Gamma kirjoitti:Säätämätön väreiltään paljon parempi, raikkaampi. Eikö tuossa olisi riittänyt maltillinen varjojen avaus?
Kiitos kommentista. Itse kyllä tykkään edelleen säädetystä enemmän, mutta se mikä on riittävä tai sopiva taso esimerkiksi tuolle varjojen avaukselle on tietysti makuasia jos joku. En kuitenkaan halunnut tässä avata varjoja globaalisti vaan valikoiden. Pyrkimys oli saada katsojan huomio "syvemmälle" kuvaan kun alkuperäisen kova kontrasti ainakin mulla lähinnä sattui silmiin.
paaton kirjoitti:Pakko sanoa että olen samaa mieltä. Säädetty näyttää platkulta.
Vihreä väri on muuttunut lähes harmaaksi.
Minä kyllä saatan olla värisokeana himpun huono kommentoimaan väreistä.
Edit: Ja pitää vielä varmistaa kumpi on se orginaali? Alempihan siis näyttää selkeästi paremmalta.
Kiitos myös! Alempi on tosiaan originaali. Vihreän harmaus on tahallisen saturaation vähennyksen ja hue-säätelyn tulosta. Tein jo uuden version, jossa on korjattu taivaan väriä ja vähemmän lisättyä paikallista kontrastia USM:llä ja hiukan enemmän saturaatiota puskissa. Ero on kuitenkin niin pieni että ehkä sitä ei kannata nyt tähän sotkea.
Tämmöiset ketjut on kyllä opettavaisia. Näkee sen että jos yrittää miellyttää omaa silmää niin lopputulos on äkkiä toisten silmissä jotain ihan muuta. Mutta näinhän se on monessa muussakin asiassa kuin valokuvauksessa. Eikä siitä pidä tehdä kenenkään ongelmaa.