EDIT:esim. tällainen

Tiettävästi kaikki objektiiviadapterit kiinnitetään toisesta päästään runkoon.JKyytinen kirjoitti:Tuli mieleen, että onko joku tehnyt adapteria, joka kiinnitettäisiinkin runkoon (esim. FD-runkoon kiinni adapteri, jolloin siihen voisi kiinnittää EF-laseja)? Pikaisella haulla ei löytynyt mitään.
Käytä hitaampaa hakua.JKyytinen kirjoitti: Pikaisella haulla ei löytynyt mitään.
Mikään ei ole haussa, tuli vain mieleen, että jos omistaa vaikka 5 Pentax-lasia, jotka haluaa kiinni Sonyyn, sen sijaan, että hankkisi 5 adapteria jokaiseen putkeen, olisi vain yksi adapteri, joka olisi kiinni rungossa.tvap kirjoitti:Haussa taitaa kuitenkin olla "EF to FD" adapteri.
Hmm. Minun käsittääkseni uudempien linssien toimintoja ei vanhoihin runkoihin saada millään adapterilla toimimaankaan. Eikö Canon AE-1 ole aika vanha runko? Itse olen enemmän Nikon-miehiä.tvap kirjoitti:Haussa taitaa kuitenkin olla "EF to FD" adapteri. Moisia ei taida markkinoilta löytö... Jos haluaisi aukon säädön edes toimivan, niin siinä pitäisi olla sähköä ja säätimiä.
tepa
Tuo kuva on vain random esimerkkiphotoshoppaus, ei lity mitenkään asiaan.Nefertiti kirjoitti:Eikö Canon AE-1 ole aika vanha runko?