole. Tulevaisuudessa kun sitä yrittää myydä niin ostajakanditaatti tietysti nillittää jos sitä ei ole korjattu.
Onko korjaukselle annettu joku aikaraja jonka aikana korjaus sujuu Nikonin piikkiin ja myöhemmin sitten ei?
Onko korjaukselle annettu joku aikaraja jonka aikana korjaus sujuu Nikonin piikkiin ja myöhemmin sitten ei?
-
- Viestit: 1186
- Liittynyt: Tammi 09, 2011 21 : 14
Kyllä sä sen ongelman sieltä todennäköisesti löydät, itsellä oli sama tilanne, mutta sain ongelman tulemaan esiin.Gamma kirjoitti:Mites tää flareongelma, onko sen esiintyminen objektiivista riippuvainen? Omassa rungossa en ole saanut ilmiötä näkyviin vaikka se sarjanumeron perusteella kuuluu ongelmaryhmään. En haluaisi laittaa kameraa korjattavaksi kun siinä ei vikaa ole. Tulevaisuudessa kun sitä yrittää myydä niin ostajakanditaatti tietysti nillittää jos sitä ei ole korjattu.
Onko korjaukselle annettu joku aikaraja jonka aikana korjaus sujuu Nikonin piikkiin ja myöhemmin sitten ei?
Kamera vaikka pöydälle "makaamaan", vastavalosuoja pois, liveview päälle ja taskulampulla etsimään ilmiötä..
Aika pienen hetken tuon saa näkymään kun taskulamppua liikuttelee, joten saa olla tarkkana ;)
Jos vedetään linssin kärjestä suora viiva ylöspäin, niin siitä sellaiset 10-20 astetta kamerasta pois päin, mikäli muistelen oikein.
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: Elo 29, 2011 11 : 34
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
Tämä kiinnostaa itseäkin sekä se että millaisella aikataululla huolto tapahtui. Oma pitäisi nimittäin laittaa jossain välissä huoltoon. Osaako kukaan sanoa, että onko kauppoihin jo tullut varmuudella "puhtaita" runkoja myyntiin? Tietää milloin uskaltaa ostaa toisen D750.jara65 kirjoitti:Onko kamerat jo huollosta saapuneet? Ja vika ei uusiutunut..?
-
- Viestit: 757
- Liittynyt: Maalis 03, 2011 13 : 12
- Viesti:
Ainakin uudet erät on jo tullut. Ainakin meille, voihan olla että joku ei olisi lähettänyt huoltoon omiaan?
Olen ainakin 3kpl D750 myynyt ton fixauksen jälkeen, tosin en ole niitä sen kummemmin kokeillut onko flare fiksattu kuin hyvin, luotin siihen että Nikon hoiti homman :)
Olen ainakin 3kpl D750 myynyt ton fixauksen jälkeen, tosin en ole niitä sen kummemmin kokeillut onko flare fiksattu kuin hyvin, luotin siihen että Nikon hoiti homman :)
http://www.fotomonza.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 20313
- Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22
Eiköhän se fiksaus ole periaatteessa ihan sama kuin nykyinen tehdasrakenne. Arvailujen (ja tuurin) varaan sitten jää kummallako tavalla saa viimeistelymmän kameran. Voihan se olla, että huollossa hyvin tehty työ on jopa parempaa kuin mitä tuotantolinjalta tulee.jyrbba kirjoitti:Ainakin uudet erät on jo tullut. Ainakin meille, voihan olla että joku ei olisi lähettänyt huoltoon omiaan?
Olen ainakin 3kpl D750 myynyt ton fixauksen jälkeen, tosin en ole niitä sen kummemmin kokeillut onko flare fiksattu kuin hyvin, luotin siihen että Nikon hoiti homman :)
Ainoa varaus taitaa koskea sitä, että takuultaan epämääräistä Eurooppaan harmaatuotua D750:sta en vähällä ostaisi. En vaikka hinta olisi kuinka halpa.
-
- Viestit: 757
- Liittynyt: Maalis 03, 2011 13 : 12
- Viesti:
Siis eli meillä oli nimenomaan noita tehtaalta tulleita, en osaa tuosta sanoa onko liikkeet jo saaneet huollettuja kameroita.
http://www.fotomonza.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 360
- Liittynyt: Helmi 07, 2004 9 : 30
Maahantuojahan nimenomaan keräsi kaupoista kaikki myyntikappaleet pois ja meillekin tuli viime viikolla korvaavat rungot tilalle.
Sanoisin, että tällä hetkellä on aivan turvallista ostaa viralliselta jälleenmyyjältä. En jaksa uskoa, että kellään kauppiaalla on ollut intressiä olla palauttamatta myyntikappaleitaan. Asiakas kuitenkin kysyy ensimmäiseksi, onko "vika" korjattu.
Sanoisin, että tällä hetkellä on aivan turvallista ostaa viralliselta jälleenmyyjältä. En jaksa uskoa, että kellään kauppiaalla on ollut intressiä olla palauttamatta myyntikappaleitaan. Asiakas kuitenkin kysyy ensimmäiseksi, onko "vika" korjattu.
Thank you Fuketa-san for the eternal F-bayonet.
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: Marras 21, 2010 19 : 25
- Viesti:
-
- Viestit: 2366
- Liittynyt: Syys 14, 2009 16 : 05
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
-
- Viestit: 302
- Liittynyt: Joulu 02, 2008 21 : 13
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
-
- Viestit: 1783
- Liittynyt: Tammi 13, 2004 14 : 14
- Viesti:
Reilut 6000 kuvaa otettu ja kennolla pari pistettä. 7100:lla oli otettu alle 10t kuvaa ilman objektiivin vaihtoa kun ensimmäiset mömmöt kennolle ilmestyi. Edellisellä merkillä tuli kuvattua useilla eri rungoilla 20-50t ruutua kullakin eikä kennoa tarvinnut litkuilla putsailla kertaakaan, pelkkä puhallus riitti. On niissä jokin ero likaantumisessa.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Maalis 22, 2015 21 : 02
Moi. Onko kamerasi jo huollosta saapunut? Montako työpäivä kestää? Osaako joku sanoa missä maassa D750:n flare-ongelman korjaus tehdään? Vein kamerani JAS-tekniikkalle 6.3.2015 ja vielä ei mitään tietoa tullut. Nikonin Huoltotilauksen seuranta-sivullakaan ei mitään uutta tietoa. Sain sähköpostin osoitteesta "nikonrepair@nikon.de" 11.3.2015. "nikon.de"... Eli korjataanko kamerat Saksassa?
TIETOA statuksen muutoksesta Nikon Palvelujärjestelmässä:
Malli: D750
Sarjanumero: ******
Uusi status: Huoltotosite
Koska suomi ei ole minun äidinkieli niin kirjoitan myös englanniksi.
How many working days does it take to get D750 flare problem fixed, approximately? I took my camera to JAS-tekniikka on 6.3.2015 and still no information. I check the situation on Nikon's repair follow-up page and there is no new information there either. I got e-mail on 11.3.2015 from address "nikonrepair@nikon.de", which made me think if the cameras bought in Finland are fixed in Germany or not.
TIETOA statuksen muutoksesta Nikon Palvelujärjestelmässä:
Malli: D750
Sarjanumero: ******
Uusi status: Huoltotosite
Koska suomi ei ole minun äidinkieli niin kirjoitan myös englanniksi.
How many working days does it take to get D750 flare problem fixed, approximately? I took my camera to JAS-tekniikka on 6.3.2015 and still no information. I check the situation on Nikon's repair follow-up page and there is no new information there either. I got e-mail on 11.3.2015 from address "nikonrepair@nikon.de", which made me think if the cameras bought in Finland are fixed in Germany or not.
-
- Viestit: 641
- Liittynyt: Helmi 26, 2010 10 : 13
Samat seikat kiinnostaisi täälläkin, oma runkoni lähti huoltoon tosin vasta 19.3.2015.Ergin kirjoitti:Moi. Onko kamerasi jo huollosta saapunut? Montako työpäivä kestää? Osaako joku sanoa missä maassa D750:n flare-ongelman korjaus tehdään? Vein kamerani JAS-tekniikkalle 6.3.2015 ja vielä ei mitään tietoa tullut. Nikonin Huoltotilauksen seuranta-sivullakaan ei mitään uutta tietoa. Sain sähköpostin osoitteesta "nikonrepair@nikon.de" 11.3.2015. "nikon.de"... Eli korjataanko kamerat Saksassa?
TIETOA statuksen muutoksesta Nikon Palvelujärjestelmässä:
Malli: D750
Sarjanumero: ******
Uusi status: Huoltotosite
Koska suomi ei ole minun äidinkieli niin kirjoitan myös englanniksi.
How many working days does it take to get D750 flare problem fixed, approximately? I took my camera to JAS-tekniikka on 6.3.2015 and still no information. I check the situation on Nikon's repair follow-up page and there is no new information there either. I got e-mail on 11.3.2015 from address "nikonrepair@nikon.de", which made me think if the cameras bought in Finland are fixed in Germany or not.