Auringonlasku + fitnessmalli

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Vastaa Viestiin
janmi

Auringonlasku + fitnessmalli

Viesti Kirjoittaja janmi »

Otsikko kertonee kaiken olennaisen. :) Eilen kuvatun fitness-setin lopetukseksi otettu fiilistelykuva.

Kuva
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
heppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja heppu »

10+
hb81

Viesti Kirjoittaja hb81 »

Kasvoilla liian jyrkät varjot. Muuten kyllä kymppi kamaa.
Katsoin nopeasti ensin, että mallilla olisi viikset mutta olikin varjoleikkejä :)
Q-vaaja

Viesti Kirjoittaja Q-vaaja »

Kaunis malli!

Itse kuvassa on tuota valokuvaajien perusongelmaa. Valo tulee takaa ja malli on valaistu varjopuolelta nätiksi. Tällöin tavallaan vääristellään sitä, miten valo oikeasti käyttäytyy. Tällaisessa "ääripään" kuvassa valokikkailun teennäisyys korostuu. Heikommassa "kontrastissa" tällaisesta voi selvitä kunniallakin.
villho

Viesti Kirjoittaja villho »

Q-vaaja kirjoitti:Itse kuvassa on tuota valokuvaajien perusongelmaa. Valo tulee takaa ja malli on valaistu varjopuolelta nätiksi. Tällöin tavallaan vääristellään sitä, miten valo oikeasti käyttäytyy. Tällaisessa "ääripään" kuvassa valokikkailun teennäisyys korostuu. Heikommassa "kontrastissa" tällaisesta voi selvitä kunniallakin.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, kuinka tässä tilanteessa pitäisi valaistus hoitaa, jotta "valon oikea käyttäytyminen" ei vääristyisi?
Q-vaaja

Viesti Kirjoittaja Q-vaaja »

villho kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kysyn, kuinka tässä tilanteessa pitäisi valaistus hoitaa, jotta "valon oikea käyttäytyminen" ei vääristyisi?
Varjossa on pimeää. Itse muistaisin lähinnä tuon seikan. Kuvassa muut kohteet, kuten talot, ovat lähes täysin mustia, koska valo tulee niiden takaa.

Itse olisin harkinnut ehkäpä sellaista asentoa mallille, että valo olisi edes teoriassa voinut valaista kasvoja yms. Tällöin kohteen valaisulla olisi voitu saada realistisella tavalla sama fiilis aikaan.

Kuva
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Jyrkässä suorassa auringonvalossa pitää lisävalonkin olla saman luonteista, jyrkkää.
loratsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja loratsu »

Hienoa jälkeä.. Näkisin mielellään kyllä muitakin kuvia samasta kuvauksesta.
Ville^K
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

Mukavan graafinen kuva! Mallin ilme ei ehkä ole mun mieleen ja iho näyttää tässä koossa inan liian kliiniltä. Näitä olisi kiva nähdä lisää kun täällä ei kuitenkaan ole näitä ihmiskuvia ruuhkaksi asti :)
Q-vaaja kirjoitti:Itse kuvassa on tuota valokuvaajien perusongelmaa. Valo tulee takaa ja malli on valaistu varjopuolelta nätiksi. Tällöin tavallaan vääristellään sitä, miten valo oikeasti käyttäytyy. Tällaisessa "ääripään" kuvassa valokikkailun teennäisyys korostuu. Heikommassa "kontrastissa" tällaisesta voi selvitä kunniallakin.
Pitääkö valon olla aina realistista? Mielestäni ei.
Hannu KH kirjoitti:Jyrkässä suorassa auringonvalossa pitää lisävalonkin olla saman luonteista, jyrkkää.
Miksi näin? Mahdollinen realismivaatimus ei ainakaan vaadi sitä.
Iletus

Viesti Kirjoittaja Iletus »

Ihan pirun nättiä jälkeä.
Valaistus on onnistunut just nappiin ja on jotenkin sopivan dramaattinen fitness aiheeseen.
zlei

Viesti Kirjoittaja zlei »

juuri ihon valaisu on mielestäni onnistunut ja sopii tyyliin, lisää kiitos.
janmi

Viesti Kirjoittaja janmi »

Kiitokset kaikille kommenteista! :)

Tuo salamavalon "integroiminen" auringonvaloon on ihan hyvä pointti, ja varmasti silläkin tavalla olisi saanut tästä hyvän kuvan. Tällä kertaa oli kuitenkin tarkoitus ottaa melko pehmeävaloinen kuva, eli ei kovin urbaania/katukuvamaista.
Jarski-74

Viesti Kirjoittaja Jarski-74 »

Upea kuva ja malli.
Vastaa Viestiin