Nikon D810

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Matti_JH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Avokid

Viesti Kirjoittaja Avokid »

Olikos näistä ollut jo puhetta. Kyllä tuo sRAW vaikuttaa hyödylliseltä.

http://photographylife.com/sraw-noise-vs-sampling
http://photographylife.com/sraw-study-wb-and-recovery
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Avokid kirjoitti:Olikos näistä ollut jo puhetta. Kyllä tuo sRAW vaikuttaa hyödylliseltä.

http://photographylife.com/sraw-noise-vs-sampling
http://photographylife.com/sraw-study-wb-and-recovery
sRAW:n kätevyyttä syö kumminkin se jos Adoben softa (Lightroom) menestyy sen käsittelyssä heikosti. NX-D:stä ei ole montaa hyvää sanaa kuulunut.
Avokid

Viesti Kirjoittaja Avokid »

No ei taida LR olla vielä ajantasalla reilua vertailua ajatellen.

Mutta mitäpä minä välittäisin, juuri eilen ostin viimein Nikonin mitä tässä on reilun vuoden jo haaveillut (P330), joten ei tarvii pariin vuoteen ostella mitään :)
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
murmelt

Viesti Kirjoittaja murmelt »

Käytännönläheinen revikka.
"Too bad they didn’t bother to precisely align the mirror – I’ve pretty much given up hope on that."
http://blog.mingthein.com/2014/07/29/ni ... #more-9294
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

mremonen kirjoitti:En tiä.
mremonen kirjoitti:...itselle on vaikea perustella 1500 EUR "sijoitusta" D800E -> D810 siirtymään. Toisaalta ei mun pitänyt ostaa tuota kasisatastakaan aikanaan.
jne...

Kunnes kuriiri toi paketin himaan. Pitäiskö mun nyt lopultakin siirtyä politiikkaan, kun lupaukset ja sanan pitämiset on tätä luokkaa? Tosin 1500 EUR en vaihdosta kärsinyt.

BTW. en ole löytänyt asetusta, jolla kuvien katselussa saa rullasta vaihdettua sen katselutilan (mitä näytetään). Nyt rullat vain vaihtavat kuvasta toiseen ja joystickistä sitten painetaan ylös tai alas, kun halutaan eri tila. Tämänkö ovat nyt sitten menneet muuttamaan?
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Valottaja

Viesti Kirjoittaja Valottaja »

mremonen kirjoitti: jne...

Kunnes kuriiri toi paketin himaan. Pitäiskö mun nyt lopultakin siirtyä politiikkaan, kun lupaukset ja sanan pitämiset on tätä luokkaa? Tosin 1500 EUR en vaihdosta kärsinyt.
...
Vaihdoitko ihan kotimaisessa liikkeessä vai?
Itseäni tosin kiinnostaa tuo vielä tuloillaan oleva FX-malli, mutta mietin jo onnistuisiko vaihto esim. juurikin postiteitse ilman ongelmia.
mremonen
Viesti:

Valottaja kirjoitti:Vaihdoitko ihan kotimaisessa liikkeessä vai?
En vaihtanut, vaan myin vanhan itse ja sitten vasta ostin uuden.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
plrbr

Viesti Kirjoittaja plrbr »

mremonen kirjoitti:
mremonen kirjoitti:En tiä.
mremonen kirjoitti:...itselle on vaikea perustella 1500 EUR "sijoitusta" D800E -> D810 siirtymään. Toisaalta ei mun pitänyt ostaa tuota kasisatastakaan aikanaan.
jne...

Kunnes kuriiri toi paketin himaan. Pitäiskö mun nyt lopultakin siirtyä politiikkaan, kun lupaukset ja sanan pitämiset on tätä luokkaa?
Nää sun kielteiset kommentit D810:sta on olleet alusta asti läpinäkyviä kuin Rihannan mekko . . . Jos itse olet yllättynyt tästä hankinnasta olet kyllä asian kanssa yksin:)
Mutta vakavammin: käyttökokemuksia odotellaan.
mremonen
Viesti:

plrbr kirjoitti:Nää sun kielteiset kommentit D810:sta on olleet alusta asti läpinäkyviä kuin Rihannan mekko . . . Jos itse olet yllättynyt tästä hankinnasta olet kyllä asian kanssa yksin:)
Mutta vakavammin: käyttökokemuksia odotellaan.
Itseään on helpoin kusettaa.
---
blogi
mremonen
Viesti:

plrbr kirjoitti:Mutta vakavammin: käyttökokemuksia odotellaan.
Ainakin se pitää paikkansa, että Adoben kamerakohtaiset profiilit D810:lle ovat täyttä kuraa... hirveätä posterisaatiota ja bandingiä.

Täytynee tehdä omat profiilit...
---
blogi
ISSPES

Viesti Kirjoittaja ISSPES »

Aika kovaa kehua tulee Canon mieheltäkin, paras kamera ikinä.
Canon alkaa jäämään teknisesti aika paljon Nikonista, milloinkohan tulee imperiumin vastaisku?

https://www.youtube.com/watch?v=VR7Kjeq2aH4
jiihaa2

Viesti Kirjoittaja jiihaa2 »

^ Voi olla vaikeaa järjestää imperiumin vastaiskua niin kauan kun omat sensorit eivät ole kilpailukykyisiä. Sonyn tai jopa Toshiban laariin saattaa sataa tämäkin asia aikaa myöden.
mremonen
Viesti:

---
blogi
mremonen
Viesti:

---
blogi
jiihaa2

Kiitti linkistä, sama täällä. Kuinkahan hyvä siitä tuleekaan... Tarvii laittaa iso kyltti kyytiin että "älkää koskeko peileihin" kun kerrankin on runko joka on säädöissä ;)

Muutaman pitkän valotuksen olen ottanut, täytyykin katsoa löydänkö noita ongelmia. Iso läjä kuvia odottaa prosessointia, eli käytännössä sitä että capture one D810 tuki tulee kuntoon.
mremonen
Viesti:

Itse kokeilin pitkää valotusta LENR-off (30 sek runkotulppa kiinni), niin frame oli kuin tähtitaivas. Jos siis Lr:ssä veti valotuksen +3EV ja muistaakseni White + Highlights +100.

LENR-on korjasi tilanteen. En kokenut, että asialla on minulle merkitystä. Hyvä kuitenkin jos korjataan. Pitää ehkä odottaa hetki, ennen kuin vie päivitettäväksi. Dprevjuussa on useampikin asiaa kosketteleva ketju, josta voi seurailla päivityskokemuksia. Ja tuolta Mansurovin siteltä.
---
blogi
jiihaa2

Samaa mietin että ootellaan hetki. Nämä nopeasti tehdyt softakorjaukset ei välttämättä tule ilman sivuvaikutuksia. Olisi myös mukavaa tietää mitä sille sensorille oikein tehdään. Oma arvaus olisi että noissa on jokin kalibrointiin liittyvä bugi, ja sensorin hot pixel datassa jotain sanomista -> tehdään kalibrointi uusiksi eli tallennetaan hot pikselien paikat ja laatu.

En kauhean paljon noita pitkiä valotuksia ota kun yleensä on aina jonkin sortin kiire, mutta ne mitä tän D810 kanssa olen ottanut (ja muutenkin) on olleet LENR päällä. Kypsää vaan odotella minuuttitolkulla sitten sitä mustan ruudun valotusta, mutta ei tuohon oikein parempiakaan tapoja taida olla. Vaikka ne mustat ruudut ottaisi erikseenkin niin kuitenkin joka valotusajalle pitäisi ottaa omansa eikä lämpötilat saisi kauheasti heitellä, ja käsittelyssä olisi vielä hieman uutta puuhaa, jotain tähtisoftaa varmaan pitäis käyttää...
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Tuo on kyllä aika paha jos 30sek ajalla on jo nuin paljon sotkua ruudussa. Minuuttitolkulla valotetun ruudun ymmärtäisin kyllä. Tuleeko tämä vieläpä ihan ISO64:lla?
mremonen
Viesti:

Maffer kirjoitti:Tuo on kyllä aika paha jos 30sek ajalla on jo nuin paljon sotkua ruudussa. Minuuttitolkulla valotetun ruudun ymmärtäisin kyllä. Tuleeko tämä vieläpä ihan ISO64:lla?
Tuli joo, mutta en kauheasti testaillut tuota. Ja vaati tosiaan sen, että Lr:ssä oli kaikki valoisuuteen liittyvät säätimet kaakossa...
---
blogi
Vastaa Viestiin