Uusi objektiivi
-
Uusi objektiivi
Olen muutaman vuoden kuvaillut omaksi ilokseni, kamerana Canon EOS 450D. Kuvailen sekä manuaalilla että puoliautomaattisesti, häiriötekijöitä kun on välillä liikaa... (=3 pientä lasta). Koskaan ei tahdo oiken olla aikaa paneutua asioihin syvällisesti, mutta polte kuvaamiseen on silti kova. Termistöt on välillä vielä hepreaa, vaikka perusjutut alkanevat olla ainakin osittain hallussa. Nyt sain mahdollisuuden ostaa uuden putken ja tuntuu että pää on täynnä erilaisia numero- ja kirjainyhdistelmiä ja tuntuu etten oikeen itsekään tiedä mitä haluan. KÄytössäni on tällä hetkellä Sigma dc 18-50mm 1:2.8 ex macro ja Canon EF 70-300mm 1:4-5.6 IS USM ja näillä putkilla olen pärjännyt mukavasti. Nyt haluaisin kuitenkin ostaa uuden objektiivin ja haluaisin vinkkejä kokeneemmilta. Kuvailen lähinnä luonnossa vastaan tulevaa sekä lapsia liikkeessä ja poseeraten. Rahaa käytössä noin 800-900€. Valovoima ainakin kiinnostaisi...
-
-
-
Hei
Minulla oli vuosikausia EOS 350D ja canonin 10-22 sekä 70-200/4. Perusojektiivina oli sama sigman malli kuin kysyjälläkin. Rikoin rungon ja sigman kaatuessani, joten jouduin hankkimaan uudet.
Kokemukset oheisista putkista olivat positiivisia. 70-200 ottaisin nyt vakaajalla. 2,8 valovoima sallii 2-kertaisen telejatkeen nelonen vain 1,4-kertaisen. Se olisi minun käytössäni ollut lähes ainoa syy valita 2 kertaa kalliimpi ja painavampi 2,8.
Putket ovat normikäyttöön hyvälaatuisia ja halpoja. Ostin kummankin käytettynä noin 450 eurolla.
Mikko
Minulla oli vuosikausia EOS 350D ja canonin 10-22 sekä 70-200/4. Perusojektiivina oli sama sigman malli kuin kysyjälläkin. Rikoin rungon ja sigman kaatuessani, joten jouduin hankkimaan uudet.
Kokemukset oheisista putkista olivat positiivisia. 70-200 ottaisin nyt vakaajalla. 2,8 valovoima sallii 2-kertaisen telejatkeen nelonen vain 1,4-kertaisen. Se olisi minun käytössäni ollut lähes ainoa syy valita 2 kertaa kalliimpi ja painavampi 2,8.
Putket ovat normikäyttöön hyvälaatuisia ja halpoja. Ostin kummankin käytettynä noin 450 eurolla.
Mikko
-
- Viesti:
-
Minulla ainakin ollut hyvää tuuria http://www.optotek.fi/1/ kanssa ostin tosin tänän asti vain yhden objektiivin. En pistä tähän paikkoja josta en ole ostanut.Nahka kirjoitti:Jos käytettyjä katsoo, mistä kannattaa lähteä hakemaan, onko joku "luotettava" paikka?
-
Eiköhän tämän sivuston myydään osio ole eräs luotettavimpia. Jos sovit henkilökohtaisen tapaamisen myyjän kanssa tavaran tutkimiseksi ja testaamiseksi, asiat ovat kiinni vain ostajan taidoista.Nahka kirjoitti:Jos käytettyjä katsoo, mistä kannattaa lähteä hakemaan, onko joku "luotettava" paikka?
Mikko
-
- Viesti:
No noita ei yleensä löydy samasta paketista. Ainakaan jos valovoiman pitää olla f/2 tai nopeampi.Nahka kirjoitti:Tätähän minäkin mietin ja koska budjetti on rajallinen, taitaa kunnon macroputki olla se mitä haen. Ja sitä valovoimaa...Ville^K kirjoitti:Aina kun meinaa ostaa uutta rojua niin pitää miettiä mitkä kuvat jää nykyisillä kamppeilla ottamatta?
Makroksi laittaisin ehkä itse Kanuunan 100/2.8:n. Valovoimaa sama 2.8 mikä tuossa sun normizuumissa, mutta suurennos 1:1 ja polttovälikin tuplat verrattuna omistamasi Sigman telepäähän. En ostaisi ~60mm makroa koska se on polttoväliltään niin lähellä tuota sun putkea. Toinen vaihtoehto olisi Sigman 105/2.8 OS mikä asettuu hinnan puolesta about samoihin tuon Canonin kanssa mutta sisältää kuvanvakaimen.
Valovoimaisessa kroppilasiasiassa en osaa auttaa.
Ja tämä kaikki tulee nyt siis Nikonistin suusta :)
-
- Viesti:
Tuo canonin makro vakaajallisena lienee paras monessakin ominaisuudessa.Onko sitten sopiva itselle riippuu mitä kuvaa.Nahka kirjoitti:Toi 100/2.8 löytyy mun harkittavien listaltani. Löytyykö lisää suosituksia?
Itse kuvaan Sigman 150/2.8OS makrolla.Tuon kans käytän vielä 1.4x jatketta.Tuolla konstin saa vähän työskentely etäisyyttä arkoihin kohteisiin esim.päiväperhoset ja sisiliskot ja tarvittaessa saa vielä vähän suurempaa suurennostakin.
Kasveihin käytän Sigman 50/2.8 makroa kun ei tarvi pelätä kohteen karkaamista.Lyhyempää makroa pidän matkassa ihan kaiken varaltakin repussa tai ihan taskussakin.Kevyt ja pieni makro.
-