Mikä putki autourheilu kuvaukseen?
-
Mikä putki autourheilu kuvaukseen?
Moikka.
Omistan Nikon D3100 kameran jossa Nikon DX 18-55mm 3.5-5.6 putki.
Olisi tarkoitus ruveta opettelemaan ensi kesänä autourheilu kuvausta liikkuvasta kohteesta (karting) ym...
Mikäs putki minun kannattaa tuohon kameraan ostaa?
Tarvetta olisi päästä nykyistä putkea huomattavasti pidemmälle...
Mitä kannattaa ottaa huomioon ym.. en tiedä tästä aiheesta mitään :)
Katselin esim tälläistä http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... objektiivi
Tekeekö tuolla mitään liikkuvan kohteen kuvauksessa? Ja sopiiko tuollainen edes kiinni kameraani?
Varmaan kuvanvaikan olisi hyvä olla?
Olisin kiitollinen jos saisin vinkkejä täältä ja mahdollisia hyviä vaihtoehtoja ym...
Kiitos.
Omistan Nikon D3100 kameran jossa Nikon DX 18-55mm 3.5-5.6 putki.
Olisi tarkoitus ruveta opettelemaan ensi kesänä autourheilu kuvausta liikkuvasta kohteesta (karting) ym...
Mikäs putki minun kannattaa tuohon kameraan ostaa?
Tarvetta olisi päästä nykyistä putkea huomattavasti pidemmälle...
Mitä kannattaa ottaa huomioon ym.. en tiedä tästä aiheesta mitään :)
Katselin esim tälläistä http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... objektiivi
Tekeekö tuolla mitään liikkuvan kohteen kuvauksessa? Ja sopiiko tuollainen edes kiinni kameraani?
Varmaan kuvanvaikan olisi hyvä olla?
Olisin kiitollinen jos saisin vinkkejä täältä ja mahdollisia hyviä vaihtoehtoja ym...
Kiitos.
-
Moi,
Juu saa ehdottaa rohkeasti... :)
Kauheen lähelle ei aina pääse, mitä muutaman kerran oon tolla nykyisellä kuvannu niin turhan pikkuiseksi jää kohteet....
Entäs esim tälläinen?
http://www.rajalacamera.fi/nikkor-af-s- ... tiivi.html
Juu saa ehdottaa rohkeasti... :)
Kauheen lähelle ei aina pääse, mitä muutaman kerran oon tolla nykyisellä kuvannu niin turhan pikkuiseksi jää kohteet....
Entäs esim tälläinen?
http://www.rajalacamera.fi/nikkor-af-s- ... tiivi.html
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
Minulla on tuo 120-300, hyvä optiikka, mutta painaa himpun alle 4 kiloa. Ei kovin pitkään viitsi käsivaralta kuvailla. Nikkor 70-300 (sekin löytyy itseltä) tai Tamronin/Sigman vastaava voisivat olla parhaita ja varsin edullisia. 70-200 on toki valovoimaisempi, mutta painoa silläkin jo on aika lailla. Valovoima tulee ainakin tarkennusnopeudessa ja taustan häivyttämisessä esille.
Nikonilla vuodesta 1975
-
-
- Viesti:
-
Juu, tuo sinun neuvo olikin ihan järkevä.Hel_NiS kirjoitti:Oli kuinka oli, niin vähintään Nikkorin 70-300 vr. Tuo 55-300 ei ole soveltuva nopeasti liikkuvien kohteiden kuvaamiseen.paaton kirjoitti:No niin :) Siitä se harrastus pääsee alkuun.
Kysyjä ehdottaa 55-300 nikkoria ja vastauksena kerrotaan 120-300 sigman olevan parempi. :)
-
Nikoin 70-200mm/4 ei paina sen enempää kuin 70-300mm ja on pienikokoisempi. Ei myöskään pitene zoomatessa ja on sääsuojattu. Tarkennus on nopea ja todella hyvä vakaaja (parempi kuin missään muussa Nikkorissa, uskallan väittää) tuo varmuutta pannauksiin. Terävyys on sitä luokkaa, että aina voi kuvata täydellä aukolla jos sitä haluaa.Lumikenkä kirjoitti:Minulla on tuo 120-300, hyvä optiikka, mutta painaa himpun alle 4 kiloa. Ei kovin pitkään viitsi käsivaralta kuvailla. Nikkor 70-300 (sekin löytyy itseltä) tai Tamronin/Sigman vastaava voisivat olla parhaita ja varsin edullisia. 70-200 on toki valovoimaisempi, mutta painoa silläkin jo on aika lailla. Valovoima tulee ainakin tarkennusnopeudessa ja taustan häivyttämisessä esille.
-
Ehdottomasti järkevin neuvo toistaseks.nomad kirjoitti: Tietysti jos lähelle pääsee, niin sillä normizoomillakin voi kuvata.
Jospa miekii kannan pienen korren kekoo ku oon aiheen paris jonkuu verran touhuillu:
Alota homma siitä, että hankkiudut kuvaamaa sinne missä autotkin kulkee, siis radan keskialueelle/pientareille. Katsomoista ja varikkomuurien/-aitojen takaa saa harvoin mitään kovin järkevän näköstä aikaseks. Tuut huomaamaa, että kun hakeudut oikeisiin paikkoihin niin niitä millejäkää ei tarvita ihan valtavii määrii. Kroppikameraa riittää pääsääntösesti ihan helposti joku 70-200 zuumi sinne ulottuvampaan päähän. Kuvauspaikasta ja ilmasutarpeesta riippuen riittää jopa 14mm laajakulma. Ei sen ruudun tarvi olla joka kerta täynnä sitä autoa, saa olla maisemaa ja kilpailutilannettakin.
Olkaapas nyt hiljaa, että muut potilaat saa nukkua rauhassa!!