Palautetta uudistuneista kotisivuista! www.kristaylinen.com

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Kristas
Viestit: 155
Liittynyt: Helmi 03, 2008 20 : 41
Paikkakunta: Espoo

Palautetta uudistuneista kotisivuista! www.kristaylinen.com

Viesti Kirjoittaja Kristas »

Kaipaisin palautetta uuden ilmeen saaneista kotisivuistani sekä siellä olevasta materiaalista. Kaikenlainen palaute liittyen niin sivujen toimivuuteen, ulkoasuun, sisältöön kuin kuvamateriaaliinkin on tervetullutta! Kritiikkiä otan myös ilolla vastaan!

Muutamat sisäänheittokuvat:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Täältä kotisivuihin: http://kristaylinen.com/

Ps. Kotisivut eivät toimi halutulla tavalla vielä mobiililaitteissa, asia on työn alla.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
moonshine
Viestit: 1312
Liittynyt: Heinä 27, 2010 21 : 08

Viesti Kirjoittaja moonshine »

Muutama pointti nopealla vilkaisulla.

"Osaava mutta hinnaltaan kilpailukykyinen" kuvaaja on huono palvelulupaus. Ole jotain mielenkiintoista. Kuvat ovat hyviä, joten katetta on paljon törkeämmällekin lupaukselle.

Kuvat itsestäsi metrin putken kanssa eivät luo mielikuvaa intiimistä henkilökuvaajasta. Samoin harkitsisin ehkä luontokuvausjuttujen poistamista blogista. Galleria ja taustatarina kertovat, että osaat muutakin.

Laittaisin referensseihin ehdottomasti kuvat suosittelijoista.

Hinnoittelu vaikutti hieman sekavalta. Poistaisin kaiken laskutarpeen asiakkaalta (varausmaksut ym. tuuba) ja ilmottaisin hinnat vieläkin yksioikoisemmin.

Edit: tiivistäisin myös ilmaisua merkittävästi, kaikki ylimääräinen veks, ja antaisin kuvien puhua puolestaan. Mielestäni tarinasi fokus tulisi olla täysin siinä, mitä ainutlaatuista tarjoat maksavalle asiakkaalle.
Kristas
Viestit: 155
Liittynyt: Helmi 03, 2008 20 : 41
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kristas »

moonshine kirjoitti:Muutama pointti nopealla vilkaisulla.

"Osaava mutta hinnaltaan kilpailukykyinen" kuvaaja on huono palvelulupaus. Ole jotain mielenkiintoista. Kuvat ovat hyviä, joten katetta on paljon törkeämmällekin lupaukselle.

Kuvat itsestäsi metrin putken kanssa eivät luo mielikuvaa intiimistä henkilökuvaajasta. Samoin harkitsisin ehkä luontokuvausjuttujen poistamista blogista. Galleria ja taustatarina kertovat, että osaat muutakin.

Laittaisin referensseihin ehdottomasti kuvat suosittelijoista.

Hinnoittelu vaikutti hieman sekavalta. Poistaisin kaiken laskutarpeen asiakkaalta (varausmaksut ym. tuuba) ja ilmottaisin hinnat vieläkin yksioikoisemmin.

Edit: tiivistäisin myös ilmaisua merkittävästi, kaikki ylimääräinen veks, ja antaisin kuvien puhua puolestaan. Mielestäni tarinasi fokus tulisi olla täysin siinä, mitä ainutlaatuista tarjoat maksavalle asiakkaalle.
Kiitos moonshine! Löysit paljon sellaisia pointteja/ongelmakohtia, joiden kanssa olen itse paininut kotisivuja tehdessäni. Tuo palvelulupaus menee heti vaihtoon, kiitos hyvästä huomiosta! Myös kuvia itsestäni esim. hääkuvaus tai perhekuvauskeikalla puuttuu ja niitä täytyy ensi vuoden aikana saada, jotta voin niitä sitten kotisivuillekin laittaa.

Blogi on yksi kotisivujen suurimmista ongelmakohdista. Olen lähtökohtaisesti, ja erittäin vahvasti edelleenkin, luontokuvaaja. Tästä syystä haluan painokkaasti tuoda luontokuvauspuolta esiin niin gallerioissa kuin blogissakin. Veikkaan, että myös suurin osa kuvaustyylistäni ja kuvistani pitäjistä ovat juuri luontokuvieni ystäviä. Näin ollen ainut vaihtoehto on joko tehdä kaksi erillistä blogia (luontokuville ja henkilökuville) tai ylläpitää tuota missä on molemmat niputettu. Päädyin tuohon yhtenäiseen blogiin koska se toisaalta tuo monipuolisuuttani esiin - sitä, että en ole ainoastaan yhden kategorian kuvaaja vaan teen 100%:sesti niin hää-, perhe-, luonto- kuin eläinkuvaustakin.

Hinnoittelu-sivustoa olen myös aiemmin pohtinut ja sitä, tulisiko sitä yksinkertaistaa. Olen tullut siihen lopputulokseen, että mitä enemmän annan asiaakkaalle kuvauspaketeistani tietoa, sitä helpompi heidän on tehdä päätös jo ennen yhteydenottoa. He käytännössä tietävät mitä saavat jo ennen kuin ottavat minuun yhteyttä. Tämä on helpottanut valtavasti yritystoiminnassa kun ei tule niitä kyselyjä 300€:n koko päivän dokumentaariselle hääkuvaukselle. Koen, että asiakaspalvelu on parhaimmillaan silloin kun kaikilla on samanvertaisesti mahdollisuus nähdä kattava palvelukuvaus. Sitä en kiellä, etteikö tiivistämistä olisi tarvetta tehdä eri puolilla kotisivua. Kirjaan myös sen itselleni to do -listalle :]

Kuulisin mielelläni ajatuksiasi vielä yo. asioista!
moonshine
Viestit: 1312
Liittynyt: Heinä 27, 2010 21 : 08

Viesti Kirjoittaja moonshine »

Varmasti tuollakin tavalla voi saada keikkoja. Mutta asiakas tuskin ostaa ensisijaisesti hääkuvia hää- ja luontokuvaajalta. Vaikka me tiedämme, että luontokuvausharrastuksesta ei ole haittaa henkilökuvissa, asiakas ajattelee yksioikoisemmin.

Mitä useamman erillisen genren ilmoitat, sitä huonompi olet niissä asiakkaan silmissä.

Hinnoittelu on hyvä silloin kuin asiakas tietää mitä saa ja tietää mitä se tulee täsmälleen maksamaan. Kaikenlainen ylimääräinen laskee luotettavuutta ja ostamisen helpoutta. Lisää ylimääräiset kustannukset kylmästi suoraan hintaan ja ilmoita yksi hinta.

Jos muokattavuutta tarvitaan, voit jakaa palveluun moduuleihin, joissa on tiivis kuvaus moduulista ja yksi hinta. Asiakas voi helposti koostaa moduuleista haluamansa palvelun ja tietää täsmälleen mitä saa ja mitä maksaa. Helppoa sekä sinulle että asiakkaalle.
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

moonshine kirjoitti:Vaikka me tiedämme, että luontokuvausharrastuksesta ei ole haittaa henkilökuvissa, asiakas ajattelee yksioikoisemmin.

Mitä useamman erillisen genren ilmoitat, sitä huonompi olet niissä asiakkaan silmissä.
Tuo on kyllä puhdas non sequitur.

Joko kuvaaja on hyvä tai ei ole. Jos portfolion kuvat näyttävät yleisesti hyviltä kaikissa esitellyissä lajityypeissä, en ymmärrä miksi se huonontaisi kuvaajaa asiakkaan silmissä.

Erikoistumisessa on etunsa, yleisosaamisessa samoin. Asiakkailla on yksilölliset mieltymykset. Aivan yhtä hyvin asiakas voi katsoa laajempaa portfoliota ja todeta, että tässä on valokuvaaja joka osaa ottaa hyviä valokuvia erilaisissa olosuhteissa ja tyylilajeissa. Asiakas voi ajatella että moniosaaminen on etu, ja ehkä kuvaaja osaa tuottaa mielenkiintoisia ja persoonallisia kuvia yhdistämällä osaamistaan eri valokuvauksen alueilla.

Toinen asiakas hakee erityisosaamista. Asiakkaat ovat yksilöitä. Mielestäni Kristan portfolio oli hyvä, ja varmasti vastaa monen asiakkaan tarpeita.

Hinnoittelukaan ei ole yksioikoinen. Krista oli hinnoitellut selkeästi ja lisäksi vastannut niihin kysymyksiin, mitä potentiaalisella asiakkaalla melko todennäköisesti tulee mieleen ennen pitkää. Tässä on pohdittava ainakin kahta näkökulmaa:

1) Ilmoitetaan yksi hinta, avaamattomana. Asiakas soittaa, mutta kenties turhautuneempana, koska ei saanut haluamaansa tietoa verkkopalvelusta vaikka palvelun sisältö muuten kiinnostikin. Asiakkaan luottamuksen voittamiseksi on tehtävä enemmän. Jos asiakas saadaan soittamaan edes tiedustellakseen lisää, ollaan kuitenkin jo henkilökohtaisessa asiakaskontaktissa ja lähempänä sopimusta.

Jos asiakas kuitenkin soittaa vain saadakseen selville mistä hinta muodostuu, on palvelun myynti-informaatiossa puutteita. Verkkopalvelu ei ole täyttänyt sitä tehtävää jonka sen pitäisi, eli antaa asiakkaalle kaikki mahdollinen tieto ostopäätöstä varten ennen henkilökohtaista kontaktia palveluntarjoajaan. Palveluntarjoajan kannalta tämä vähentää niiden kontaktien määrää, jossa asiakas ei ole vielä lähelläkään ostopäätöstä ja soittaa ainoastaan selvittääkseen jotakin asiaa, jonka hän toivoi selviävän jo verkkosivuilta. Tämän merkitys kasvaa myyntivolyymiin kasvaessa, kun aika alkaa oikeasti olla kortilla eikä turhiin puheluihinkaan ole aikaa työtehtävien lomassa.

Jos asiakas taas soittaa vahvistaakseen jo verkkopalvelun pohjalta alustavasti mielessään tehneen ostopäätöksen, ollaan jo lähellä asiakkuuden muodostumista ja myyntiä. Kysymyksessä on tällöin lähinnä käytännön asioista sopiminen, ei peruskysymyksiin vastaaminen.

2) Ilmoitetaan avattu hinta, eli hinnanmuodostus. Asiakas näkee hinnanmuodostuksen välittömästi. Hinnanmuodostuksen avaaminen viestii avoimuudesta ja kasvattaa luottamusta. Jos asiakas soittaa, hän soittaa jo muusta asiasta kuin hinnanmuodostuksesta ja on lähempänä ostopäätöstä. Ollaan jälleen lähellä asiakkuuden muodostumista ja myyntiä. Hinnoittelun tulee silti olla asiakkaalle selkeää.

Kristalle sanoisin, että ole autenttinen. Ole johdonmukaisesti oma itsesi, ja anna persoonasi välittyä blogisi ja myynti-informaatiosi kautta. Niinkuin olet jo tehnytkin.
Sapere aude.
---
flickr
Kristas
Viestit: 155
Liittynyt: Helmi 03, 2008 20 : 41
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kristas »

Kiitos Kryptos ajatusteni sanoittamisesta ja rohkaisusta!
Vastaa Viestiin