Auringonlasku + fitnessmalli
-
Auringonlasku + fitnessmalli
Otsikko kertonee kaiken olennaisen. :) Eilen kuvatun fitness-setin lopetukseksi otettu fiilistelykuva.
-
- Viesti:
-
Kaunis malli!
Itse kuvassa on tuota valokuvaajien perusongelmaa. Valo tulee takaa ja malli on valaistu varjopuolelta nätiksi. Tällöin tavallaan vääristellään sitä, miten valo oikeasti käyttäytyy. Tällaisessa "ääripään" kuvassa valokikkailun teennäisyys korostuu. Heikommassa "kontrastissa" tällaisesta voi selvitä kunniallakin.
Itse kuvassa on tuota valokuvaajien perusongelmaa. Valo tulee takaa ja malli on valaistu varjopuolelta nätiksi. Tällöin tavallaan vääristellään sitä, miten valo oikeasti käyttäytyy. Tällaisessa "ääripään" kuvassa valokikkailun teennäisyys korostuu. Heikommassa "kontrastissa" tällaisesta voi selvitä kunniallakin.
-
Ihan mielenkiinnosta kysyn, kuinka tässä tilanteessa pitäisi valaistus hoitaa, jotta "valon oikea käyttäytyminen" ei vääristyisi?Q-vaaja kirjoitti:Itse kuvassa on tuota valokuvaajien perusongelmaa. Valo tulee takaa ja malli on valaistu varjopuolelta nätiksi. Tällöin tavallaan vääristellään sitä, miten valo oikeasti käyttäytyy. Tällaisessa "ääripään" kuvassa valokikkailun teennäisyys korostuu. Heikommassa "kontrastissa" tällaisesta voi selvitä kunniallakin.
-
Varjossa on pimeää. Itse muistaisin lähinnä tuon seikan. Kuvassa muut kohteet, kuten talot, ovat lähes täysin mustia, koska valo tulee niiden takaa.villho kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kysyn, kuinka tässä tilanteessa pitäisi valaistus hoitaa, jotta "valon oikea käyttäytyminen" ei vääristyisi?
Itse olisin harkinnut ehkäpä sellaista asentoa mallille, että valo olisi edes teoriassa voinut valaista kasvoja yms. Tällöin kohteen valaisulla olisi voitu saada realistisella tavalla sama fiilis aikaan.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Mukavan graafinen kuva! Mallin ilme ei ehkä ole mun mieleen ja iho näyttää tässä koossa inan liian kliiniltä. Näitä olisi kiva nähdä lisää kun täällä ei kuitenkaan ole näitä ihmiskuvia ruuhkaksi asti :)
Pitääkö valon olla aina realistista? Mielestäni ei.Q-vaaja kirjoitti:Itse kuvassa on tuota valokuvaajien perusongelmaa. Valo tulee takaa ja malli on valaistu varjopuolelta nätiksi. Tällöin tavallaan vääristellään sitä, miten valo oikeasti käyttäytyy. Tällaisessa "ääripään" kuvassa valokikkailun teennäisyys korostuu. Heikommassa "kontrastissa" tällaisesta voi selvitä kunniallakin.
Miksi näin? Mahdollinen realismivaatimus ei ainakaan vaadi sitä.Hannu KH kirjoitti:Jyrkässä suorassa auringonvalossa pitää lisävalonkin olla saman luonteista, jyrkkää.
-