M.Zuiko Digital ED 40-150mm 1:2.8 PRO
-
- Viestit: 71
- Liittynyt: Touko 03, 2004 11 : 08
- Paikkakunta: Seinäjoki
Hetken olen pätkötellyt myös ihan työkuvaa Olyn uudella telezoomilla.erittäin tyytivöinen olen, ainoa joka ärsyttää em-1 40-150 combossa on rungon väri, menin tuollaisia silvereitä kaksi runkoa hankkimaan, kun kauppiaalla oli mustat loppu. Tähän asti otettu peruslehtikuvaa, ja urheilukentän laidalle ei vielä komantoa ole tullut joten tosielämän kokemusta ei tarkennuksen seurannasta ole. Viime kesän kuvailin fudikset ja pesikset em-1 150f2 combolla, ja kohtuu hyvin senkin kanssa pärjäili. Väittäisin että tämä uusi 40-150 piirtää paremmin kuin tuo 150 f2, joka sekin on aivan ihana keksintö. Bulgarialainen kollega on päässyt kokeilemaan putkea kentänlaidalla, ja kuvat ovat mielestäni oikein mallikaita, käykää kurkkaamassa nonchoiliev.com, kyrillistähän sieltä pukkaa mutta hakemalla bulgaria-malta, fudismatsia löytyy kuvia.
-
- Viestit: 2419
- Liittynyt: Elo 09, 2005 20 : 16
- Viesti:
Lisäsin sarjan kuvia:
http://www.pekkapotka.com/hanoi-scooter-portraits
E-M1 plus otsikon objektiivi. Kaikissa f/2.8 ja suurin osa 150 mm:lla.
(Anteeksi tuplapostaus. Laitoin tämän ensin väärään ketjuun.)
http://www.pekkapotka.com/hanoi-scooter-portraits
E-M1 plus otsikon objektiivi. Kaikissa f/2.8 ja suurin osa 150 mm:lla.
(Anteeksi tuplapostaus. Laitoin tämän ensin väärään ketjuun.)
pekkapotka.com
-
- Viestit: 2419
- Liittynyt: Elo 09, 2005 20 : 16
- Viesti:
Hmm.. nämä kuvat syntyivät joulupäivänä siten, että istuksimme katukahvilassa ja päätin joutessa kuvata aukiolla ristiin rastiin meneviä mopokuskeja. Siinä on pari muutakin kuvaa mutta suurimman osan noista valotin 50 minuutin sisään. Ruutuja on yhteensä 1291 ja olen merkinnyt niistä teknisesti epäkelvoiksi 377 kappaletta. Se sisältää kaikki epäkelvot eli myös ne, joissa esim. auto tai toinen skootteri ajaa kuvauslinjalle. Tilanne oli paljon kaoottisempi kuin kuvista näkyy. Niistä voi nähdä, että aukiolla oli liikenneympyrä. Hanoilaiseen tapaan se on vain viitteellinen eli pääosin ajetaan nuolien mukaan mutta tarvittaessa kuten sillä hetkellä tuntuu. Mopoja siis tuli ja meni koko ajan ainakin neljään suuntaan, putkahti esiin toisten takaa ja häipyi takaisin massaan. Siitä niitä sitten bongailin... Suurimmassa osassa gallerian alkupään kuvista tilaisuus oli vain yhteen tai pariin ruutuun per kuva. Loppupään vasemmalle menevillä kuormamopoilla aikaa olisi muuten ollut enemmän mutta ongelmana oli lähinnä sellaisen hetken löytäminen, että kukaan ei ollut pahasti edessä. Noilla nopeuksilla ja etäisyyksillä tarkennus ei juurikaan erehdy, jos ensimmäinen ruutu on ok. E-M1:llä on hyvä tapa antaa kameran saada lukitus ja aloittaa kuvaaminen siitä. Se on itse asiassa vain silmänräpäys mutta se pitää tehdä. Jos ensimmäinen ruutu on kunnolla pielessä, sitten ovat loputkin mitä sattuu. Käytin vain yhtä normaalikokoista pistettä, C-AF, ei trackingia.Paveaani kirjoitti:Kelpo kuvatuksia. Kehtaako kysyä, mikä oli osumaprosentti karkeasti? Siis kuinka usein tarkennus osui kohdilleen?
Itse asiassa noissakin on muutama kuva, joissa tarkennus ei ole ihan siellä missä pitäisi, mutta ne olivat ainoita ruutuja ko. aiheesta ja pidin muuten näkemästäni. Viimeinen kuva oli niin ohi kiitävä hetki, että "heittolaukaus" on kiireessä tärähtänyt.
Tuohon valitsin vain mopoilijoita mutta kuvasin samalla myös jalankulkijoita, kaupustelijoita, pyöräilijöitä...
pekkapotka.com