Nikon D3200 jumittaa kuvan ottamisen jälkeen
-
Nikon D3200 jumittaa kuvan ottamisen jälkeen
Vuonna 2012 hankkimani Nikon D3200 kamera on alkanut jumittamaan satunnaisesti kuvan ottamisen jälkeen. Jumittaessaan kameran vihreä merkkivalo syttyy palamaan ja sammuu vasta, kun pystyn jatkamaan kuvaamista. Eli näyttö "jäätyy" niin, etten voi muuta, kuin odottaa jumin loppumista.
Ei tee tätä joka kerta mutta kuitenkin riittävän usein niin, että se häiritsee. Mikä ongelmana voisi olla? Olen aloitteleva kuvaaja, enkä osaa itse päätellä syytä tähän...
Ei tee tätä joka kerta mutta kuitenkin riittävän usein niin, että se häiritsee. Mikä ongelmana voisi olla? Olen aloitteleva kuvaaja, enkä osaa itse päätellä syytä tähän...
-
- Viesti:
-
Ääni kanssa muistikortille - ei ne kohinanpoistot yms. nyt pitäis laitetta kummemmin jäädyttää, ellet sitten oo vetäny just maksimimäärää sarjatulella..
Eli formatoi se kortti nyt alkuun ainakin, kun seuraavan kerran poistat kuvat sieltä eteenpäin ( mä teen sen joka kerta )
Eli formatoi se kortti nyt alkuun ainakin, kun seuraavan kerran poistat kuvat sieltä eteenpäin ( mä teen sen joka kerta )
Nikon D700 + Nikon 1 V1 & V2
-
- Viesti:
Tuo pitkän valotuksen kohinanpoisto vaikuttaa vain pitkissä valotuksissa, sillä se on helppo kokeilla.meitsim kirjoitti:Täytyy tarkkailla tilannetta, vaikuttiko tilanteeseen tuo, kun otin kohinanvähennyksen pois päältä.
Jesse Kyytinen
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
-
-
Vastaavaa jumittamista havaittu D800 kanssa ja sitten melko pahaan paikkaan tuli kameran takanäyttöön teksti "kortille ei voi kirjoittaa. Vaihda kortti jos haluat jatkaa kuvaamista". Niitä kuvia ei sitten kortilta löytynyt. Kortinvaihdon jälkeen ei ole temppuillut ja korttikin on toiminut toisessa laitteessa ihan ok tuon jälkeen. SanDisk Extreme (SD), jos ketä kiinnostaa. Eli ääni kortille.
--
-
-
Mulla ei oo koskaan kyllä herjannut kortista tuolla tavalla. Mulla tää käytössä oleva kortti on SanDick Ultra (SD, 30MB/s)seppot kirjoitti:Vastaavaa jumittamista havaittu D800 kanssa ja sitten melko pahaan paikkaan tuli kameran takanäyttöön teksti "kortille ei voi kirjoittaa. Vaihda kortti jos haluat jatkaa kuvaamista". Niitä kuvia ei sitten kortilta löytynyt. Kortinvaihdon jälkeen ei ole temppuillut ja korttikin on toiminut toisessa laitteessa ihan ok tuon jälkeen. SanDisk Extreme (SD), jos ketä kiinnostaa. Eli ääni kortille.
-
Ei minullakaan tuota herjannut pitkään aikaan. Kortille kirjoitus vaan kesti ja sinä aikana ei voinut ottaa kuvia. Vihreä valo vaan paloi vaikka laittoi kamerasta virrat pois. Yksi kaunis päivä parin kuvan sarjan jälkeen kamera vain totesi pienen hetken jälkeen, ettei kortille voi kirjoittaa. Sen pituinen se. Kortti ilmeisesti sama. Tein vielä testin: pidin kameraa parvekkeella tunnin verran (sama lämpötila kuin ongelman aikana) ja kuvasin kortin täyteen lyhyitä sarjoja, ei ongelmia. En silti luota enää tuohon korttiin.meitsim kirjoitti:Mulla ei oo koskaan kyllä herjannut kortista tuolla tavalla. Mulla tää käytössä oleva kortti on SanDick Ultra (SD, 30MB/s)seppot kirjoitti:Vastaavaa jumittamista havaittu D800 kanssa ja sitten melko pahaan paikkaan tuli kameran takanäyttöön teksti "kortille ei voi kirjoittaa. Vaihda kortti jos haluat jatkaa kuvaamista". Niitä kuvia ei sitten kortilta löytynyt. Kortinvaihdon jälkeen ei ole temppuillut ja korttikin on toiminut toisessa laitteessa ihan ok tuon jälkeen. SanDisk Extreme (SD), jos ketä kiinnostaa. Eli ääni kortille.
--