Onko kokemuksia otsikon mukaisista linsseistä ja niiden keskinäisestä erosta? Kumpi parempi? Vai molempi parempi? Vai ei kumpikaan? Joku muu vaihtoehto?
Kumpikin on ollut. Uudempi skarpimpi, varmempi tarkennus. Ja Artsia pystyy itse säätämään usb-dockilla, toisen joutuu lähettämään rungon kera takuuhuoltoon. Jos pitäisi uudestaan ostaa 30/1.4 kroppirunkoon niin ilman muuta ottaisin A-mallin.
paavali kirjoitti:Kiitos vastauksesta. Minulle ei nyt oikein selvinnyt kumpi on uudempi, kumpi skarpimpi ja kumpi a-malli. Voisitko tarkentaa siis kumpi on parempi?
A-malli eli ART, joka on se uudempi ja skarpimpi. Näin mä sen ymmärsin PAP:n tekstistä.
sepim kirjoitti:Onko teillä sellaisia kokemuksia tuosta 30 mm 1.4 wanhemmasta (ei ART) mallista, että olisi esim Canonin kanssa ollut tarkennusongelmia?
Se sinun pitää kokeilla ostaessa. Väärin tarkentavia sigmoja on kyllä olemassa. Testaat vain ostaessa lyhyella ja pidemmälle etäisyydelle tarkennuksen osumista. Vaikkapa 0.5m ja 5m jos osuu täydellä aukolla, niin hyvä se on. 100% suurennos takatelkkarilla näyttää kyllä af virheet hyvin.