Paras kohtuuhintainen manuaalitele NEXiin/a6000:een?
-
Paras kohtuuhintainen manuaalitele NEXiin/a6000:een?
Olen opetellut vasta hankitun a 6000 kanssa manuaalikuvausta Stigman 55-200 halpiszoomilla. Ja huomannut että manuaalitarkennus on omalla tavallaan hauskaa, esim. tarkennus ei mene oksiin ja muuhun vastaavaan kuten automaatilla. Möin peilittömiin siirtyessäni Minoltan 100-400 sekä Sonyn 70-300 G:n ja jotain vastaavaa tekisi nyt mieli - nimenomaan manuaalitarkennus riittää. Mitä suosittelisitte alle 500 € (tai ehkä max. 1000) hintaluokassa? A-mouthin adapteri mulla on muttei muita. Onko Canikonit parempia kuin Minolta/Sony? Peilitelet on halpoja mutta onko niistä mihinkään? Valovoimaa ehkä en tarvi kun en juuri kuvaa hämärässä.
-
Ainakin NEX6:ssa ja A7r:ssä toimii hyvin. Sieniä ei omassa ole, mutta tarkennusrengas on jo melko kevyt/löysä.Munt kirjoitti:Canon FDn 300mm 4L. On varmasti tuohon runkoon hieno lasi. Myös A7 kanssa toimii nätisti. Pitää vaan tutkia ostettaessa hyvin, että saa puhtaan yksilön ilman sienikasvustoja... ;)
..
-
Kuinka hyvä se on ns. "oikeasti" eli verrattuna esim. parhaisiin nykyisiin 70-300 tai 80-400mm zuumeihin 300mm polttovälillä? ...1.5x APS-C croppihan on suht. vaativa nykyisillä 16mp tai 24mp kennoilla. Mites CA/PF vaivaa wanhalla lasilla? Entäs täyden aukon piirto.Munt kirjoitti:Canon FDn 300mm 4L. On varmasti tuohon runkoon hieno lasi. Myös A7 kanssa toimii nätisti. Pitää vaan tutkia ostettaessa hyvin, että saa puhtaan yksilön ilman sienikasvustoja... ;)
..
Kysyn koska voisin olla itsekin kiinnostunut hankkimaan moisen putken.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
Mä en ole verrannut uusiin putkiin tätä, mutta olen kuvannut diaa tuolla jonkun verran ja tykkäsin. Palstoilla näkyy A7 kanssa otettuja kuvia ja niistä tunnistaa fiiliksen, joten ei se lasi siitä ole tainnut huonontua. Oman käsittelynsä vaatii, mutta vaihtoehtoja ei ole kovin montaa tässä polttoväliluokassa.aikaarska kirjoitti:Kuinka hyvä se on ns. "oikeasti" eli verrattuna esim. parhaisiin nykyisiin 70-300 tai 80-400mm zuumeihin 300mm polttovälillä? ...1.5x APS-C croppihan on suht. vaativa nykyisillä 16mp tai 24mp kennoilla. Mites CA/PF vaivaa wanhalla lasilla? Entäs täyden aukon piirto.Munt kirjoitti:Canon FDn 300mm 4L. On varmasti tuohon runkoon hieno lasi. Myös A7 kanssa toimii nätisti. Pitää vaan tutkia ostettaessa hyvin, että saa puhtaan yksilön ilman sienikasvustoja... ;)
..
Kysyn koska voisin olla itsekin kiinnostunut hankkimaan moisen putken.
Tämä kannattaa varmaan lukaista, jos on etsimässä tällaista:
http://phillipreeve.net/blog/canon-fd-300mm-4-l-review/
..
-
Kiitoksia. Vaikuttaa kyllä tuon arvostelun mukaan erinomaiselta vanhalta lasilta.Munt kirjoitti: Tämä kannattaa varmaan lukaista, jos on etsimässä tällaista:
http://phillipreeve.net/blog/canon-fd-300mm-4-l-review/
..
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'